Del 13) Tusenfryd moro

1.1K 77 18
                                    

Gjennom Olivias øyne

"MAMMA DU MÅ SKYNDE DEG!"

Ropte jeg mens jeg hamret på døra.

"Jada! 2 sek!"

Jeg tekstet Malene og sa ifra at jeg var litt forsinket.

"Da er jeg klar!" Mamma kom ut av badet og røsket med seg bilnøklene på bordet.

Vi satte oss i bilen, av gårde til Tusenfryd.
Jeg gledet meg ikke like mye som i går lenger.

Katelyn og Malene hadde visstnok hatt en krangel, jeg fikk ikke engang vite hva krangelen handlet om, det eneste jeg fikk vite var at Kate nektet å dra på Tusenfryd i dag hvis Malene ble med.

Jeg prøvde å få henne med, jeg må ha ringt og tekstet henne minst 50 ganger i går kveld.
Men Kate er, som meg, en veldig sta og bestemt person.

Så da ble det bare meg og Malene.
Jeg bare håpet at Malene ikke var den typen som hatet berg og dal baner, for jeg elsker dem høyt.

"Så, denne Malene, er hun hyggelig?" Spurte mamma.

"Ja" nikket jeg. Hyggelig var hun absolutt, så jeg er ikke helt sikker på hvorfor Kate er så i mot henne.

"Men søren ta menn da!" Utbrøt mamma plutselig.

En bil hadde nesten kollidert i oss, men sjåføren, en mann i 40-årene, bare gliste og kjørte videre.

"Er Kate her også?" Mamma svingte opp til parkeringsplassen og stoppet bilen.

Jeg ristet på hodet.
"Hun...hadde ikke tid"

"Ah. Vel, dere er heldige med været"

Det var sant, sola skinte og stekte huden min.
Flaks jeg tok på meg t skjorte og shorts, ellers ville jeg blitt kokt levende, men når jeg tenker meg om, så kom jeg vel til å bli stekt levende...

Jeg vinket hadet til mamma og gikk opp til bilettluka hvor jeg skulle møte Malene.

"Hei" strålte hun. Jeg hadde aldri sett den jenta sint eller sur før, bare lei seg.

Vi kjøpte oss bilett og gikk inn i parken.
Ivrige småbarn, slitne mødre og masse ungdom hastet rundt.

"Så, hva vil du ta først?" Spurte jeg Malene og håpte inderlig på at hun ikke svarte "marihønene" eller "tekoppene".

"Definitivt Speed monster!" Svarte hun med en gang og pekte ivrig på berg og dal banen ved inngangen med mange loops.

Jeg smilte, og tenkte at dette ikke kom til å bli så ille likevel.

*~*~*

"Og....og....ansiktet hans..." Fikk jeg presset ut mellom latterhikstene mine.

Malene holdt seg for magen og hikstet ut noen uforståelige ord.

Vi satt på en benk og lo så tårene rant.

Mange kastet bekymrede og rare blikk mot oss, mens en liten jente pekte og sa; Mamma, mamma, de jentene gråter!

Vi hadde bare smilt og forklart at vi ikke gråt fordi vi var lei oss.

Du lurer sikkert på hvorfor vi sitter på en benk i Tusenfryd og ler som tullinger.

Vel, for å gjøre en lang historie kort;
Vi tok Thundercoaster, berg og dal banen av tre, og satt nest foran.
Foran oss satt to irriterende gutter, og før berg og dal banen hadde satt i gang, snudde de seg mot oss og prøvde seg.
Vel, det viste seg at den ene var Malene's eks, så hun hadde nesten freaket ut.

Pinky PromiseOnde histórias criam vida. Descubra agora