" hei budak baru!!"
ken memberhentikan langkahnya.Dia memandang ke belakang dan kelihatan geng Chen sedang berjln ke arahnya.ken senyum.
" jadi...kw la yg berani sngat nak dekat dengan keyra??"
" why not?? whats your problem actually?i think theres no problem right if i want to get closer with keyra..."
" eii...mamat ni!! kw dengar sini eh...keyra tu aku punya...so..jgn kw berani nk potong line aku pula...!'
" if i dare to??"
" kw akan dapat balasannya...!!"
Chen kemudian berlalu selepas memberikan amaran kepada ken.
ken hanya memberikan senyuman sinis.langsung x ada rasa gentar apabila diugut begitu.***************
Aku berjalan perlahan ke arah pintu pagar sekolah.semua kata2 sindiran dan teguran daripada pelajar lain aku hiraukan kerana rasa pening di kepala lebih penting buat masa sekarang.Sebaik sahaja aku bebas keluar dari sekolah,aku terduduk di tepi tiang pagar.rasa sakit kepalaku semakin terasa.
semakin lama pandangan aku mula kabur.sayup2 aku dapt mendengar namaku dipanggil oleh seseorang.Dan pemanggil itu amat aku kenali.rasanya aku perlukan bantuan dia skarang ini tapi suaraku tersekat di kerongkong.
Pandanganku mula kelam dan akhirnya gelap.selebihnya aku dah x tahu apa2 lagi.
**********
"keyra...baguslaa awk dah sedar..awk ni buat sy risau tau!"
Aku memandang kosong ke arah ken yang duduk di sebelah katil wadku.
Dia risaukan aku??" doktor cakap awk dah boleh balik..dan awk kena jaga kesihatan tau...sbb tu awk pening...
awk x makan ka dari pagi?"" boleh diam x? aku sakit ni.."
ai minah ni..aku yg risau kat dia langsung x dihiraukan.suruh diam lagi adalahh....hmm...dasar perasan batu..
ken berkata dalam hati." hmm..awk ni memang keras kepala betul kan!!"
" hmmm...."
" okla...tapi skrang awk tu kena bersiap tau..sy hntar awk balik rumah..."
" aku x nak balik!"
Ken terkejut akan kata2 yg keluar dari mulutku.pelik betul la..kalau orang lain bkn begini...who are u actually keyra? i cant wait to know you more..ken menggumam dalam hati.
" why u dont want to go home? is there something wrong??"
" no!!.. just mind your own buisness!!"
" but why??"
" jangan...kw jngan tanya aku kenapa!!"
jawapan kasar yg aku berikan berjaya mendiamkn lelaki mat salleh itu.sungguh! aku langsung x da keinginan utk pulang buat waktu ini..lebih baik aku d sini daripda pulang ke rumah yg seperti neraka buatku.....akhirnya aku menangis juga di depan ken walaupun puas aku hndak menahan supaya air mataku tidak gugur..
" keyra..kenapa ni..kenapa awk menangis...ok2... im sorry if i said something thats hurt u..."
ken mula gelabah...dia x suka jika orang yg dia ambil berat menangis.
" no,just leave me alone..." aku berkata lirih dengan tangisan yg semakin kuat.Ken menggeleng.
" i wont leave you here alone..i need to make sure that u are ok.."
ken perlahan - lahan memelukku dan mengusap-usap belakangku dengan lembut.Aku berasa selesa dgn perlakuannya.
"shhyy...jangan nangis..sy ada..."
aku hanya diam dalam pelukannya.semakin lama,mataku mula memberat dan akhirnya aku terlelap di dadanya yg bidang.
***********
Ken pov
" keyra...."
tiada sahutan..
"keyra.."
aku menjeguk ke bawah....owh..rupanya dia dah tertidur..hmmm...comel betul..aku tersenyum senang.
" hmm...kalau dia x nak balik di rmahya..x kan dia nak tinggal kat hospital ni..."
ken mengerutkan dahinya.
" baik juga aku bawa dia balik ke rumah...ada juga yg menjganya.."
ken perlahan-lahan mengendong keyra secara bridal style lalu keluar dari wad kecil tersebut.
YOU ARE READING
The romantic guy
De Todo" boleh x kalau sehari kw x kacau aku!? rimas tau x!" keyra menjeling ken tajam. " suka hati sayalah! kacau? heh..lagi saya suka!" ken hanya mempamerkan senyuman kacaknya selamba. *********************** keyra seorang gadis pendiam dan terkenal deng...