IK GA JE ECHT MISSEN HOOR!! X M. Maaike. Mijn beste vriendin. Al sinds groep vijf. Daarvoor haten we elkaar. Dat is echt grappig als je terug denkt. ik kijk even naar mevrouw Lies ze kijkt in haar boek. Ik sms gauw terug: IK JOU OOK!! MAAR IK HEB ER WEL HEEEEL VEEL ZININ!! X L Ik stop mijn mobiel weer terug in mijn broekzak. Ik kijk op de klok. Nog vijf minuten en dan twaalf weken weg van hier! (Met zomervakantie) Ik heb verlof gevraagd om vijf weken naar Spanje te gaan. Nu denk je waarscheinlijk: WAT EEN GEK. Maar mijn broer Sietse woont daar met zijn vriendin Eva. Ik ga met mijn moeder er heen. Ik wordt aangestoten door Lars. Mijn beste vriend. We doen echt heel veel samen. Ik ken hem al sinds mijn geboorte. Ik kijk hem aan. 'Wat is er?' fluister ik. 'Nog één minuut en dan mag je naar Spanje...!' fluistert hij terug. 'Ja heb er echt zinin!' fluister ik dan terug. Net als ik klaar ben met mijn zin gaat de bel.
TRINGGGGG... TRINGGGG...
'Wiehieeee...!' gil ik. 'Op naar Spanjeee...' Maaike loopt naar me toe, haak haar arm en zij sleurt me mee naar buiten terwijl Lars achter ons aan loopt. 'Ok je moet me drie dingen beloven, je belt me elke dag om te vertellen over alle leuke jongens! Twee, je moet meteen zeggen als je een vriendje hebt! En drie, neem iets voor me mee uit Spanje, oke?' zei ze meer dan ze vroeg. Ik lach. 'Is goed joh!' Ik keek naar Lars. 'Heb jij nog dingen?' hij glimlachte gemeen. 'Ok ga niet met jongens om maar alleen maar met meiden en zorg dat je een paar foto's van ze hebt oké?' Nu lag ik echt helemaal dubbel. Ik wist dat hij me leuk vond. 'Nee dat eerste beloof ik niet maar dat tweede ga ik proberen.' We waren ondertussen bij mij aangekomen. 'Mam we zijn thuis!' riep Maaike. Ze noemt mijn moeder ook altijd 'mam'. Ik noem haar moeder ook altijd 'mam'. 'Kom we gaan Lisa' zegt mijn moeder. 'Ik ga je missen Maaike!' zeg ik terwijl ik haar een knuffel geef. 'Ik jou ook lieverd!' zegt ze terwijl ik los laat. Ik geef Lars een knuffel en zeg ook dat ik hem ga missen en hij geeft mij een kus op mijn hoofd. 'Doei doei liefje' zei Lars. Ik stapte in de auto. We reden weg. Ik schreeuwde nog een paar keer doei en toen waren we weg. Op weg naar Spanje.
Ik ben waarscheinlijk in slaap gevallen want ik werd wakker. 'Lekker geslapen?' vroeg mijn moeder. 'Heerlijk' antwoorde ik. Ik rekte me uit. 'Waar zijn we mam?' vroeg ik. 'Op de grens van Frankrijk.' ik schrok. Heb ik echt zo lang geslapen dacht ik. Ja dus. Ik verveelde me dus ik pakte mijn mobiel. Het is alweer 17:46. 'Moet je nou altijd je mobiel pakken als je je verveelt?' vraagt mijn moeder chagerijnig. 'Jah, ik heb anders niet heel veel meer te doen.' Antwoorde ik. 'Ga je nu tegen me in?' 'Nee je vroeg me wat!' 'Niet zo bijdehand Lisa!' 'Wat? Ik doe ni...' 'En nu stil en ik wil dat je ook even beleefd doet tegen mij en iemand anders oke?' 'Maar i...' 'Geen gemaar!' 'Chagerijnig?' Bitch dacht ik erachter na ik zei het maar niet hardop anders hadden we knallende ruzie gehad. Ik kreeg een dodende blik. Ik trok een rare blik en pakte mijn mobiel. Hmm... Drie smsjes. Eerste: we missen je nu al x M&L Ik glimlachte. Ze zijn lief... Bericht werd om 16:34 verzonden. Tweede: Je bent je oorbellen vergetuuh! x M. 