Sungkyu tersedar semula selepas beberapa saat . Akhirnya kotak besi itu berhenti bergerak.
Di Glade
Siren berbunyi tanda kotak besi naik semula selepas sebulan. Semua orang di Glade menuju ke kotak tersebut .
Myungsoo a.k.a L membuka pintu kotak dan terlihat Sungkyu di dalamnya. "Hey man!" tegur L.
Sungkyu kaku. Kemudian Sungkyu tolak L dan lari dari mereka. Mereka semua perhatikan Sungkyu dan ketawa.Sungkyu berlari dengan bersungguh-sungguh lalu terjatuh. "Woo!!" Mereka kagum melihat Sungkyu. "Biarkan dia, sambung kerja semua" kata L dan yang lain hanya menurut.
"Hey man!" Dongwoo menegur Sungkyu dan membantu Sungkyu berdiri ." " So , siapa kau?" . Sungkyu hanya diam. "Hmm nnti kau akan ingat. Btw aku Dongwoo. Arr jum ikut aku."
Dongwoo membawa Sungkyu ke pondok tinggi.
"Ini ialah Glade. Setiap bulan mereka akan hantar orang ke sini dan bulan ni, kau." Dongwoo menerangkan tentang tempat itu dengan ringkas. Sungkyu hanya diam melihat pemandangan Glade dan orang-orang yang sedang buat kerja.
" Man, listen. Di sini ada tiga syarat. Pertama, jangan malas. Kedua, dengar cakap dan yang ketiga, ....jangan berani melangkah keluar dari tembok tu" Dongwoo menunjuk satu lalulan di celah dinding tinggi . Sungkyu merenung laluan tersebut .
"Hyung!!!" Sungjong iaitu ahli paling disayangi oleh mereka di Glade itu memanggil Dongwoo.
Dongwoo memandang ke bawah. "Any help?" tanya Sungjong. "Bawa dia!" Sungjong mengangguk.
Tempat Tidur
Sungjong membuat tempat tidur untuk Sungkyu . Sungkyu pula asyik melihat laluan 'misteri' tu.
"Sungjong , apsal tak boleh masuk dalam laluan tu?" Sungkyu betul-ii nak tahu.
"Aku pun tatau. Aku just ikut je apa mereka cakap. " jawab Sungjong sambil mengikat kain untuk tidur tu pada kayu.
" Okay , siap. Kau dah boleh berehat." Sungjong melihat Sungkyu tetapi tak ada. Rupa-rupanya Sungkyu sedang menuju ke laluan 'misteri' tu. "Aih jinja." Sungjong pun segera mengejar Sungkyu.
"Berhenti! Kau jgn berani masuk , bahaya dalam tu" Sungjong tolak bahu Sungkyu dengan perlahan. "Kk, aku tak masuk. Aku tengok je" Sungkyu pun hanya mampu melihat laluan itu.
Tiba-tiba, dua orang lelaki keluar dari laluan itu . Lelaki tersebut merenung Sungkyu.
"Hey , budak baru ke?" tegur Woohyun iaitu lelaki yang keluar dari laluan itu tadi. "Erm ." jawab Sungjong. "Nice" kata Woohyun lalu beredar dari situ .
"Siapa tu? Knapa mereka boleh masuk dalam tu??" tanya Sungkyu dengan berasa tidak puas hati. " "Mereka ialah pelari . Mereka la yang cuba cari penyelesaian pagar sesat dalam tu" terang Sungjong.
"Pagar sesat?"
Sungjong terkejut. "Hah? Pagar sesat? ada ke saya ckp ?" Sungjong nampak gelisah.
"Yes . Awak ada cakap . Apa maksudnya ?" Sungkyu betul-ii nak tahu. "Lupakan . Sekarang ni, kau pegi berehat."~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Baca, baca jugak tapi jangan lupa VOTE ye hihi .
Sori kalau simple je story ni.
Please support me! :')
YOU ARE READING
Pelari Maze (2015) [COMPLETED]
FanfictionMengisahkan kehidupan penduduk Glade. Glade ialah kawasan yang dikelilingi banyak dinding yang sungguh tinggi dan kukuh serta juga pagar sesat . Mereka perlu mencari jalan keluar sebelum terbunuh. ( Mengikut filem The Maze Runner tapi diubah sedikit...