Kris makan nasi goreng kimchi buatan Jessica dengan begitu berselera. Sangkanya, omma yang memasak nasi goreng kimchi tersebut. Jessica pula hanya tersenyum sendiri sambil mencuri curi pandang Kris yang makan dengan berselera tu.
"Amboi Kris, berseleranya makan," tegur halmeoni apabila Kris menambah nasi goreng kimchi ke pinggannya untuk kali kedua.
"Lama tak makan masakan omma, rindu pula. By the way omma, nasi goreng kimchi ni sedap sangat sangat!" kata Kris dengan sengihannya.
Kening omma terangkat sebelah. Jessica dengan Yeri berpandangan sambil menahan ketawa.
"Alah lepas ni Kris bole je makan nasi goreng kimchi tu hari hari lepas kahwin dengan Jessica nanti. Sebab nasi goreng tu Jessica yang masak bukan omma," kata omma selamba meneruskan suapannya.
Tersedak Kris dibuatnya mendengar kata kata omma. Kris terbatuk batuk menahan sakit tekak.
Jessica cepat cepat menghulurkan gelas air oren pada Kris. Laju Kris meneguk air oren tu. Dengan sekali teguk je air oren dalam gelas tu tinggal separuh.
Sambil tu Jessica mengusap belakang badan Kris. (Maklumlah Kris kata kena berlakon sweet)
"Oppa dah okey?" tanya Jessica berpura pura caring. Jauh di sudut hati Jessica dah mempertawakan Kris xD
"Okay." balas Kris sepatah. Sempat hujung mata Kris menjeling Jessica geram.
"Dah, oppa sambung la makan tuu." kata Jessica melempar senyum pada omma, halmeoni dan Yeri yang asyik memerhatikan dia dengan Kris.
' amboi bukan main lagi lembut dia cakap. Cuba kalau depan aku, garang betul --" ' - kata Kris dalam hati.
▒█▓█▓█▓█▓█▓█▓█▓█▓█▒
"Mana appa dengan YiShin?" tanya Kris sebaik sahaja dia mengambil duduk sebelah Jessica di sofa ruang tamu.
"Appa kamu outstation. Yishin kejap lagi balik lah tu," kata Omma.
"Yeke? Appa tu tiap kali Kris ada kat rumah mesti dia takde." kata Kris.
"Sudahlah tu Kris. Masih marah ke kamu dengan appa kamu tu?" tanya Omma.
"Ntahlah omma, kris tak tahu nak cakap macam mana." kata Kris perlahan.
Omma dan halmeoni hanya memandang Kris dengan pandangan kosong.
"Annyeong.." sapa satu suara di muka pintu. Semua mata terarah pada dia.
"Oppa, welcome home." kata Yeri segera menghampiri nampyeonnya, Yishin.
"Ne chagii," kata Yishin sambil memeluk bahu Yeri dan menghampiri omma dan yang lain.
"Kris? Kris hyung?" tanya Yishin tak percaya.
Kris hanya berlagak selamba di hadapan Yishin. Yishin pula terus menerpa ke arah Kris lalu memeluk hyungnya itu.
"Jinjayo Kris? Lamanya tak jumpa kau!" kata Yishin menepuk bahu Kris.
Kris hanya tersenyum tipis. "Asal? Rindu aku eh?"
"Gila kau kalau tak rindu. Hahaha mimpi apa kau ni tiba tiba balik?" tanya Yishan.
"Kris balik nak kenalkan bakal isteri dia," kata Omma.
Jessica dan Kris tersentak. Yishan pula mengukirkan senyuman nakalnya pada Kris.
"Tiga tahun tak balik tuptup bawak bakal isteri." usik Yishin membuatkan pipi Jessica merona.
"Oppa ni sudah sudahlah tu nyakat Kris oppa. Jessica, kenalkan my beloved husband, Wu Yishan. Oppa yang ni Jessica, bakal kakak ipar kita." kata Yeri.
"Annyeonghaseyo noona ^^" kata Yishan.
"Annyeong. Eh janganlah panggil noona panggil Jessica je sebab saya sama umur dengan Yeri," kata Jessica.
"Ohh yeke." Yishin mengangguk-anggukan kepalanya tanda mengerti.
"Oppa you must be tired eoh. Kajja naik atas. Oppa dah makan belum ni?" tanya Yeri prihatin pada suaminya.
"Oppa dah makan tadi. Omma, halmeoni, Kris, Sica, kitorang naik dulu." kata Yishin sambil menarik tangan anae (isteri)nya ke lif.
"Jessica dah mengantuk ke? Kajja teman halmeoni naik atas. Lepastu Jessica bole masuk tidur." kata halmeoni.
"Ahh? Okey halmeoni. Omma, Sica naik dulu yee." kata Jessica memeluk omma Kris sekejap.
"Em oppa?" panggil Jessica malu malu.
Kris menoleh, sedaya upaya mepamirkan riak muka mesra. "Ne chagi?"
"Sica naik dulu. Night oppa.." kata Jessica ingin berlalu tapi Kris tangkas menarik tangan Jessica. Jessica menoleh dan 'Chup ~' kris mengucup dahi Jessica.
"Ok now dah bole naik. Nenight chagiya." kata Kris smirk membuatkan muka Jessica makin merah menyala.
"Ommo so sweet. kajja Sica," kata halmeoni menarik tangan Jessica ke lif. Tinggalah Kris dan Ommanya di ruang tamu itu. Sebenarnya memang sengaja halmeoni meninggalkan mereka berdua sahaja di situ. Halmeoni mahu memberi ruang dua beranak itu meluahkan rindu yang terbuku di hati masing masing. Lagipun, omma kris sedang dalam usaha nak memujuk hati Kris supaya memaafkan appa kris...
- To Be Continue -
I know part ni agak boring right _(._.)_
YOU ARE READING
My Boss Mr Perfect ❀ Krissica ✔
FanfictionKris berubah dan membawa rajuk hatinya selepas hubungannya dengan Bomi putus di tengah jalan. Ayahnya pula menganggap semua yang berlaku berpunca daripada Kris. Kris menguruskan syarikat peninggalan datuknya di Seoul seorang diri memandangkan syarik...