"Kris cakap semalam Kris keluar jalan jalan. Lepastu Kris accident. Kris terlanggar hati Jessica, sampai tertembus dalam hati Jessica. Kris tanak keluar dari hati Sica, sebab Kris dah tersuka Sica," kata Kris tersenyum 'smirk'
"Chagiya, Neomu saranghae. Izinkan oppa stay dalam hati chagi sampai bila bila. Will you be a part of my life?" kata Kris seraya melutut di hadapan Jessica.
Jessica terkejut. Namun apabila diingatkan balik yang Kris sedang bercerita dan melakonkan semula 'babak yang tak pernah wujud' tu Jessica tersenyum tipis.
"Dan sica pun bagitahu dekat kris oppa yang sica terima. Nado saranghaeyo, oppa." kata Jessica.
"Lepas Sica cakap macam tu, Kris terus sarungkan cincin dekat jari manis Sica.." kata Kris pula.
Semua yang ada dekat situ menepuk tangan dan tersenyum terharu. Kris bangun lalu memeluk bahu Jessica. Jantungnya berdegup laju. Seolah olah dia baru sahaja meluahkan perasaan sebenarnya pada Jessica. Jessica juga begitu, dia dapat merasakan kata kata Kris seolah olah nyata.
"So mana cincin propose tu? Can i see it?" celah Bomi seraya berdiri di tengah tengah antara Kris dan Jessica. Sempat Bomi menolak tubuh Jessica jauh sedikit darinya.
Jessica menelan air liurnya kesat. Muka Kris dipandang lama. Otteoke?
Kris senyum sinis. "Setahu saya cincin propose tak perlu pakai selalu. Em chagi, cincin kahwin 20 ribu *duit malaysia* yang oppa tempah tu dah siap ke belum?"
"Oh cincin tu dah siap tapi saya lupa pulak nak ambil. Mianhae yeobo," kata Jessica.
"Gwenchana nanti kita ambil sama sama okay," kata Kris pula.
Bomi mencebik menyampah. Dia berlalu meninggalkan Kris dan Jessica di situ. Kris kembali memeluk bahu Jessica erat.
"Hyung, smile!" kata Yishin. Jessica dan Kris memandang ke arah Yishin dan 'klik ~' gambar diorang dapat dirakam oleh Yishin.
▒█▓█▓█▓█▓█▓█▓█▓█▓▒
Jessica berjalan di tepi kolam renang yang berada di tepi halaman Teratak Angle. Dia selesa berada di situ. Jauh dari riuh rendah suara tetamu dan sanak saudara. Bukan dia nak menyombongkan diri tapi dia tak selesa. Lagipun status dia dengan Kris kan cuma 'fake'.
"Buuu ~" serpa Kris dari tepi.
Jessica terkejut. Mujurlah dia dapat imbangkan dirinya kalau tak memang basah dah dia.
"Pandai kau reka cerita tadi," kata Kris tersenyum sinis.
Jessica menjeling. "Boss lah bukan nak tolong saya. Saya tak tahu nak cakap apa tadi."
"Hehe tapi lawak kan?" kata Kris lalu ketawa perlahan. Jessica juga turut ketawa.
"Boss sampai bila kita nak terus macam ni?" tanya Jessica setelah tawanya berhenti.
"Maksud kau?" tanya Kris bersahaja.
"Yelah sampai bila kita nak terus tipu diorang? Saya dh tak sanggup boss. nanti kalau kantoi macam mana?"
"Rilek lah takkan ada apa punyalah. Lagipun tinggal 5 hari je lagi kan. Lepastu kita dah bebas." kata Kris.
Jessica mengeluh perlahan. Dia dah tak sanggup nak menipu omma, halmeoni dan orang lain. Tapi dia juga tak sanggup nak akhiri perhubungan palsu ni. Dia selesa begini. Kris makin dekat dengannya walaupun layanan Kris agak kasar dari layanan semasa di pejabat.
"Nak jumpa rourou tak?" tanya Kris setelah beberapa minit menyepi.
"Rourou? Siapa tu?" tanya Jessica.
"Kuda kesayangan aku." kata Kris.
"Nakkk!" Jessica jawab riang. Apa yang dia fikirkan tadi serta merta hilang dari fikirannya.
"Kajja," Kris menarik lengan Jessica menuju ke kandang kuda yang tidak jauh dari situ. Sambil tu diorang berbual dan bergelak ketawa.
- To be continue -
Okey tak ada idea. I know part ni bosan sangat sangat + pendek huhhh saya tak pandai buat part sweet T_T sorry kalau tak faham apa yang kris cuba cakap. Saya blank buat part ni :( mianhae yeorobun :(
YOU ARE READING
My Boss Mr Perfect ❀ Krissica ✔
FanfictionKris berubah dan membawa rajuk hatinya selepas hubungannya dengan Bomi putus di tengah jalan. Ayahnya pula menganggap semua yang berlaku berpunca daripada Kris. Kris menguruskan syarikat peninggalan datuknya di Seoul seorang diri memandangkan syarik...