Aku melangkah longlai menuju ke arah rmhku...kerana sbaik sahaja aku melangkah ke sana,hariku akn menjadi murung dan pnuh dgn luka dlm diri...aku mendongak melihat rmh banglo yg bertingkat 3 dgn perasan sayu....sesayu hatiku yg kosong...
hmm...aku membuka pintu hadapan rmhku dgn tngan yg lemah...rasanya x sanggup untukku masuk ke dlm rumah yg x srupa dgn rmh orang lain...sangat sunyii dan bila dipndang,serupa x da penghuni dlm rmh...
sebaik saja kakiku masuk ke dlm..airmataku terus mengalir meratapi nasib hidup yg x seindah dgn yg lain....aku menyandar di pintu rmah smbil nenangis pilu...biarla aku menangis..lgipun x kn ada yg dngar atupun peduli jika aku mnagis air mata darah skalipun...
Tangisan piluku mula bergema memenuhi ruang rumah.Entah apa yg telah merasukku...aku bangun lalu menumbukk cermin di tengah ruang tamu sehingga pecah..darah mula mengalir di seluruh tangan kananku.Namun aku hnya membiarkn seolah olah aku berpuas hati dgn apa yg telah aku lakukan..wlapun bunuh diri skalipun.
****************
Aku terpisat pisat bangun apabila terasa sakit di tnganku yg pedih dibubuh sesuatu.
" ma...mama zai??"
Aku berkata tdk percaya apabila melihat org yg pling kusyg berada di depan mata dan kini sdg merawat lukaku...
" iyaa sayang...ni mama zai.."
mama zai tersenyum memandangku dgn sorotan mata yg pnuh kasih sayang dan rasa kasihan yg menggunung..
" ta..tapi knapa? bkn ka mama zai kata ni hri mama zai x dtng sbb nak jaga ank yg sakit??"
aku berkata perlahan.
" betul...tapi mama zai x sanggup nak tinggalkan keyra sensorang kat rmh ni...tgok..kn keyra dah cederakn diri sendiri...mama zai sdih tau tgok keyraa bgini...mana ketbahan hati keyra...."
mama zai mengalirkn air matanya.aku berpaling ke arah lain kerana tdk snggup melihat org tersayang mengis keranaku...mama zai ialah orang gajiku yg pling baik dan satu satunya orang gaji yg aku ada...dia dah ku anggap seperti ibu kandungku sendiri...
" key..keyra x kuat ma..keyra x kuat....ada kalanya keyra fikir utk bunuh diri saja...rasanya sngat terseksa ma tnggl kat tmpat seperti neraka buat keyra...ma...keyra x kuat...x kuat..."
sebaik saja aku luahkan perasaan aku terus menangis mengongoi pilu di depan mama zai..
mama zai terus memelukku sambil menggosok gosok perlahan belakang badanku...kenapala mama zai bukan ibu kandungku? kenapa? aku dah penat untuk hidup seperti ini...ada keluarga tapi seolah olah x ada langsung....
buat apa aku ada rumah mewah dan besar jika aku tidak dapat merasai apa yang ingin aku hajati dari dulu lagi...why?? im tired all of this.
************
Highschool Atmalanda
" wei...cuba korang lihat sepa yg tidur kat hujung meja library ni..."
Jona memberitahu rakannya sambil jari menunjuk ke arah seorang gadis yg tidur sambil buku terletak elok di muka.
" eh...bukan ke itu keyra?? ice stone princess....berani betul dia tdur kat library ni...."
" yala...emangnya...sekolah ni mak bapak dia punya ka?"
Tiba-tiba Jona meluku kepala dua rakannya itu.Anry dan cana mengaduh sakit.
" korang ni...terlalu lurus bendul betulla...memangla dia tu boleh buat apa2 saja di sekolah ni ...kn kenyataan dia tu ank pemilik sekolah atmalanda ni...kaya gila!"
jona menerangkan secara panjang lebar.kedua-dua rakannya melopong...
" wuuu...untunglaa jadi anak orang kaya ni...semuanya diurus oleh mak bapak....bertuah betul si keyra tu....jelos pun ada dgn dia..."
Anry mencebik..yang lain hanya menganggukkan kepala tanda mengiakan....
" excuse me girls...do you know where keyra is?"
Jona,anry dan cana mendongakkan kepala melihat siapakh orang yg menegur mereka...mulut mereka melopong lagi plus x percaya melihat org yg bercakap dgn mereka.
ken hanya tenang sambil senyuman menghiasi di bibirnya yg merah." err....tuu..."
Jona menunjuk ke arah keyra yg tdur nyenyak di hujung meja library.
" owhh okay...thankks girlss..."
ken berlalu selepas mengucapkn terima kasih dan melangkah cool ke arah keyra yg tdur.
Jona dan rakannya hanya memerhati dari jauh..
************
Ken merenung keyra yang elok bersandar di kerusi.Buku di muka dialihkan ke tepi.Namun keyra langsung x terganggu.matanya masih terkatup rapat.
ken menerbitkan senyuman yang manis melihat keyra.baginya,keyra comel semasa tdur..malah,muka gadis itu juga diterokainya dengan mata tajamnya.sangat cantik...terutama bahagian bibir yg merah merekah....seksi...ken memuji lagi...
Ken tersedar daripda merenung keyra apbila gadis itu bergerak gerak...tidak selesa kali apabila tidur lama2 menyandar di kerusi.
" hei...syokk tidur sampai mau skip class...cik keyra...hmmm"
ken bercakap sambil mengangkat kening memandang keyra..
" hish..sibuk je..."
kata2 dingin daripada gadis cantik itu mengundang senyuman kecil pada ken.Entah kenapa,walaupun gadis itu bersikap begitu..namun tetap menawan di hatinya.
" sibuk apanya...ini dah dikira bagus tau ada org bgitau awk...cgu mas nak semua pelajarnya hadir kat klasnya..."
" arhh...serabutlaa...membebel ja kn kerja kw ni...haishh!!"
keyra bangkit dan ingin berlalu tetapi pergelangan tangan kanannya ditarik kuat oleh ken..hampir saja dia terjatuh di atas riba ken.
" hei!! yg kw tarik tangan aku ni dah kenapa??"
marah keyra.namun ken hanya serius .keyra pelik.
" kenapa dgn tangan awk ni?"
keyra terkedu.x sangka ken akan bertanya bgitu...
" its non of your buisness..."
keyra merentap tanganya daripada dipegang ken lalu cepat2 nenuju ke kelas.
ken mengeluh..keyra mempunyai daya tarikan yg kuat membuatkan dia ingin terus mendekati gadis itu dgn lebih dalam...
"x pa keyra...i will find out who you are actually...just wait n see.."
ken tersenyum sinis.
YOU ARE READING
The romantic guy
Random" boleh x kalau sehari kw x kacau aku!? rimas tau x!" keyra menjeling ken tajam. " suka hati sayalah! kacau? heh..lagi saya suka!" ken hanya mempamerkan senyuman kacaknya selamba. *********************** keyra seorang gadis pendiam dan terkenal deng...