Chap 5 ♚

1.1K 104 0
                                    

Esoknya seperti yang dijanjikan Kris tiba di hadapan rumah Jessica tepat pukul 8 pagi namun kelibat Jessica masih belum kelihatan. Pagar rumah Jessica pun masih berkunci.

Lama Kris menunggu di hadapan rumah Jessica. mata Kris tak lepas dari memandang jam tangannya kemudian dia memandang pintu rumah berharap Jessica cepat cepat keluar.

"Mana dia ni dah pukul 8:30 ni?!" bebel Kris sambil mengeluarkan iphone 6 plusnya. Nombor Jessica dihubunginya.

■■■■■■■■■■■■■■■

''Iyahhh! Haish ape lah susah sangat nak pakai benda alah ni? Fedup betul aku pakai benda ni. Kalau jatuh tergolek nanti macam mana buat malu je'' Jessica membebel seorang diri. Daritadi lagi dia cuba berjalan dengan memakai kasut tumit tinggi tapi tak boleh. Walhal semalam dia dah cuba, okey je tup tup pagi ni buat hal pula.

Deringan telefon mematikan bebelan Jessica. 'Mr Boss' tertera di skrin telefon bimbitnya. Jessica terkejut. Dia baru teringat sesuatu.

Matilah akuuuuu!! - jerit hati Jessica.

Jessica menarik nafas sebelum menjawab panggilan telefon dari Kris. Belum sempat dia nak buka mulut, dia terus dimarahi Kris.

"LAMBAT LAGI KE KAU KAT DALAM HA??!" - Kris

"Err boss kejap saya nak keluar lah ni," kata Jessica mematikan panggilan telefon. Cepat cepat Jessica mengangkat bagasinya lalu melangkah ke luar rumah. Kereta BMW bewarna merah dah terparkir di hadapan rumahnya.

Jessica segera keluar dari rumah dan mendekati kereta BMW tersebut. Jessica meletakkan barang barangnya di bonet kereta lalu pergi mengunci pintu pagar rumahnya. Dengan perasaan berdebar Jessica masuk ke dalam kereta di belah penumpang. Tak berani dia nak memandang muka Kris yang tengah tunggu masa je nak meletup.

30 saat...

Seminit.....

Tiga minit ......

Rasanya dia okey kot. - bisik hati Jessica.

Jessica memberanikan diri memandang Kris. "B..Boss?"

"Kau tahu tak kau lambat?" kata Kris. Walaupun Kris tak meninggikan suaranya tapi Jessica tahu Kris dalam keadaan marah.

"Tahu, boss. Sorry.." kata Jessica mengetap bibir.

Kris tersenyum sinis sambil mendekati Jessica. Riak muka Jessica jelas menunjukkan yang dia terkejut. Jessica cuba kebelakangkan tubuhnya setiap kali Kris menghampiri. Tapi apakan daya, ruang dalam kereta yang agak sempit membuatkan Jessica tersekat di situ dengan keadaan Kris mengunci pergerakannya. Tangan kiri Kris di kerusi tempat duduk manakala tangan kanannya di cermin kereta.

"Boss? Boss nak buat apa ni?" tanya Jessica takut.

"Aku dah bagi amaran kan pada kau semalam. Kalau kau lambat apa akan berlaku," kata Kris.

"Boss sorry saya bukan sengaja lambat. Boss janganlah macam ni," kata Jessica seakan merayu. Suara Jessica tersekat-sekat dan mukanya menunjukkan yang tak lama lagi dia bakal menangis.

Kris senyum sinis. Suka dia tengok keadaan Jessica yang takut macam tu.

"Kenapa takut sangat ni,?" tanya Kris 'smirk'

"Boss lah. Boss nak buat apa ni?" airmata Jessica dah mula bertakung.

"Aku nak......"

Jessica menelan air liurnya sendiri. Tak sanggup nak dengar apa yang bakal Kris katakan.

"Aku nak pakaikan seat belt ni je. Janganlah cuak sangat," kata Kris lalu menarik seat belt di tepi Jessica dan menpinkannya di tempat pin seat bealt. *sorry tak tahu apa nama benda tu. pandai pandai la korang bayangkan eh xD*

"Err boss ni!!" Jessica memeluk tubuh geram.

Kris ketawa sinis. "Kau ingat aku nak buat apa?"

Jessica tak menjawab. Entah kenapa pipi dia merah tiba tiba.

Naega paboya - marah Jessica dalam hati.

"Jessica?" panggil Kris.

"Hmm," Jessica membuang pandangan ke arah luar.

"Sorry.. aku main main je la. Hehe tak tahulah pulak kau takut. By the way muka kau comel lah kalau kau takut," kata Kris selamba.

Jessica menekup mukanya dengan tapak tangan. Pipinya membahang.

Aigoo Kris jangan buat aku blushing T_T - kata Jessica dalam hati.

Omona comelnya dia blushing. Haish Kris fokus kris. Tujuan kau bawak dia balik busan sebab nak tunjuk pada Bomi kau ada yeojachin jee - Kata Kris di dalam hatinya pula.

- To Be Continue -

T_T sorry saya tak pandai buat babak romantik. Huhu mianhae yeorobeun T_T

My Boss Mr Perfect ❀ Krissica ✔Where stories live. Discover now