Jag tjöt glatt till när jag såg Oscars ryggtavla. Med lätta steg tog jag mig fram mot honom och kastade mig upp på hans rygg.
Han skrek likt en tjej och jag skrattade högt.
Ja, jag skrattade. Jag hade inte skrattat på en evighet men det var en underbar känsla."Hej Alyssaaaaaaa", han skrattade lite åt sig själv innan han slängde av mig från hans rygg, ja, bokstavligen slängde.
I nästa sekund landade jag mjukt i en snödriva men jag kände strax hur mina byxor blev blöta av snön som var mer pissgul än vit. Den jäveln skulle dö.
"Oscaaaar din motherfucker jag blir blöt", tjöt jag och fäktade med armarna likt en skalbagge för att komma upp.
Han skrattade och sträckte ut handen. Jag grep surt tag om den men istället för att använda den som hjälp drog jag istället ner honom i snöhögen. Jag skrattade medan jag ställde mig upp och sprang."Bussen kommer", skrekskrattade Oscar. Jag slängde en blick åt hållet han kollade och mycket riktigt kom en röd buss farandes.
Jag sprang skrattandes tillbaka mot busshållsplatsen där Oscar redan stod med ett stort flin på läpparna. Bussen rullade in och dörrarna öppnades. Busschaffören gav oss ett leende när vi gick på och jag log glatt tillbaka.
Vi slog oss ner på ett ledigt säte och allas blickar var på oss. Jag vred obekvämt på mig innan jag lutade mig fram mot Oscar.
"Oscar, varför stirrar alla?" I samma sekund hörde jag ett klick. Någon tog kort.
Jag rynkade på näsan och vände mig hastigt om. Några rader framför satt två fnissande tjejer och det såg bokstavligt talat ut som om de skulle dö. Av ren reflex flög mitt finger upp och jag mimade 'fuck you' men ångrade mig direkt när de gav mig en dryg blick och knäppte ännu en bild.
Jag kände ilskan rusa igenom min kropp och skulle precis ställa mig upp för att skälla ut dem men Oscar stoppade mig."Foooers." Viskade han. Vadå Foers? Vad fan var det?
"Vad fan är foers" de lät såklart inte lika coolt när jag uttalade det och han skrattade smått åt mitt uttal.
"Jag och mina tre bästa vänner är med i ett band." Förklarade han.
De löste såklart inte virr varret i mitt huvud utan rörde bara ihop det ennu mer i min tröga hjärna.
Han såg antagligen min förvirring för han skrattade smått innan han började rota i mina fickor. Mina?
Vad i helve.. Längre hann jag inte tänka innan han drog upp något ur min ficka. Min mobil?
"Men-" "vad är din kod?" Avbröt han mig. Jag gav honom en undrande blick men valde sedan att svara.
"9754", han nickade kort och slog sedan in koden. Han fingrade med den ett tag innan han gav tillbaka den med ett stort leende på läpparna.
Jag gav honom en sista blick innan jag riktade min uppmärksamhet till mobilen.
Instagram namnet "thefooomusic" lyste framför mig och jag klickade tveksamt på namnet.
Genast kom en profil upp med fyra killar på. En kille med sandblondt hår, en med fluffhår, en lite mer mörkhyad och sist men inte minst.. Oscar?!
Jag kollade på antalet följare och mina ögon spärrades upp."The Fooo Conspiracy", viskade han i mitt öra. Jag rös svagt av hans lätta andetag som kittlade mig i nacken.
The Fooo Conspiracy
YOU ARE READING
Sms//O.m
FanfictionOBS. En av de första böckerna jag skrev, så inga höga förväntningar. Skulle rekommendera att läsa någon av mina nyare böcker. FÄRDIGSKRIVEN 2015 Att ett sms kunde förändra så mycket trodde jag aldrig.