Oscar's/ Ogges perspektiv (Ojoj)
Ring mig, hade hon skrivit. Eller hon hade ju inte skrivit rakt av ring mig. Men hon hade skrivit att hon ville höra min röst, det var väll samma sak?
Jag funderade ett tag, skulle jag?
Tänk om hon var en Foooer och skulle flippa ur. Jag suckade smått och drog handen genom mitt hår vilket ledde till att min röda bandana som suttit placerad på mitt huvud åkte av. Surt satte jag på mig den igen innan jag återgick ner i tankarna.
Så farligt kunde de väll inte vara? Hon behövde ju mig.
Där någonstans bestämde jag mig. Bestämt klickade jag upp hennes kontakt och klickade på luren som stod för ifall man ville ringa till någon. Det var precis det jag skulle göra, ringa. Ringa till Alyssa.
En signal.. Två...tre.. Kanske skulle hon inte svara?"Oscar?" Hon sa de tyst, de lät nästan som att hon grät. Men hennes röst var endå den underbaraste jag hört.
"Alyssa, g-gråter du?" Såklart skulle jag stamma. Jag bet mig löst i läppen.
"N-ne-j" hon snyftade till och jag kunde höra på rösten hur otroligt trasig hon var.
"Varför?" Jag sa de tyst, rädd över hur hon skulle reagera.
De blev tyst, för tyst.
"Aly-" jag blev avbruten. "H-han dog. O-scar han D-do--g" hennes röst vek sig i slutet men jag hörde ändå.
Jag drog in ett hastigt andetag och spärrade upp ögonen. Han dog. Vem då?"Vem?" Frågade jag dumt.
"P-pappa" där efter hörde jag ett klick.
Hon la på.
-
-
Hahah förlåt för segt kapitel😞
YOU ARE READING
Sms//O.m
FanfictionOBS. En av de första böckerna jag skrev, så inga höga förväntningar. Skulle rekommendera att läsa någon av mina nyare böcker. FÄRDIGSKRIVEN 2015 Att ett sms kunde förändra så mycket trodde jag aldrig.