Gjennom Olivias øyne
"Hva er dette for noe oppstyr?"
Jeg stivnet til. Sakte løftet jeg blikket opp og møtte gymlærerens strenge blikk.
Du vet, henne gamle, døve dama som ikke liker meg?Jeg prøvde å svelge, men halsen var for tørr.
"Svar meg da jente!" Bjeffet hun og så smalt på meg.
Jeg la merke til at hele korridoren var blitt stille. Alle hadde øynene på meg og gymlæreren.
"Jeg...skulle bare en tur på do" fikk jeg harket frem.
En kunne ikke nekte for at dama var fryktingytende og hadde en skummel effekt på deg."Var det nødvendig å løpe og rope?" Spurte hun skeptisk og omtrent spyttet i ansiktet mitt.
"Det er et krisetilfelle, du skjønner jeg...den er litt tidlig
ute" sa jeg og kjente kinnene mine blusse opp. En ide dukket opp, men det innebar jo at det måtte være litt kleint..."Hmpf...vel, la gå. Men aldri hyl slik igjen!" Knurret hun mot meg før hun marsjerte vekk og glefset til tilfeldige elever hun ikke likte.
Jeg blunket og så overrasket etter henne. Lot hun meg virkelig slippe unna?
Elever så på meg og begynte å le og ta frem mobiler igjen.
"Oliven?"
Ahhh hvorfor hvorfor hvorfor er dette en grusom dag?
Jason, Mason og Ryan stod foran meg. Jason og Ryan så på magen min mens Mason så med et hevet øyenbryn på meg.
"Øhhh...jeg...må stikke!"
Jeg spurtet de få meterne inn på jentedoen og fant Katelyn på bakken med hånda for nesa.
"Au!" Klynket hun.
"Hva skjedde?!" Hvinte jeg og hjalp henne opp.
"Hva skjedde? Du slengte døra i trynet på meg!" Sa hun flatt.
"Beklager"
"Men glem det da! Herregud du ble tatt! Hvordan fikk du gå? Det hørte jeg ikke" fortsatte hun fortsatt med hånda for nesa.
Jeg satte meg ned på gulvet og tok ut gymballen.
"Jeg hintet til at tante rød hadde kommet på besøk" sa jeg.
Katelyn lo.
"Genialt"
"Hele skolen har det vel på video" mumlet jeg.
"For ikke å snakke om at tvillingene og Ryan så meg også. Ikke at de ikke vil se det før eller senere da"
Katelyn bare lo.
"Ha-ha. Vent til det blir din tur"
"Det går bra, jeg blir ikke stempla jeg," kvitret hun mens hun plasserte ballen under skjorta.
Jeg hevet et øyenbryn.
"Hvorfor ikke?"
"Fordi jeg er sammen med Will" svarte hun bare. Jeg så misunnelig på henne. Selvfølgelig ikke, ingen stempler eller sier noe stygt om kjærestene til fotball eller hockeygutta. De kunne være skolens største nerder og så bli skolens mest populære bare ved å date en på laget.
Men jeg, jeg er bare Olivia.
"Okei, husk å kom ut litt kvikt da" minte hun meg på.
"Jada, skal bare passe på å gå omveien rundt så ingen ser meg" Ikke snakk om at jeg gikk folka som så meg i møte ennnå.
"Sees!"
Og med det slamret døra igjen og jeg hørte Kate rope av sine lungers fulle kraft.
Jeg skyndte meg å skifte til andre klær og en caps som Katelyn hadde tatt med så ingen skulle få øye på meg med en gang.
Imens oppmerksomheten var på Kate snek jeg meg forbi elevene raskt og kom snart ut en bakdør som bare vaktmesteren brukte.
"Næmmen er det ikke Oliven"
Jeg stoppet brått og stivnet til.
U gotta be kidding now.Jeg snudde meg rundt, og der satt tvillingene og Ryan med tre selvgode glis klistret på trynet.
"Hallo der" sa jeg.
"Hvor ble av magen din?" Spurte Ryan.
"Den...den er akkurat her den" sa jeg og klappet på magen min.
"Baby magen" sa Mason.
"Godt spørsmål. Men nå skal jeg møte Kate før hun slakter meg for å la henne i stikken" sa jeg og snudde på hælen.
"Vent"
Oi, Ryan er kjapp. Jeg prøvde å rive til meg ermet men den rykket seg ikke engang.
"Må stikke sa jeg jo!" Og begynte å bli irritert, så jeg snudde meg mot han og i det jeg så inn i de intense sjøblå øynene tvang jeg meg selv til å fokusere og ikke gli vekk som jeg alltid gjør, og tråkket han på foten.
"Hadeeet!" Ropte jeg og sprang. Jeg hørte latter bak meg, og i det jeg rundet hjørnet krasjet jeg inn i noen.
For andre gang på et kvarter.
Katelyn gliste og erklærte stolt;
"I'm done! Gikk smertefritt for meg"
"Det går alltid smertefritt for deg" mumlet jeg bare.
*~*~*~
SORRY SORRY for veldig lite oppdatering!! Har hatt en travel uke, men nå er det høstferie, så skal bli flinkere!
Vote & comment for mer<3
YOU ARE READING
Pinky Promise
Teen FictionNytt år. Ny skole. Videregående. Olivias bestevenninne, Katelyn, ser ut til å ha store planer for deres første år som 1. Klassinger. På en eller annen måte klarer hun å overtale Olivia til å love at hun skal gjøre et par visse ting gjennom året slik...