Sevgili Amelia,
Sana iyi haberler vermek isterdim ama üzgünüm, böyle bir şey olmayacak. Sana sık sık yazmaya söz verdiğimi biliyorum, buraya geldiğim ilk haftalarda bunu yaptım da, fakat olaylar beklenmedik şekilde geliştiği için mektup yazmaya fırsat bulamadım.
Babamız, Kral George' un durumu iyiye gidiyor gibiydi fakat aniden daha kötü bir hal aldı. Artık çok zor hareket ediyor, sadece yatak odasına ve toplantı odasına gidebiliyor, mecbur olduğu için. Bazen de çok bunaldığını söylediğinde bahçede kısa bir gezintiye çıkıyor. Annemiz, Kraliçe Miriam onun için gerçekten çok endişeleniyor, hepimiz endişeleniyoruz. Bir süredir annemiz onunla özel olarak ilgileniyor, nihai sonun yakın olduğunun o da farkında. Ama sana söylüyorum, William da aynı şeyin altını çiziyor. Ne olursa olsun kendini asla ama asla bırakmamalısın, bunu yapamazsın, yapmayacaksın, güçlü olacaksın.
Kral George' un bu durumundan dolayı Peter ve benim düğünümüz belirli olmayan bir tarihe ertelendi. Annem bunun yakın bir zamanda olmasının mümkün olmadığını söylüyor. Haklı olarak babamız, Kral George bu haldeyken bir düğün hiç yakışık almaz, ayrıca onun da böyle bir şeyi kaldırabileceğinden emin değiliz.
Buraya geldiğimde ilk işim olarak senin mutlu haberini ilettiğimi söylemiştim. Annemiz, Kraliçe Miriam, babamız, Kral George, ikisi de sevinçlerini yolladılar ve minik Elizabeth' i görmeyi arzu ettiklerini bildirmemi istediler, tabi kralın durumu el verirse. Yine de senin adına çok mutlu oldular, özellikle de babamız, Kral George. Orada mutlu olduğunu ve kendine huzurlu bir hayat kurduğunu bilmek onu çok rahatlattı.
Senden aldığımız son mektup yaklaşık birkaç ay önceydi, yanılmıyorsam. O zamandan beri sana cevap veremedim. Mektubunda yazdığın şeyler akıl alır gibi değil. Seni ve Elizabeth' i öldürmeye çalışanın o kız olması beni şaşırtmadı desem yalan olur, her ne olursa olsun bu kadar ileri gidebileceğini tahmin edemezdim. Hala suçu tam olarak ortaya çıkarılamadığı için cezasının verilemediğini söylemiştin, bana sorarsan Beatrice' in de bu süreçte bir etkisi var. William bu satırları karalamam için beni zorluyor çünkü ona yolladığın mektupta durumun netlik kazandığını söylemişsin, yine de aklımdakini bilmeni istiyorum. Ayrıca ona yazdığın özel mektupta bahsettiğin bir husus hakkında William kendini ve bebeğini hiç olmadığı kadar korumanı istiyor, James' in de dikkatli olması gerektiğini düşünüyor. Aranızda ne gibi bir konuşma geçti bilmiyorum, ama sana teşekkür etmemi istedi, sözünü tuttuğun için. Kralın durumu netleşir netleşmez o konuyla ilgili bazı ayarlamalar yapacağını, bununla ilgili detayları da gerekli olursa kendisi bizzat yazdığı bir mektupta sana ileteceğini söylüyor.
Şunu da söylemeden edemeyeceğim, annem ve babam bu olayı bir şekilde duymuşlar. Bahsetmediğimiz için bana ve William' a kızdılar, tabi ayrıca kral bunu duyunca küplere bindi, ağır bir öfke nöbeti geçirdi. James' in neden ona cezasını vermediğini hala merak ediyor, en az ben, William ve annemiz Kraliçe Miriam kadar.
Annemi soracak olursan kendinden başka herkesi düşünüyor. Bu hali bana yasağın ilk uygulanmaya başladığı zamanları hatırlatıyor. Belli etmesem de onun için korkuyorum.
Her şeye rağmen, başta söylediğim gibi. Bizden ne haber alırsan al, unutma ki kendini bırakmayacağına söz vermiştin. Kendin için ve kızın için güçlü olacağına dair, bana ve William' a söz verdin. Bunu sakın unutma.
Luciana ve William
Kucağında oturan Elizabeth elindeki çıngırağı yere atıp annesinin yüzüne dokundu. Elindeki ıslaklığı fark edince şaşkın gözlerle eline baktı, sonra gözleri tekrardan annesine döndü ve suratı düştü. Yumuşak bir şekilde Amelia' nın yüzüne vurmaya ve tuhaf bebeksi sesler çıkarmaya başladı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Sadeliğin Asaleti
Fiction HistoriqueHıçkırıkları, çığlıkları boğazında hapsolmuştu Amelia' nın. Masalının, babasının kararıyla sona erdiğini düşünüyordu. İçinden bağırıp çağırmak, öfkelenip isyan etmek geliyordu fakat yapamıyordu. Derinlerindeki o kız asaletini bozmamasını, babasının...