Sungkyu dan Hoya menuju ke hutan. Kemudian mereka masuk rumah kecil yang tersembunyi di hutan tersebut. Sungkyu melihat sekeliling rumah itu. Dinding rumah itu dipenuhi dengan lukisan peta pagar yang tidak lengkap. Juga terdapat meja di tengah .
" Inilah pagar sesat " kata Hoya sambil menarik alas meja itu . Terdapat binaan pagar sesat di atas meja itu . "Berapa lama kau buat binaan ni?" Soal Sungkyu. "Erm 1 tahun." Jawab Hoya.
"Terdapat 12 jalan kesemuanya . Dan jalan ini akan ditutup pada waktu senja. Dengan itu kita perlu bertindak pantas . Okay, first , kita...........bla..bla..bla...." Hoya menerangkan serba sedikit mengenai pagar sesat.
"Let's go" ucap Hoya lalu terus menuju ke dalam pagar sesat diikuti Sungkyu.
Pagar Sesat
Hoya dan Sungkyu melalui jalan-jalan itu . Sungkyu hanya mengikut Hoya dari belakang. Sesampai je di jalan 7, mereka berhenti seketika.
" Wait bunyi apa tu ?" Soal Hoya. Sungkyu juga terdengar bunyi itu. Kemudian Sungkyu melihat belakang Hoya seperti bunyi itu dari arah belakang Hoya ."Hey! " terkejut Hoya apabila Sungkyu menolaknya .
Sungkyu mengambil benda yang mereka jumpa di usus perut Griever . Rupa-rupanya , benda tu yang berbunyi. Hoya dan Sungkyu melihat benda tersebut.
Sungkyu berjalan mengikut arah bunyi itu. Hoya hanya mengikut sahaja.Jalan dan jalan , mereka masuk satu jalan yang tertutup. Kemudian '7' di skrin benda itu bertukar warna hijau tanda mereka telah masuk jalan yang betul .
"Kau ada masuk jalan ni?" Soal Sungkyu. Hoya diam dan fokus melihat sekeliling jalan itu. Tiba-tiba, ada satu lagi laluan terbuka di dalam jalan ini. Hoya menyentuh dinding laluan . Terdapat air liur Griever di dinding. " Sarang Griever" kata Hoya. Kemudian, Hoya dan Sungkyu perlahan-lahan masuk dalam laluan itu. Tiba-tiba sinaran lampu merah keluar dari laluan.
"Apa tu?" Soal Hoya sambil memandang Sungkyu. Sungkyu menggelengkan kepalanya.
............Siren berbunyi.............
Jalan pagar sesat mula ditutup."Run!! Faster" jerit Hoya dan mula berlari ke tapak Glade diikuti Sungkyu. Pagar-pagar mula menutup jalan . Hoya dan Sungkyu berlari dengan pantasnya.
Semasa itu , Sungkyu tidak dapat melepasi satu daripada baris pagar . "Sungkyu faster!" Jerit Hoya. Dengan penuh risau, Sungkyu terus berlari ke depan sekuat-kuatnya dan akhirnya berjaya jugak melepasi baris pagar itu.
"Jangan pandang belakang , just run!" arah Hoya. Tiba- tiba , mereka ternampak laluan yang hampir ditutup. Dengan segera, mereka berguling di laluan itu dan berjaya juga. Akhirnya pagar sesat telah ditutup. Mereka menarik nafas lega dan terus terbaring. Hampir sahaja mereka terperangkap di pagar sesat itu. Selepas berehat sekejap, mereka pun pulang ke tapak Glade .
Tapak Glade
"Ada khabar baru?" Soal Woohyun kepada Hoya dan Sungkyu. "Kami jumpa laluan baru..*diam sekejap* kat sarang Griever" kata Hoya. " Dan mungkin itu jalan keluar" kata Sungkyu pula . "What?!" Woohyun terkejut.
"Korang nak kita semua ni pegi sarang Griever tu ?! Oh! No.. No" kata Sungjong. Tiba-tiba , Sungyeol menolak bahu Sungkyu dan memegang baju Sungkyu.
"Hey! Apa yang kau tahu ! Sedar la skit kau tu baru lagi kat sini! Aku dah tiga k! Tiga tahun kat sini!" kata Sungyeol. " Sekurang-kurangnya aku ada buat perkara yang penting untuk kita semua. Kau pulak?! Apa yang kau buat?! Hah!! Apa yang kau buat selama tiga tahun!" marah Sungkyu.
"Ku..rang ajar!!" Marah Sungyeol lalu menumbuk Sungkyu tapi L sempat menghalangnya. " L, Dongwoo dah sedar" kata Hyuna ntah tetiba dia muncul. Reda sikit keadaan pada masa tu. L dan yang lain pun pergi melawat Dongwoo.
Bilik Rawatan
"Dongwoo.." L memegang bahu Dongwoo. "Kita..tetap akan terbunuh" kata Dongwoo. " No Dongwoo. Kita tetap akan keluar dari sini. Lagi pun kita dah jumpa jalan keluar." Kata Sungkyu. Dongwoo hanya mendiamkan diri.
Tiba-tiba, Jimin masuk ke bilik ." L, laluan masih tak tutup" kata Jimin. Semua terkejut dengan khabar itu. "Knapa masih tak tutup? Dah senja kan?" Kata Sungyeol. Mereka pun terus pergi ke laluan itu.
TBC
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~Bye :)
Mohon Vote :3
YOU ARE READING
Pelari Maze (2015) [COMPLETED]
FanfictionMengisahkan kehidupan penduduk Glade. Glade ialah kawasan yang dikelilingi banyak dinding yang sungguh tinggi dan kukuh serta juga pagar sesat . Mereka perlu mencari jalan keluar sebelum terbunuh. ( Mengikut filem The Maze Runner tapi diubah sedikit...