Bab 6: I'm Hyuna

353 36 0
                                    

Penduduk Glade cuba menghampiri gadis itu tetapi ... "Jangan dekat!" gadis itu sempat memberi amaran kepada mereka sambil memegang botol kecil yang berbentuk silinder. Mereka pun menurut .

"Tadi kau ada sebut nama Sungkyu" kata Sungyeol kemudian memandang Sungkyu.
Penduduk Glade terus memandang Sungkyu.

"A..aku?!" terkejut Sungkyu lalu memandang gadis itu.

"Huh??S..sSungkyu?" bisik hati gadis itu. "Arr kk. Sekarang ni bagi aku jumpa Sungkyu" kata gadis itu. Sungkyu pun tanpa berfikir panjang terus pergi ke gadis itu. Mereka yang lain pula sambung bekerja.

Pondok Tinggi

"Kau .." belum sempat Sungkyu menghabiskan ayatnya , gadis itu bersuara, "Aku Hyuna" . "Ouh kau ada ingat apa-ii?" tanya Sungkyu.

"No. Tapi aku ada mimpi ada seorang wanita selalu sebut Infinite is good and dalam poket aku ada benda ni" kata Hyuna lalu memberikan botol silinder itu kepada Sungkyu.

Sungkyu perhatikan botol itu dan ada tertulis ,

" I . F . N . T "

"Infinite is good? Hmm mungkin benda ni ada fungsinya" kata Sungkyu. "Hmm okay t..t..tapi aku masih tak faham kenapa aku ada kat sini." kata Hyuna.

"Lambat - laun kita semua ni akan tahu jugak" terang Sungkyu.

Skip^^ - Waktu malam

Hyuna masih tak boleh tidur walaupun tutup mata. Dia pun bangun dan cuba duduk atas buaiannya(tempat tidur). Hyuna mengambil kertas yang baru diberi oleh Sungkyu.

"She is the last . Ever ....??" Hyuna tertanya-tanya maksud pada ayat tu.

"Kyaa ~ awak tak tido lagi?" tegur Sungyeol dan membuatkan Hyuna terkejut,"Omo! Ya..!" . "Huh? siapa plak dia ni?" bisik hati Hyuna . Hyuna hanya baru kenal Sungkyu je di Glade tu.

"Aku Sungyeol. Kau?"

Hyuna mendiamkan diri . "Hmm awak tak boleh tidur ke? Nah , air" Sungyeol memberi segelas air kepada Hyuna. "Erm go..go mawo" Hyuna pun minum air tu kemudian tersembur semula air tu. "Iyakk!" kata Hyuna.

Sungyeol tersenyum. " lama-lama nanti kau akan biasa gak minum air tu" kata Sungyeol. "Air apa lar ni! " rungut Hyuna dalam hatinya .

"Arr kau.." belum sempat Sungyeol menghabiskan ayatnya , Hyuna mencelah, "erm aku tido dulu la" Hyuna terus baring lalu menutup matanya.
"Aa?K, annyeong!" kata Sungyeol lalu kembali ke tempat tidurnya .

Keesokkan harinya
Sungkyu terjaga dari tidurnya dan ternampak Woohyun , Dongwoo dan Hoya sedang menuju ke laluan misteri itu. Lalu dia mengejar tiga namja tersebut.

"Wait Dongwoo!!" jerit Sungkyu dan dapat didengar oleh Dongwoo ,Woohyun dan Hoya. "Kenapa kau ikut sekali?" tanya Sungkyu kepada Dongwoo. "Aku nak tengok keadaan dalam sana" jawab Dongwoo.

"Aku nak ikut ." kata Sungkyu. "Tak boleh . Mian ." jawab Hoya. "Mianei Sungkyu " kata Dongwoo lalu terus masuk dalam laluan tu diikuti Hoya dan Woohyun. Sungkyu pun kembali ke tempat tidurnya. "Bila la aku dapat masuk?" bisik hatinya.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Bab ni cam simple je kan?

Follow - Vote - Comment -Support ;)

Bye

Pelari Maze (2015) [COMPLETED]Where stories live. Discover now