'Shit!' Riep ik. Me moeder keek me vreemd aan maar ik zei niks want ik was nog steeds boos. Gestuurt om 17:12. Ik bekeek snel mijn derde smsje: Waar zijn jullie? x Dat was mijn broer Sietse. Gestuurt om 17:28. Ik sms eerst even Maaike terug. Damn echt?? nou ja ik koop er wel een paar in SPANJEEE... x L Daarna sms ik Sietse even terug: Frankrijjjjk... zin om jullie te zien <3 x L. Ik kijk stiekem naar mijn moeder die chagerijnig naar de weg kijkt. Tsss... Chagerijn. Eigenlijk heb ik wel trek! 'Mam ik heb trek..' 'Zeur niet zo Lisa!' 'Wat doet u nu zo chagerijnig mam ik heb gewoon trek en dat is niet zo gek om 6 uur mam!' 'Ja maar jij zeurt altijd en ik wordt gek van je gezeik! Hou nu maar even 10 minuten je mond want anders ga ik helemaal stressen! En ik zorg dat we om zeven uur eten!' schreeuwde ze. 'Wat?!' gilde ik. 'Ik hou me mond alleen maar als ik het wil hoor en anders niet, trut!' gilde ik terug. Ze keek me boos aan. 'Noem me nooit meer trut ja? En nu je bek houden!' 'Ik hou mn mond al.' Ik zuchte en viel alweer in slaap.
Later werd ik weer wakker door een knorrende buik. Ik rook de geur van Mac patat. 'Je eten staat daar!' Zei mijn moeder. 'Tnx' zei ik chagerijniger dan ik wilde. 'Chagerijn.' fluisterde mijn moeder. Ik deed alsof ik het niet hoorde. 'Waar zijn we nu dan?' vroeg ik. 'Bijna in Spanje' zei ze. (IK WEET HET ZE ZIJN ER ERG SNEL) 'Wat! Nu al? Hoelang heb ik geslapen dan?' 'Ongeveer acht uur!' zei ze. 'Wow wat?' Acht uur, niet gek dan. Ik keek op mijn mobiel het was al 01:04. Ik at snel mijn patat op. Bah koude patat als nachtsnack, maarjah.
Toen ik mijn patat op had keek ik of ik smsjes had. Dit keer 2. Goedzzoww... x M. Ik kijk bij de andere: Leuk! Ik jou ook! x Ik glimlach. 'We zijn er!' zegt mama. Ik glimlach. 'Echt? Vraag ik. 'Jaha! En wel een beetje beleefd zijn hé!' 'Jaah mam!' zeg ik. Ik stapte uit. Het ziet er echt super mooi uit! Ik sta boven op een berg voor een hele grote vila! Ik kijk naar beneden en zie heel veel bomen. Het ziet er echt geweldig uit. 'Mam!' hoor ik iemand gillen. Ik kijk om. Ik zie een knappe jongen met een vrouw. Waarscheinlijk mijn broer. Mijn moeder loopt naar hem toe. 'Sietse!' roept mijn moeder. Ze knuffelen elkaar en mijn moeder laat een traantje en praat even snel met Sietse. 'Hoi ik ben Eva zijn vriendin.' Ik glimlach en ze geeft me een knuffel. 'Ik ben Lisa.' Ze glimlacht. Sietse loopt naar me toe. Hij geeft me ook een knuffel. 'Tjonge wat ben je gegroeit!' zegt hij. Duh.. Ik ben ook 5 jaar ouder geworden maar dat zeg ik niet natuurlijk. Ik glimlach. 'Kom ik breng je naar je kamer en dan brengt Sietse wel even je spullen.' 'Bedankt Eva!' zeg ik. Ze loopt naar binnen. Het valt me op dat ze knap is. Het huis is ook echt super mooi van binnen. Als ik op mijn kamer kom valt het me op dat ie echt mega is! 'Bedankt Eva!' zeg ik. En ze liep weg. Ik kijk op mijn mobiel. Half tien. Op zoek naar een lekkere koek ofzo iets. Ik neem mijn mobiel mee om nog een smsje te lezen. Ik open een smsje van Lars. Ben je al in Spanje?? x L. Ik sms snel even terug. Ja, ik ben al in Spanje, net aangekomen en hoei ... 'Auw!' gil ik. 'Ow, sorry ik lette even niet op.' Ik kijk naar een uitgestoken hand. Ik pak hem aan en hij helpt me opstaan. 