Gjennom Olivias øyne
"JULEFERIEEEEEE!" Ropte noen overlykkelig i det klokka ringte og markerte enden for terminen, det vil si slutten på tentamener og prøver, og starten på julen.
Hele klasserommet eksploderte av lyden av skraping av stoler og jubel. Før læreren kunne si: unicorn, var hele klassen ute i korridoren og sluttet seg til de andre elevmassene som kom strømmende ut fra alle klasserom.
Alle hadde ventet på 21. Desember, ferien var kanskje ikke i nærheten så lang som sommerferien, men det var absolutt noe."VENT! DERE MÅ HA TERMINKARAKTERENE DERES!" Lød det plutselig fra en mikrofon midt oppi elevstrømmen.
Folk stønnet og stoppet opp mens lærerne skyndte seg ut av klasserommene som for et øyeblikk siden hadde huset elevene, og delte ut ark.
Noen hylte av glede, noen så mørkt på arket sitt og stappet det hardt i sekken, mens noen bannet og brast i gråt. Livets gang sier nå jeg. Dette har jeg sett så mange ganger, alle disse reaksjonene. Selv har jeg for det meste tatt det greit, men aldri blitt 100% fornøyd."Olivia" læreren min speidet etter meg, og rakte meg arket.
Jeg holdt pusten og lukket øynene før jeg åpnet det ene øyet på gløtt.
Så åpnet jeg begge."Herrejemini, yaaaaas!!!" Utbrøt jeg overrasket.
Kate kastet et blikk på det.
"Wow! Bare en 4'er og drøssevis av 5'ere og 6'ere er jo supert" sa hun og klemte meg.
Jeg kastet et blikk på hennes, og ble ikke like overrasket der.
Nesten bare 6'ere er standard for Katelyn, hun er kjempesmart i hodet.
Sprø, men smart.Jeg var så happy som det kunne gå ann, de siste ukene hadde vært preget av prøvestress og juleballstress, men nå var alt det over! Og resultatene i hånda mi var slettes ikke verst.
Wiiii, jeg kan endelig late meg på sofaen i nesten 2 uker!Mens jeg, Kate og Malene satte kursen ned mot skapene våre sammen og pratet om planer for ferien, og at vi måtte finne på noe, hoppet Jason og Mason frem.
"GLEDELIG JUL LADIES!" Ropte de i kor og sølv, lilla, og gull glitter snødde plutselig over oss.
"Gledelig jul dere også" lo vi tilbake.
"Åh, lilla matcher ikke oransje akkurat" mumlet Malene litt surt da vi børstet av oss. Den oransje genseren hennes var dekket av lilla glitter.
"Sorry, Malle" gliste Mason klemte henne trøstende.
"Ingen legger merke til det uansett"
"Jeg har sagt jeg hater kallenvavnet Malle!" Ropte hun frustrert, men lyktes ikke i å oppnå ønsket effekt.
Mason fortsatte og glise, så masken gikk helt av og hun sa glisende:"Jeg hater deg også"
"Ser ut som du blir dumpa allerede, man" flirte Jason.
"Vel, vi sees sikkert snart da!" Sa hun til oss, og så gikk hun ut i skolegården med Mason.
"Det er bare såå rart å se dere to fra hverandre ass" sa Kate og så på Jason som så så stakkerslig ut der han stod alene.
"Dere ser litt hjelpeløse ut når dere er fra hverandre ja" istemte jeg.
"Hjelpesløs?! Jeg er en selvstendig og sterk mann!" Utbrøt Jason og krysset armene.
"Jada, sjempee stooor og selstendiiii og søød man!" Sa jeg ertende med babystemme og kløp han i kinnet.
Han slo vekk hånda mi og skulte.
Jason bestemte seg likevel for å slå følge med oss ut i skoelgården som myldret av elever. Vi satte oss rundt et bord med benker mens vi ventet på Ryan og Will, vi hadde tenkt oss på kino sammen, noe jeg for en gangs skyld orket rett etter skolen på en fredag.
Jeg fisket opp en snickers fra jakkelomma og hadde akkurat åpnet den da noen ropte navnet mitt.
KAMU SEDANG MEMBACA
Pinky Promise
Fiksi RemajaNytt år. Ny skole. Videregående. Olivias bestevenninne, Katelyn, ser ut til å ha store planer for deres første år som 1. Klassinger. På en eller annen måte klarer hun å overtale Olivia til å love at hun skal gjøre et par visse ting gjennom året slik...