"boss..betul ke keputusan bos ni??"
" yess..u thinkk im joking?!"
"sorry bos!"
Jojo hanya menunduk.Tiba2 pintu bilik di luar pejabat diketuk.
"boss..kawasan di sempadan ada masalah.."
Kelihatan seorang lelaki buncit tetapi berkulit cerah datang sambil membawa berita.
" damn! masalah apa??"
Orang yang dipanggil bos itu menahan marah.lelaki buncit itu hanya rileks kerana dia sdh biasa berhadapan dgn bosnya ketika marah.
" pelanggan tidak membayar cukai di kawasan yang mereka duduki..."
"damn!kalau begitu biar aku saja yg uruskan.Nanti aku datang..don't inform this to anybody...!!"
" yess bos!"
*************
Aku mencelikkan mata apabila berasa ada benda basah yang mlekat di dahiku..
"hello...dah okeyy??"
Seorang wanita pertengahan umur tersenyum manis menatapku.Dan sungguh,aku berasa tenang dengan senyumannya.Terserlah kasih sayang seorang ibu pada sinar matanya.
"sa...saya okeyy.."
"jangan takut...kamu selamat di sini.rehatlaa nak...kejap lagi makan bubur yaa.."
Wanita itu mengelus rambut depanku seperti aku ialah anak kandungnya sebelum kelibatnya hilang di sebalik pintu bilik.
Aku mulai sebak.Dadaku mulai sakit menahan sebak yang kian melanda.Sesungguhnya aku rindu akan belaian seorang ibu.Insan yang melahirkan aku di dunia ini.Kenapa wanita tadi bukan ibuku..tanpa sedar airmataku menitis di pipiku yang gebu.
Hatiku sayu memikirkan nasib hidup yang tiada sinar dalam kehidupan .Jiwaku sentiasa kosong tanpa curahan kasih daripada insan yang kusayangi..
Andai saja peristiwa hitam itu tidak berlaku,mesti aku pun akan mengecapi nikmat hidup yang sebenar di samping insan2 yang tersayang.
Salah aku ka semua ini terjadi??"arggghhh!!"
Aku mengerang perlahan.sakit di kepalaku kian berdenyut mengenang kisah silam yang begitu melukakan hatiku.Sangat berparut dalam hatiku.Air mataku tidak henti2 mengalir sehingga aku terlelap semula kerana penat menangis.
YOU ARE READING
The romantic guy
Random" boleh x kalau sehari kw x kacau aku!? rimas tau x!" keyra menjeling ken tajam. " suka hati sayalah! kacau? heh..lagi saya suka!" ken hanya mempamerkan senyuman kacaknya selamba. *********************** keyra seorang gadis pendiam dan terkenal deng...