BORDO BERELİLER

186 15 3
                                    

Türk Silahlı Kuvvetlerinin göz bebeği bordo bereliler, son günlerde yaşanan operasyonlar ile adından sıkça söz ettirmeye devam ediyor. Peki kimdir bordo bereliler? Bordo bereli nasıl olunur, bordo bereliler hangi eğitimlerden geçer? İşte Bordo bereliler hakkında merak edilenler...
Halk arasında bilinen adıyla bordo bereliler tsk 'nın hali hazırda en elit birliğidir.Asıl ismi Özel Kuvvetler Komutanlığı olan bordo bereliler Türk Silahlı Kuvvetleri'nin değişik sınıf ve rütbelerdeki subay, astsubay ve uzman erbaşlarından oluşan, iç ve dış tehditlerin bertaraf edilmesine karşı her türlü arazi ve iklim koşullarında görev yapabilecek nitelikte üst düzey eğitime tabi tutularak yetiştirilmiş özel askerlere verilen isimdir. Gönüllülük esasıyla özel kuvvetlerde görev yapmak üzere başvuran personel arasından çeşitli seçmelere tabi tutularak seçilen profesyonel askerlerden oluşturulur. 1992 yılında Tugay seviyesinde kurulmuş olup doğrudan Genelkurmay Başkanlığı'na bağlı olarak görev yaparlar. Bordo bereli olabilmek için komando kursu görmüş bir askerin 6 ay daha ekstra komando ihtisas kursu görmüş olması gereklidir.Daha sonra 3 yıla yakın balık adam,paraşut,bomba imha keskin nişancılık,hayatı idame ve çeşitli kurslardan geçirilirler. Herkes bu gruba dahil olamaz, belirli fiziksel özellik sahibi olmaları gerekir.Genellikle 1.75-1.90 arası boylarda olurlar.Özellikle gözlerinin cok saglam olması gerekir, gözlük kullananlar bordo bereli olamaz. Askerlik mesleklerini en ust derecede icsellestirmisler.Onlar için ilk sırada vatan ve millet sevgisi ve askerlik gelir. Bir bordo bereli bu uğurda çoluğunu çocuğunu, anasını babasını yok sayabilir.Bazı birimlerinde aileleri bile bu görevlerini bilmezler. Sadece savaş sanatı değil, sosyolojik birçok eğitimden geçerler.Yoğun ve yorucu eğitimlerle personelin fiziki ve ruhsal dayanıklılığı artırılmakta ve hareketlerin alışkanlık haline getirilmesi hedeflenmektedir. Özel kuvvetler personeli, sıcak çatışma yanında, asimetrik tehditlere karşı eğitimi, yabancı dil konusundaki yeterliliği, harekat bölgesinin kültürüne yakınlığı, yeni durumlara süratle adaptasyonu, politik ve ekonomik konulara yakınlığı ve gündemi yakinen takip etmesi özellikleriyle de iyi bir diplomat özelliklerine sahiptir.

Abov Dedirten BilgilerHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin