Depan Laluan Pagar Sesat
Penduduk Glade merenung laluan pagar sesat itu. "Sungjong, kau pergi buka pintu dewan. Arr L , Hyuna jaga Dongwoo . And Hoya , bawa beberapa senjata. Woohyun , follow Hoya" arah Sungkyu.
Uarrhhhh!!! Ngauman Griever mula muncul . Burung-burung terbang ke langit .
Semua merenung laluan itu. Tiba-tiba , kelibat Griever muncul di hujung Laluan itu. "Everyone, RUN!!!" jerit Sungkyu dan mula mencari tempat bersembunyi diikuti yang lain. Griever terus menuju ke tapak Glade.
Tapak Glade
Satu demi satu penduduk Glade terbunuh . Jimin, Hyuna dan semua ahli Infinite kecuali Sungyeol bersembunyi di celah rumput panjang.
Apabila mereka pandang ke atas , mereka ternampak kaki Griever yang tercari-cari mangsanya. Mereka perhatikan kaki Griever tersebut.
Tiba-tiba , kaki Griever itu menuju ke arah Jimin lalu mengangkat Jimin. "Help!!!"
"Jimin!!!" Jerit mereka . Namun mereka terpaksa melarikan diri . Mereka menuju ke dewan tetapi dewan itu dihalang oleh Griever .
Uarrhhhh , Griever mengaum apabila mangsa di hadapannya.Hyuna melontar obor-obornya ke arah Griever itu. Griever terus terbakar dan mati. Kemudian , mereka terus masuk ke dalam dewan itu.
Datang lagi seekor Griever dan merangkak sekeliling dewan . Mereka diarah oleh L supaya tidak bergerak. Tiba-tiba, Griever memecahkan atap dewan dengan kakinya lalu menarik Dongwoo. Nasib Sungkyu sempat memegang Dongwoo. Dan Woohyun terus memotong kaki Griever dengan pedang buatannya. Dongwoo terselamat.
Suasana akhirnya kembali seperti biasa. Mereka pun keluar dari dewan.
Sungyeol dan beberapa penduduk lain menuju ke arah mereka. Tiba-tiba Sungyeol memukul kepala Sungkyu dengan kayu . "Kau tengok! Apa yang dah berlaku sekarang!" Sungyeol semakin baran. Sungkyu pula akhirnya pengsan.
Hyuna menolak Sungyeol, "Sungyeol! Apa masalah kau!" marah Hyuna. Sungjong dan Hoya melihat keadaan Sungkyu.
L beredar dari situ dan menghiraukan mereka yang lain.TBC
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~Bab ni mmg pendek :D
Any comment?arr Vote tau ^^
Seminggu je lg nak exam T_T wish me luck
Kamsahamnida
YOU ARE READING
Pelari Maze (2015) [COMPLETED]
FanfictionMengisahkan kehidupan penduduk Glade. Glade ialah kawasan yang dikelilingi banyak dinding yang sungguh tinggi dan kukuh serta juga pagar sesat . Mereka perlu mencari jalan keluar sebelum terbunuh. ( Mengikut filem The Maze Runner tapi diubah sedikit...