Bab 13: Success?

238 28 2
                                    

Sungkyu dan gengnya menuju ke sarang Griever . Sesampai je mereka berhenti . Hoya perhatikan Griever terlebih dahulu. Ketika itu Griever sedang menjaga laluan keluar.

"Okay, kita kena serang Griever sama-sama . Hyuna pergi buka jalan keluar . " arah Sungkyu sambil menyerahkan alat membuka jalan keluar itu pada Hyuna. Kemudian Sungkyu merenung Sungjong yang kelihatan resah. "Sungjong, don't worry . Saya akan lindungi awak" kata Hyuna apabila ternampak Sungkyu memandang Sungjong .

" Ready, guys?...Let's go!" arah Hoya.

"YAAAAAAAARHHHHH!!!" Mereka mula menyerang Griever. Semasa Hyuna berlari ke laluan keluar , Hyuna terjatuh lalu alat membuka jalan keluar terlepas dari genggamannya dan jatuh berguling .

Sungjong nampak keadaan itu lalu segera mendapatkan alat itu dan akhirnya dapat . Alat itu hampir terjatuh ke dalam gaung. Selepas mendapatkannya, Sungjong perhatikan gaung tersebut. Kelihatan beberapa Griever sedang naik ke atas. Sungjong terkejut lalu berlari dari situ.

"Sungjong! Sini!" jerit Hyuna lalu Sungjong melontar alat itu ke arah Hyuna . Kemudian Hyuna terus meletak alat itu di hadapan laluan . Tiba-tiba pintu laluan itu terbuka lalu Hyuna masuk dalam laluan itu . Dan rakan-rakan lain pun segera masuk sambil menyerang Griever.

Sambil menyerang Griever, Griever menarik Dongwoo .

"DONGWOO!!!"

Akhirnya Dongwoo terbunuh akibat Griever melontar dia ke arah dinding lalu jatuh ke dalam gaung.

..

Sinaran merah keluar dari laluan itu. "Sungkyu ! Password ?!" jerit Hyuna apabila terlihat skrin yang memapar nombor.

"Password? Ouh! . Hoya urutan jalan pagar sesat!" jerit Sungkyu yang menyangka urutan jalan pagar sesat adalah password nya.

"1,3,5,2,4,7,6 !" kata Hoya lalu Hyuna menekan button nombor tersebut . Akhirnya, pintu tersebut dibuka. Mereka semua terus meluru masuk ke dalam laluan itu . Kemudian orang terakhir iaitu Woohyun segera menutup pintu itu apabila Griever cuba masuk.

"Fuhh!" Mereka menarik nafas lega.

"Khaja.." . Kemudian, Sungkyu dan yang lain berjalan mengikut lorong yang gelap itu. Tiba-tiba , lampu menyala dan lorong tersebut menjadi cerah. Mereka terkejut kecil apabila melihat bahawa lorong itu terlalu panjang .

"Sure ke ni jalan keluar?" soal Woohyun. Sungkyu mendiamkan diri.

Mereka berjalan perlahan-lahan menuju ke hujung lorong.

........

Hujung Lorong

Terdapat sebuah pintu yang tidak berkunci. Sungkyu melihat papan tanda di atas pintu itu. Papan tersebut tertulis 'KELUAR'. Sungkyu pun memulas tombol pintu itu dengan perlahan-lahan lalu masuk ke makmal tersebut diikuti yang lain.

?!!!

Mereka terkejut dan aneh apabila melihat beberapa orang yang berpakaian seperti sainstis(betulke ejaan ni?) terbaring dengan berlumuran darah .

"Kenapa ni beb?" soal L sambil memandang sainstis-sainstis itu. "Sini.." arah Sungkyu dan terus melihat keadaan makmal.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Sorry late update

Vote plisss xD

Kamsahamnida

Annyeong :)

Pelari Maze (2015) [COMPLETED]Where stories live. Discover now