Kamu dah hampir ke penghujungnya
Tetapi malang, seorang ahli akan terbunuh
Tahniah Sungkyu
Infinite is good
............
"What?!" kata Sungkyu apabila tersedar dari pengsan dan membuatkan yang lain terkejut.
"Sungkyu" Hyuna cuba membuat Sungkyu bertenang. Sungkyu perhatikan sekeliling, "Knapa aku ngan Hyuna dikurung? "soal Sungkyu. "Sungyeol dah mula memerintah Glade" kata Woohyun
"Sungyeol cakap pada mereka yang apa yang dah berlaku ni sejak kau ada. Dan mereka mula salahkan kau . That's mean diorang percaya kata-kata Sungyeol. Aku terkurung sekali sebab mereka rasa kita ada kaitan. Lepas ni, kita mungkin dihukum lagi." terang Hyuna.
Sungkyu terdiam seketika. Kemudian dia mula bersuara, "Aku bermimpi. Mereka kata kita semua ni dah hampir ke penghujung . Dan .. Seorang akan terbunuh" kata Sungkyu.
"Huh?Terbunuh? What's mean?" soal L.
"Apapun kita mesti keluar dari sini. Aku pasti kita semua akan selamat . Tapi, kita kena yakinkan Sungyeol dan penduduk lain." kata Sungkyu.
Kemudian mereka terus berbincang .
Depan Laluan Pagar Sesat
Semua penduduk Glade berkumpul. Mereka membawa keluar Sungkyu dan Hyuna dari penjara. Semasa itu Sungkyu berpura-pura pengsan.
"Sungyeol , awak nak kitaorang terbunuh oleh Griever?" soal Hyuna. "..No , bukan bunuh tapi korban" kata Sungyeol. Dengan segera empat orang penduduk Glade mengikat tangan Hyuna dan Sungkyu pada tiang.
"No! Sungyeol!" Jerit Hyuna.
"Sungyeol, macam mana kalau kata Sungkyu tu betul?" soal Dongwoo. ". Sungyeol memandang Dongwoo."Glade is our home. Okay?" kata Sungyeol. Semasa itu L memberi isyarat pada Hoya tanda bersedia bertindak mengikut rancangan mereka .
"Start" arah Sungyeol pada empat orang penduduk Glade itu untuk mula membakar kayu -kayu disekeliling Hyuna dan Sungkyu. Tapi mereka teragak -agak. "Ya..! Now!" tegas Sungyeol.
Belum sempat mereka menyalakan api , Hoya dan L telah menahan mereka. Woohyun dan Sungjong pula memotong ikatan Hyuna dan Sungkyu . Kemudian mereka terus pergi ke hadapan laluan pagar sesat.
"WO haha Wo wo" kata Sungyeol
sambil menepuk tangan. Sungkyu menghiraukan Sungyeol ."...ALL OF YOU LISTEN . Kita mesti keluar . Selagi kita kat sini, selagi tu akan ada ramai yang terbunuh. Inilah masa untuk kita bebaskan diri. Jalan keluar ada di sarang Griever . K, aku tahu itu bahaya tapi demi hubungan persaudaraan kita , kita harus sanggup tempuh cabaran tu. Sekurang-kurangnya, usaha kita pun dah cukup." Kata Sungkyu dengan bersungguh - sungguh bagi meyakinkan mereka.
Keadaaan menjadi senyap. Tiba-tiba beberapa penduduk Glade bergerak ke arah Sungkyu tanda mereka lebih berpihak kepada Sungkyu.
Kemudian Dongwoo pula mula bergerak ke arah Sungkyu ,"Mianei , Sungyeol" kata Dongwoo . Akhirnya tinggal 3-4 orang je yang masih berpihak kepada Sungyeol.
Sungkyu perhatikan Sungyeol, "Sungyeol? Please" pujuk Sungkyu . Kemudian Sungyeol memandang Sungkyu.
" Aku harap kau berjaya" kata Sungyeol .
"Sungyeol.." Hyuna kelihatan hampa mendengar jawapan Sungyeol.
"Okay, dah jom semua" arah Sungkyu. "Follow me" arah Hoya dan mereka mula bergerak menuju ke jalan keluar.
"Hyuna.. khaja" Woohyun menarik Hyuna yang masih tidak berganjak dari situ. Hyuna mungkin berasa kecewa dengan Sungyeol. Walau bagaimanapun, dia tetap meninggalkan tapak Glade.
TBC
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Terima kasih kepada korang yg dah baca & vote ff ni :')
Kamsahamnida
YOU ARE READING
Pelari Maze (2015) [COMPLETED]
FanfictionMengisahkan kehidupan penduduk Glade. Glade ialah kawasan yang dikelilingi banyak dinding yang sungguh tinggi dan kukuh serta juga pagar sesat . Mereka perlu mencari jalan keluar sebelum terbunuh. ( Mengikut filem The Maze Runner tapi diubah sedikit...