Eve döndüklerinde Selda'nın ağlaması kesilmişti. Annesi babasına telefon edip, bu gece de eve gelmezse çocukları alıp gideceğini söyledi. Babası her zaman olduğu gibi umursamaz bir cevap vermiş olacak ki ''Yeter be! Senelerdir senin bu hovardalığından bıktım.'' dedi telefonu kapattıktan sonra.
Selda yemek yemeyeceğini söyleyerek odasına geçti. Ve başladı iç sesiyle mücadelesi. Aklının bir kenarında Beste, diğer kenarında Edis vardı.
Derin düşüncelere daldı.
Edis onun ilk aşkıydı, çok sevmişti Edis'i. İlk heyecanları hep onunla yaşamıştı. Fakat içine sindiremediği bir şeyler vardı. Edis'in saplantısı! Aslında bir çok kez ayrılma noktasına gelmişte olsalar Selda'nın ilkleri ve Edis'in saplantısı yüzünden ayrılamamışlardı. Acaba gerçekten takıntılı olan Edis miydi? Yoksa kendi mi? İlk günlerde tanıdığı adamla bugün tanıdığı adam çok farklıydı, bambaşkaydı. Bugün gördüğü adam kendine sadece cinsel duygularla bağlayabileceğini düşünen basit bir adamdı.
Erkekler bunlar mıydı? Gerçekten bu muydu erkek? Ya babası? O da annesini öylece bırakıp evine bile uğramayan, iki sene önce Selda'nın tesadüfen gördüğü sarışın ve dekolte giymekten hoşlanan bir kadınla yaşayan adamdı. Annesini senelerdir elbiseyle bile görmemişti Selda. Ya da tanıdıkları dışında kimseyle yan yana hiç görmemişti. Onun kafasında ki anne profili, daima pantolon ve bluz giyen, düz ayakkabılardan hoşlanan veya böyle hoşlanmaya zorlanan kadınlardı. Acaba aynı şeyi annesi yapsa babası yaşatır mıydı annesini? Ya da kızını? Selda Edis ile yatsaydı, ya kabul edip yatsaydı..?
Dışarıda ki insanların kadınlar için fazlaca şey söyleyip erkekler için susmaları ne garipti. Mahallelerine taşınan dul kadınlar için bile atıp tutan babasıyla ve onunla aynı fikirde olan yüzlerce insanla bir arada yaşamak ne kadar sağlıklıydı? Üstüne üstlük lafını ettikleri kadınlarla yaptıkları işler nasıl kabul edilebilirdi?
İnsanları karalamanın bu kadar kolay olduğu bir dünya da acaba kendisi, babaannesinin deyişiyle 'beyaz bir patiska' gibi kalabilecek miydi?
Modern görünmeyi unutmamış ama modern görüşlere bir türlü ulaşamamış insanları nasıl affedecekti?
Cevaplarını hiç bir zaman öğrenemedi.
...
Edis den olmadığını umduğu mesajına baktı.
''Selda iyi kurtardık bugün canım, ben şu an iyiyim ama uyumam gerek annemler döndüler. Yarın sabah görüşürüz.''
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KADIN
RomanceBir kadın, düşman da edebilirdi bir adamı kendine, dostta.. Bir kadın, dünyalarını da yakabilirdi, yeniden yapardı da.. Bir kadın aşıkta olabilirdi mesela, Fakat bir çok adam izin vermedi aşk'a...