'Ik ben Daniël, echt sorry.' Hij zag er stoer uit, afzak broekje, football vest en bruin haar en vel blauwe ogen! Eerlijk gezegd is hij best wel knap. Hij bukte en pakte mijn mobiel. 'Je vriendje?' vraagt hij. 'Nee gewoon een vriend.' Hij kijkt even op mijn mobiel maar dat laat ik niet toestaan ik probeer mijn mobiel te pakken maar hij rent er mee weg. Ik ren erachter aan en hij rent naar buiten. Ik ren natuurlijk achter hem aan maar hij is waarscheinlijk ouder en langer dus kan hij harder rennen. Hij kijkt onder tussen op mijn mobiel. Als hij klaar is met lezen en rennen geeft hij mij mijn mobiel terug. 'Klopt' zegt hij. Ik geef hem een klap in zijn gezicht. Hij maakt een o van zijn mond. 'Dat had je niet moeten doen.' Ik ren weg maar hij pakt mij. Ik hou mijn handen voor mijn gezicht en hij komt er niet doorheen dus geeft hij maar op. Ik lach. 'Hoe heet je eigenlijk?' Vraagt Daniël. 'Lisa.' zeg ik. 'Hallo Lisa! Jij bent zeker het zusje van Sietse die vandaag zou komen of niet?!' zegt hij met een grijns. 'Wat deed je eigenlijk op de gang?' Ik dacht even na. 'Ik wou even iets lekkers gaan halen en even buiten zitten.' 'Ik ga mee... Weet je trouwens waar de keuken is?' 'Nope' antwoord ik. 'Oke dan ga ik mee naar de keuken!'
Even later zit ik op een tuinstoel naast Daniël voor het huis met een roze koek in mijn hand en een glas drinken. 'Hmmm... Wat lekker!' zegt hij. Ik knik: 'zekers!' 'Hoelang blijf je eigenlijk?' vraagt hij. 'Drie maanden.' antwoord ik. 'Je bent toch met je moeder hier hé?' ik knik. 'Jup.' 'Hoelang heb je Sietse alweer niet gezien?' vraagt hij weer. 'Ik geloof 5 jaar...' 'Wow! Das best lang! En waar is je pa als ik vragen mag?' ik slik. 'Die is na mijn geboorte overleden!' ik ben er al overheen maar het is toch altijd zo'n gevoel.... 'Ow... Sorry... Waar woon je eigenlijk in Nederland?' 'Jeetje wat een vragen! In Kockengen dicht bij Utrecht.' hij lacht. 'Oke leuk!'
s' Avonds loop ik naar Sietse toe. 'Hoi' zeg ik. 'Hey' antwoord Sietse mijn groet. 'Hoe is het om in Spanje te wonen?' vraag ik. 'Super leuk hoor maar ik mis jou en mam enzo!' 'Begrijpelijk!' plaag ik hem. Hij moet lachen. 'Mam zegt dat je behoorlijk in de puberteit zit!' plaagt hij terug. 'En dat klopt' grinnik ik. Er is eventjes een doodse stilte terwijl ik naar de sterren kijk. 'Ben je gelukkig met Eva?' rolt er uit mijn mond. Hij knikt. 'Heel erg veel!' ik knik 'Mooi!' 'Jij vindt Daniël wel wat hé?' vraagt hij. Mijn mond wordt een o vorm en ik stomp hem zachtjes. 'Maar ik ga naar bed want ik ben behoorlijk moe.' hij lacht. 'Weltrusten' ik wil bijna weg lopen maar bedenk me nog een ding om mee te plagen. 'Maar Sietse je moet wel weten dat je echt heel veel geluk hebt met Eva hé! Zij kan beter krijgen' plaag ik. Ik hoor hem lachen. 'Jou krijg ik morgen nog wel Lisa!' Ik loop snel naar mijn kamer, kleed me om, en spring in mijn bed.
JE LEEST
Love me Back
RomanceLisa gaat naar Spanje met haar moeder om haar broer op te zoeken. Ze heeft hem al 3 jaar niet gezien, hij is ondertussen al getrouwd en zijn zwager Daniël woont bij hun. Als Lisa in Spanje is wordt ze verliefd op Daniël EN volgens haar broer krijgt...