Del 19) Bavianer

1K 90 6
                                    

Gjennom Olivias øyne

"Gå da...slutt å bable" mumlet Katelyn til seg selv og så utålmodig på læreren.

Da han endelig var ferdig med å gi oss instruksjoner og oppgaver, gikk han ut av klassen for å hente noe papirer.

"Yas!" Katelyn spratt opp.

"ALLE SAMMEN DET ER OFFISIELT PENNKRIG!!!" Ropte hun og fanget alles oppmerksomhet.

Hun grep et par penner og begynte å kaste dem på Malene og Will.
De svarte straks med å la det regne penner over henne.

Jeg grep pennene mine jeg og kastet en mot Jason, Mason og Ryan.

"Ey ikke håret!" Brølte Jason sint da pennen min traff frisyren hans.
Jeg måtte dukke da han og Mason fyrte av sylspisse blyanter og penner på meg.

Snart var hele klassen i krig og det regnet penner, blyanter, linjaler og viskelær overalt. Pultene var blitt til skjold.

"Se opp!" Hylte Kate til meg og jeg rakk akkurat å vrikke meg unna en linjal. Jeg speidet etter den skyldige, og fant straks ut at det var Ryan som stod med ryggen til meg.

"RYAAN" ropte jeg for å være grei og gi han en advarsel, før jeg kastet en haug med viskelær jeg hadde samlet opp fra gulvet, mot hodet hans.

Han snudde seg akkurat slik at han fikk viskelærene rett i trynet, score!

Jeg lo høyt av ansiktsutrykket hans og dukket unna det neste angrepet hans.
Etter en stund uten angrep begynte jeg å lure på om han hadde latt meg være, og kikket forsiktig opp av pulten.

BOM

Okei, han hadde ikke latt meg være.

*~*~*

Vi snublet ut av klasserommet og sprutet ut i hysterisk latter med en gang vi var utenfor.

"Fantastisk!" Ropte noen og ga Katelyn high five, de andre sa seg enige.

Alle var dekket av pennmerker, penner i håret og klærne hang på halv tolv.

Læreren var litt mistenkelig da han så oss, men vi hadde vært tidssnok til å rydde opp det verste før han kom inn.

Det var et øyeblikks intensitet hvor han speidet gjennom elevene med haukeblikket og det landet på en penn ved søppelkassa, og så på en blyant i håret til Kate.

Alle holdt pusten, men heldigsvis trakk læreren på skuldrene og ba oss om å vise frem oppgavene vi skulle gjøre.

*~*~*

Jeg tygget på innsiden av kinnet mitt og prøvde å se rolig og kontrollert ut.
Men inni meg ringte alarmbjellene og rødt lys.

Jeg så på gruppa som fremførte presentasjonen sin nå, og de gjorde det skummelt bra.
Såklart var vår også veldig bra, Filip var jo på gruppa.
Problemet var bare at det var et kriterie vi hadde glemt å få med oss fordi jeg og Ryan som var på skolen da det ekstra kriteriet kom, hadde glemt å si ifra til Filip som var syk.
Og jeg kom på det i morges, så har ikke sagt det til han engang. Jeez jeg er en grusom person.

Vi kom garantert til å få en lav karakter, og jeg vet at Filip bare får høye. Tenk om dette ødelegger fremtiden hans?!

Da er det min feil. Og Ryan's.

Plutselig avbrøt matt applaus tankene mine.

"Olivia, Ryan og Filip neste!" Ropte læreren.

Filip smilte oppmuntrende til meg og Ryan bare nikket svakt da vi samlet oss foran klassen.

*kremt*

"I år 1789 skjedde en av de viktigste..."

*~*~*

"Sikker?"

"Ja Olivia, helt sikker" smilte han.

"Men tenk om det ødelegger fremtiden din!" Argumenterte jeg.

"Selvfølgelig gjør det ikke det, en 4'er første året på videregående på en enkel presentasjon har ikke så stor virkning" lo han og viftet med hånda.

Da jeg fortsatt så bekymret ut sa han:

"Helt ærlig Olivia, ikke stress med det"

"Du bekymrer deg for mye. Hør nå på gutten da, du har ikke utryddet antilopene eller noe" skjøt Ryan inn.

"Hvorfor snakker du Ryan?" Spurte jeg og rynket litt på nesa over eksemplet med antiloper.

"Fordi jeg har en munn"

"Den munnen skal ikke brukes til tull snakk, basically alt du sier altså" fnøs jeg.

"Hva skal den brukes til da?" Filip viftet med øyenbrynene.

Shit det kan han ikke mene.

Øynene mine utvidet seg til tennisballer og jeg hadde aller mest lyst til å facepalme meg selv.

Ryan hevet et øyenbryn og jeg så et selvgodt smil forme seg.

"Det er IKKE slik jeg mente det" sa jeg og understreket ordet ikke.

"Hvis du sier det så, men du er knæsjrød" smilte Filip ertende.

Jeg skulte på han, og ble sikkert enda rødere.

"Gutter er bavianer, hele gjengen!"

*~*~*

*~*~*

*~*~*

Hei! Sorry sorry sorryy for lite oppdatering huff. Prøver så godt jeg kan, og jeg har langhelg denne helgen så skal prøve å skrive mye på denne boka!

Klarer vi å få 40 likes på denne delen? :)

Pinky PromiseWhere stories live. Discover now