cuaca pada pagi itu kelihatan mendung.Tetapi tidak mematahkan semangat setiap manusia utk keluar mencari rezeki.tidak juga terkecuali setiap pelajar Atmalanda highschool utk ke sekolah menimba ilmu pengetahuan.
Ken melirik ke tempat duduk keyra yang kosong pada pagi itu.Sepanjang pembelajaran pada pagi itu fikirannya hanya tertumpu pada keyra hingga ditegurr beberapa kali oleh guru.
i wonder,awk ada di mana sekarang keyra?
Ken mengeluh..hati kecilnya berdetak rindu pada gadis perasaan batu itu sejak dahulu lagi..yaa...sejak dahulu....
**********
seorang gadis kecil kelihatan sedang menangis di bawah pokok yang rendang sambil memanggil-manggil kakak dan ibu bapanya.Jelas kelihatan muka takutnya sambil berpeluk tubuh...
Tiba2 seorang budak lelaki datang menghampiri gadis kecil itu.
"hai..kenapa awk menangis?"
Budak lelaki itu bertanya ramah.senyuman ikhlas diberikan.Gadis kecil itu mendongak memandang bdk lelaki di depanya sambil mengesat air mata nya.
"sa...saya sesat..sy x tau nak ke mana.."
" hmm..tadi awk lalu mana? sy boleh tunjukkan jalan pulang.."
" betul?"
mata gadis kecil itu bersinar gembira.Budak lelaki itu senyum manis..
"ya...ok jom...nama sy ken...nama awk sepa?"
Bdak lelaki yang bernama ken itu menghulurkan tangannya dan disambut riang oleh gadis kecil itu.
" nama sy keyra...ok jom!"
Keduanya mula berjalan sambil berpimpinan tangan menuju ke arah jalan yg keyra katakan.
"keyra..jom makan aiskrim..sy belanja..lagipun awk dah nak pulang kn.."
ken sengih..sebenarnya saja ja nak berlama dgn keyra yg berjaya membuatkan dirinya jatuh suka pada gadis kecil yang berambut panjang dan hitam itu..matanya yang bersinar cantik amat memukau.
"okayy...jom...yeahh..makan aiskrim!!"
" yeahh!jom..kita ke sana.."
Ken menunjuk ke arah kiri jalan.tangan still bersatu walaupun mereka berdua berlarian kecil utk sampai ke sana.Arhhh...sangat padan pada pandangan orang tua walaupun masih kecil dan mentah.
***********
"keyraa!!akhirnya jumpa juga..ke mana tadi? puas tau kakak cari..mama dan papa dah bebel kakak tadi.."
YOU ARE READING
The romantic guy
Rastgele" boleh x kalau sehari kw x kacau aku!? rimas tau x!" keyra menjeling ken tajam. " suka hati sayalah! kacau? heh..lagi saya suka!" ken hanya mempamerkan senyuman kacaknya selamba. *********************** keyra seorang gadis pendiam dan terkenal deng...