Bab 5: New person . Lost person .

372 43 6
                                    

Keesokkan harinya
Mereka semua sambung bekerja . Sungkyu diberi tugas bercucuk tanam.

"Selama ni takkan tak dapat apa-ii petunjuk ?" tanya Sungkyu pada L . "Takda . kitaorang dah guna pelbagai cara untuk keluar dari sini ." jawab L.

"Hm macam mana kalau kita keluar dari sini menerusi box?" tanya Sungkyu lagi."Kitaorang dah cuba tapi gagal."jawab L.

"Takkan box...." , "Tak boleh! Hanya satu jalan je , dan jalan itu ada dalam pagar sesat tu!" bantah L. Sungkyu terus diam. Dongwoo yang melihat mereka tu hanya menggelengkan kepala.

"K. I want to be a runner. " L dan Dongwoo terkejut dengan kata-ii Sungkyu. "What?! Kau nak jadi runner?! Selama ni tak ada sapa nak jadi runner kot!" kata L dengan penuh kagum.

"Dah kau lupakan. Sekarang ni kau pegi ambil baja kat hutan.Now!" arah Dongwoo pada Sungkyu . "K fine!" Sungkyu mengalah dan terus ke hutan.

Hutan

"Okay , Sungkyu . Jangan terlalu over just ikut je arahan diorang. Yes! No runner , No laluan misteri!! TITIK!" kata Sungkyu sendirian.

Tiba-tiba Sungkyu ternampak tulang dan rangka manusia di atas tanah . Dia perhatikan tulang dan rangka tersebut .

"Hmm biar betul?! " bisik hati Sungkyu yang terkejut dengan keadaan itu.

Kemudian dia berpaling muka ke tepi . "Eh? hey, arr V right?" sapa Sungkyu sambil merenung V. "Gwenchanayo? Kau nampak cam tak okay ." tegur Sungkyu risau dengan keadaan V yang bermata merah dan mukanya seperti marah.

"EArrhhhhhh!!!!!" V tolak Sungkyu sehingga terbaring dan cuba untuk mencekik leher Sungkyu. "Ya V! Wae!!" Sungkyu cuba melindungi diri sendiri. Sungkyu dengan tidak sengaja , dia menumbuk V dan terus melarikan diri . V mengejarnya dari belakang.

"Help!! Help!!" jerit Sungkyu dan dapat didengari dari tapak Glade.

Tapak Glade

Sungkyu terjatuh. V terus duduk atas Sungkyu dan cuba untuk mencekiknya. Semua ahli Glade berkumpul di sekeliling mereka.

L dengan pantasnya mengambil kayu lalu memukul kepala V. (Daebakk! :D) Kemudian, L membantu Sungkyu berdiri manakala beberapa orang cuba menahan V.

"Buka baju V" arah Dongwoo. Woohyun pun membuka baju V. Terdapat garisan bulatan biru kemerahan. Semua terkejut. "Kurung dia" arah Dongwoo. Woohyun dan rakan-rakannya mengangkat V ke tempat kurungan

"Hey apa yang dah berlaku?" tanya Sungyeol."...Aku tatau" jawab Sungkyu . Muka Sungkyu macam resah campur lega.

Di Pondok Kecil

"Apa dah berlaku dengan V?" Tanya Sungkyu . "Itu ialah The Changing. V disengat dan itu kesannya bila disengat. Sengatan tu boleh berjangkit dengan orang lain dan sangat berbahaya" terang Dongwoo

"Lepas ni apa akan jadi dengan V?" tanya Sungkyu . Dongwoo hanya diam.

Tiba-tiba siren berbunyi tanda box naik . Semua terkejut lalu pergi ke box tu.

" not now , right??" L pelik . Apa-apa pun dia tetap membuka box tu dan ternampak seorang gadis terbaring .

"Girl??" kata Sungyeol. "L , ada kertas kat tangan dia " kata Sungyeol lagi. L pun mengambil kertas tersebut.

" She is the last . Ever. "

"Apa maksudnya?" tanya L. "Sekarang ni angkat perempuan tu dulu dan selesaikan V" arah Dongwoo. "Meh sini aku angkat" Sungyeol mempelawa dirinya.

Bilik rawatan

Sungyeol meletak gadis itu di atas katil lalu beredar. Belum sempat Sungyeol beredar , gadis itu bersuara, " Sungkyu.." . Sungyeol pun melihat gadis itu . "dia kenal Sungkyu ke?" bisik hatinya. Kemudian, dia beredar meninggalkan gadis itu sendirian.

Depan Laluan Misteri

Woohyun menolak V ke depan laluan misteri itu.

"Please please jangan buat aku macam ni " rayu V.

"Ready!" . Dongwoo , L, Sungyeol, Woohyun, Hoya dan lain-lain mengangkat senjata .

Tiba-ii dinding batu yang tinggi itu bergerak. "Start!!" Mereka semua segera menolak V masuk ke dalam laluan itu. Laluan itu semakin lama semakin ditutup oleh dinding batu itu. "No!No!!!!" jerit V. Sungkyu terkejut dengan situasi ni. Sungjong pula menghiraukan situasi tu lalu beredar dari situ.

Akhirnya situasi itu berakhir. Sungyeol menggariskan nama V di dinding batu. "Sorry V".

Apabila mereka semua menoleh ke belakang, Mereka terus terkejut kerana gadis tadi muncul tiba-ii.

" Saya kat mana and sssiapa korang??" kata gadis itu.

To be continue
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Vote please :))

Comment kalau ada yang tak faham atau apa-apa je

Kalau boleh promote la ff ni hihi tak paksa pun.^^

Tapi korang best tak baca story ni?? Hmm

Follow me ;)

K bye



Pelari Maze (2015) [COMPLETED]Where stories live. Discover now