My Boss Mr Perfect
Chap 2Kris merenung kad tersebut lama. Sebaris nama meniti di bibirnya. Yoon Bomi.....
Sedang asyik Kris mengelamun telefon bimbitnya berdering. Kris menoleh sekilas nama pemanggil tersebut. Dia menoleh sekali lagi. Matanya tajam merenung nama itu. Dengan perasaan berdebar Kris menjawab panggilan telefon tersebut.
"Annyeong Oppa..." - Bomi
"Ne? nak apa call ni?" - Kris
"Bomi just nak tanya, oppa dah dapat kad Bomi?" - Bomi
"Oh ya kad tu. Oppa dah dapat dah. Btw congrats Bomi." - Kris
"Thank you.. So nanti oppa datang kan?" - Bomi
"Ada beza ke oppa datang ke tak?" - Kris
"Of courselah. Oppa kan first love bomi. And bomi pun nak jumpa yeojachingu oppa. Em itu pun kalau adalah." - Bomi
"Eh oppa ada yeojachingu la!" - Kris.
"Huh yea right. Okey then, kalau ada bawak dia balik jumpa kami semua. Yelah oppa pun dah lama tak balik sini. Almost 3 year right. Ke... oppa patah hati sangat dengan bomi?" - Bomi
"Eish tak adalah. Oppa kan gaduh dengan appa." - Kris.
Jauh di sudut hati Kris mengiyakan kata kata Bomi. Memang dia heartbroken sangat dengan Bomi.
"Really? About your girlfriend, Bomi teringin sangat nak jumpa dia," - Bomi
Kris mengetap bibirnya. Entah kenapa dia rasa tercabar dengan kata kata Bomi.
"Oh okey. Bomi tunggu je. Just wait and see." - kata Kris lalu mematikan panggilan telefon. Kris meraup mukanya perlahan. Dia memejamkan matanya. Sungguh patah hatinya masih belum hilang lagi dengan Bomi.
[Flashback]
"Oppa, we need to end our relationship here." kata Bomi tak beriak.
"What?! Kenapa bomi nak putus dengan oppa? Apa salah oppa?" kata Kris. Dia masih terkejut dengan kata kata bomi sebentar tadi.
"Bomi dah tak tahan lah dengan oppa. Oppa tak pernah layan Bomi macam orang lain layan yeojachingu dia." kata Bomi.
"Kenapa baru sekarang Bomi cakap semua ni?"
"Oppa yang membuatkan Bomi tak boleh nak bersuara. Oppa selalu buat yang relay kita ni macam tak ada apa apa masalah. Oppa ingat Bomi happy macam ni? Oppa tak pernah nak faham perasaan bomi!" kata Bomi.
"Bomi jangan buat oppa macam ni. Kita dah lama bersama. Takkan Bomi sanggup nak putuskan hubungan kita yang dah lama ni?" tanya Kris.
"Mianhae, oppa. Tapi Bomi dah lama sabar dengan perangai oppa. But kalini kesabaran bomi dah hilang. Lagipun Bomi dah jumpa lelaki yang lebih baik dari oppa. Mianhae.. jeongmal mianhaeyo." kata Bomi lalu keluar dari restoran. Dari jauh Kris nampak Bomi masuk ke dalam kereta yang dipandu seorang lelaki.
END FLASHBACK
Kris mengeluh perlahan. Sampai hati Bomi buat oppa macam ni. And sekarang Bomi undang Oppa ke majlis perkahwinan Bomi. Siapa yang sanggup tengok orang yang dia sayang berkahwin dengan orang lain?
"Annyeong Kris..!" sapa satu suara ceria.
Kris yang bersandar lemah pada kerusi pejabatnya terus berdiri tegak apabila mendengar suara yang sangat dia kenali.
"Untie.. untie buat apa dekat sini?" kata Kris menghampiri Untienya, Wirna.
"Untie saje je nak tengok Kris. Dah lama Untie tak jumpa Kris. Rindu pulak Untie dengan anak buah untie sorang ni," kata Untie Wirna memeluk Kris.
"Em ya Kris pun dah lama tak jumpa untie.." Kris senyum tipis.
"Birthday Haelmoni dah nak dekat. Tadi dia call untie. Dia cakap dia rindu sangat dekat cucu dia sorang ni. Dia suruh untie pujuk Kris balik kampung.. Kris balik ya?" kata Untie Wirna.
"Kris pun rindu haelmoni juga," kata Kris.
[[Note ; Kris dalam ni orang korea]]
Kris mengeluh perlahan. Dia mengambil duduk di sofa yang berada di sudut bilik pejabatnya. Untie Wirna juga turut duduk kat situ.
"Kris, untie nak tanya sikit ni," kata Untie Wirna setelah beberapa minit menyepi.
"Untie nak tanya apa?" Pandangan mata Kris jatuh pada wajah keibuan Untie Wirna.
"Untie dengar Kris sekarang dah ada yeojachingu. Macam mana orangnya? Cantik ke? Bila nak kenalkan dengan untie?" tanya Untie Wirna.
Mata kris hampir terbeliak. "Yeojachingu?!"
- To Be Continue -
YOU ARE READING
My Boss Mr Perfect ❀ Krissica ✔
FanfictionKris berubah dan membawa rajuk hatinya selepas hubungannya dengan Bomi putus di tengah jalan. Ayahnya pula menganggap semua yang berlaku berpunca daripada Kris. Kris menguruskan syarikat peninggalan datuknya di Seoul seorang diri memandangkan syarik...