Fast Forward
× Wedding Day's Kris & Jessica ♡█████████████████████████
Semua tetamu dah memenuhi halaman Teratak Angle.
[NOTE] Wedding ni buat dekat taman Teratak Angle. Tempat yang sama masa buat majlis harijadi halmeoni.
Kris segak memakai tuxedo bewarna hitam putih. Dia berdiri di sisi paderi(?) menantikan kehadiran Jessica dengan penuh debar.
Sementara di bilik Jessica.
Jessica duduk di kerusi meja solek sementara menunggu Baekhyun mengoleskan make-up ke mukanya. Tangannya yang sedikit menggeletar digosok beberapa kali.
"Rilek laa, Sica. First time memang macam ni.." Kata baekhyun yang sedar badan Jessica sedikit menggeletar.
"Nervous ah." Kata Jessica.
"Chill laa. Kau ni cuba duduk diam diam. Aku nak make-up kan kau pun tak senang. Nanti aku make-upkan kau macam badut baru tahu," kata Baekhyun. Tangannya sibuk memakaikan eyeliner di mata Jessica.
"Haa oke dah siap!" Kata baekhyun.
Serentak dengan itu Jessica membuka mata. Dia membelek dirinya di hadapan cermin.
"Baek, ni aku ke?" Tanya Jessica tak percaya.
"Yelah ni kau. Takkan byun baekhyun pulak." Kata baekhyun dengan loyar buruk dia. Baekhyun sendiri pun tak sangka dia dah make-up Jessica macam bidadari.
"Wuuu lawa gila aku," kata Jessica pada diri sendiri. Baekhyun hanya menggeleng kepala melihat gelagat Jessica.
Ketukan pintu memberhentikan lamunan Jessica. Baekhyun bingkas bangun membuka pintu. Muncul Mark, Yoora dengan Ken di hadapan pintu.
"Oppa! Unnie! Ken! Bogoshippeo..!" Jerit Jessica sambil belari memeluk Mark, Yoora dengan si comel Ken.
"Aigoo adik oppa ni. Dah nak jadi isteri orang pun perangai tak ubah ubah," kata Mark.
"Biarlah," Jessica menjeling Mark manja.
"Noona yeppo.." kata Ken sambil menarik sedikit dress pengantin Jessica.
Jessica senyum simpul. Dia lantas duduk bercangkung(?) di hadapan Ken. Pipi Ken dikucup lalu dicubit perlahan.
"Dah jom turun bawah. Semua dah tunggu tu," kata Yoora.
Mark memimpin tangan Jessica turun menuju ke taman dimana Kris dan para tetamu dah menunggu dia. Makin dekat dengan taman, makin laju jantung dia berdegup.
"Rileks laa." Kata Mark perlahan. Tangan Jessica yang menggeletar digenggam, cuba menenangkan Jessica.
Dari jauh kris dah terpandangkan Jessica yang cantik bergaun pengantin. Kris tergamam. Jessica teramat cantik di pandangan matanya. Muka Jessica tampak berseri seri. Pandai baekhyun make-up 'wife to be' Kris ni (o^^o)
Sedar tak sedar Jessica dah pun berada di sisi Kris. Sempat Jessica dengan Kris berbalas senyum. Masing masing tengah nervous. Paderi memulakan majlis dengan membaca apa yang patut. *sorry tak tahu*
"Wu Yifan, will you take Jessica Jung as your wife?" Tanya Paderi sambil memandang Kris.
"Nae, i'll." Jawab Kris tenang.
"How about you Jessica Jung, will you take Wu Yifan as your husband?" Paderi menanyakan Jessica pula.
"N-nae, i will." Kata Jessica gugup.
YOU ARE READING
My Boss Mr Perfect ❀ Krissica ✔
Fiksi PenggemarKris berubah dan membawa rajuk hatinya selepas hubungannya dengan Bomi putus di tengah jalan. Ayahnya pula menganggap semua yang berlaku berpunca daripada Kris. Kris menguruskan syarikat peninggalan datuknya di Seoul seorang diri memandangkan syarik...