Kimse tahmin bile edemezdi, Stev'in böyle bi anda değişebileceğini. Ama hayatında hiçbir şey yolunda değildi ve düzelecek gibi de durmuyordu..
Son günlerde kendini salmış ve berduş haldeydi. Kimseyle konuşmuyor yemek dahi yemiyordu.. Çevredekiler ondan çekindikçe o daha ısrarla uzak durmaya ve sert mizacını bozmamaya gayret ediyordu.. Kirli sakalıyla,çatık kaşlarıyla,soğukkanlı oluşu ile herkes onu merak ediyordu. Evi hemen sokağın aşağısında bulunuyordu, evinin ışıkları her zaman sönüktü. Evinin önünden geçerken duyulan ve hissedilen garip bi duygu kaplıyordu herkesi.. Tüyleri diken diken eden evde tek başına kalıyor ve nasıl yaşadığını kimseler bilmiyordu..
Hiçbir arkadaşı yoktu ve kimseyle tek kelime etmiyordu. Hayatını nasıl sürdürdüğü ise merak konusuydu. Kimse kapısını çalamaz, birşey isteyemez ve soramazdı. Onu tanıyor olmasam ' katil ' olduğunu düşünürdüm. Ama yıllardır aynı sokakta yaşadığım insanı tanıyor olmalıydım. Kendisi sert olsa da bir çok evsiz ve kimsesiz insana yardım ediyor ve yemek veriyordu. Bunu hangi insan yapabilirdi ? Ve bunu neden yapardı ?
Stev bunu hep yapıyordu ve ben ona imreniyordum. Onun gibi bir hayatım olmasını istemiyordum ama onun gibi olmayı arzu ediyordum. Geçen ay sokaktaki bir eve hırsız girmiş ve herkes Stev'den şüphelenmişti fakat bunu Stev yapmamıştı. O gün bütün gece Stev'in evini gözetlemiştim ve Stev hiç evden çıkmamıştı.
Hoşlandığım kız Angel'ı bize davet etmiştim ve ona gerçekleri anlatmaya karar vermiştim. Fakat bir sorunumuz vardı. Sokaktan gelen bağrışmalar ile kendimizi evden dışarı atmıştık. Stev'in ev yanıyordu, ve Stev içerideydi. Angel korkudan bana sarılmış ve ağlıyordu. Ben ise Stev'i merak ediyordum, ne yapıp edip kurtarmalıydım onu, birşeyler yapmalıydım. Jack amca itfaiyeyi arayalı 12 dakika olmuş ve hala gelmemişti. Alevler gittikçe büyüyordu ve yandaki evlere sıçrayabilirdi. Uzaktan gelen siren sesleri az da olsa beni rahatlatmıştı fakat Stev için endişe duyuyordum. Alevler büyüktü ve bu yüzden insanlar birşey yapamıyordu.
İtfaiye sonunda gelmiş ve alevleri södürmüştü. İçeriden Stev'in çıkmasını bekliyordum fakat Stev yoktu. Görevliler bizi uzaklaştırıyordu görüş açım kapanmıştı ve ben Stev'i merak ediyordum.
Stev neredeydi ?
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Anı yaşayın ama , ölümü asla unutmayın.
Gizem / GerilimStev'in seçimleri mi yoksa hayat mı onu sürükledi ? Stev'in başından geçenleri bulup bir bir hesap sormasını konu alan bir tür gizem-gerilim kitabı.. Tavsiye ederim.