Hij keek in mijn ogen, ik smolt van binnen. We zaten in de Saludo, al bijna ander half uur. Maar het was gezellig. Ik had een echt Spaans gerecht en hij ook. Hij keek nog steeds in mijn ogen. Maar toen de ober kwam en vroeg of we wijn wouden moesten we lachten en wij sloegen het af. En hij knikte. Na een kwartiertje gingen we weg bij Saludo en we liepen naar de bowlingbaan waar we zouden gaan bowlen. 'Baan negen graag!' zei Daniël. 'Komt voor elkaar!' riep er een. We mochten meteen naar de baan lopen en ik bekeek Daniël nog even goed: hij had een bruine afzakbroek, een wit t-shirt met een V-hals en hele leuke schoenen. Hij had onze namen ingevoerd en hij mocht beginnen van mij. Hij gooide de bal en had meteen een STRIKE. 'Kan je een beetje bowlen?' vroeg hij aan mij. Ik schudde mijn hoofd. 'Nee helemaal niet!' 'Echt niet? Wedden van wel?' 'Is goed. Waarvoor?' 'Een kusje!' ik voelde dat ik moest blozen. 'Deal!' zei ik toch maar snel. Ik pakte een bowling bal en hoopte stiekem dat het slecht zou gaan. Ik gooide de bal en ik haalde 1 kogel. Ik pakte nog een bal en ik zag Daniël naar me kijken. Ik moest glimlachen en gooide de tweede bal hij rolde en stootte weer eentje om. 'Zie je ik kan het niet!' zei ik. Daniël liep naar me toe, legde zijn handen op mijn heupen en gaf me een kusje op mijn wang heel dicht bij mijn mond. Mijn wang werd warm en hij glimlachte heel schattig naar me. 'Ik ga nog wel een keertje!' fluisterde hij. Hij pakte een bal en gooide hem en dit keer kreeg hij een SPARE. Ik glimlachte, 'Jij kan het wel goed!' 'Zal ik het je leren?' ik knik. 'Graag!' 'Pak maar een bal!' ik pakte een bal en ik ging klaar staan. 'Kijk maar naar de kogels.' Ik keek naar de kogels. Ik voelde dat hij over me heen boog. Zijn adem raakte mijn nek. Ik hoorde hem glimlachen. Hij pakte mijn hand met de bal. 'Je moet je focussen op de kogels en dan pas je bal gooien.' Zei hij. Ik focuste op de kegels maar dat lukte niet echt omdat Daniël nog geen centimeter van me af stond. Ik gooide de bal en hij stootte zes kegels om. 'Goed zo!' zei hij. Ik glimlachte. 'Je mag nog een keertje!' zei hij. Ik pakte weer een bal en gooide hem weer. Dit keer kreeg ik er drie om. 'Yes!' riep ik. 'Wie is hier de beste leraar in bowlen?' 'Jij!' riep ik. Hij glimlachte en hij tikte op zijn wang als teken van dat ik hem een kusje moest geven. Ik liep naar hem toe en gaf hem een kusje. Hij glimlachte. Daarna pakte hij een bal en ging weer bowlen. Na een tijdje moesten we stoppen omdat we maar voor een uurtje hadden gereserveerd. We liepen naar buiten en gingen nog even bij een restaurantje buiten zitten. We zaten naast elkaar. Ik zag hem naar mij kijken. Ik had een vel rode broek aan en een blauw colbertje met een wit hemdje. Daar kwam ons drinken aan. 'Bedankt!' zeiden we allebei. 'Geen dank!' we glimlachten. 'Ik heb zin om je vrienden te ontmoeten!' ik knikte. 'Ik mis ze! Ik heb ze twee maanden en een week al niet gezien!' hij knikte. 'Volgens mij zijn ze echt heel erg aardig!' ik knik. 'Zeker weten. Ik denk dat jij ook wel goed met Lars kunt opschieten. Hij is echt heel aardig maar hij is een beetje verliefd op mij.' Zeg ik. 'Aha... een concurrent!' zegt hij. 'Haha nee hoor je hoeft niet bang voor hem te zijn.' zeg ik lachend. Hij glimlacht. 'Gelukkig!'
'Zussie! Wakker worden! Hoe was je date gisteravond?' Gilt er iemand in mijn oor. 'Rot op, Sietse!' gil ik terug. 'Het is al twaalf uur! Laat geworden gisteren!?' gilt hij weer. Ik draai me naar hem toe en geef hem een zachte stomp in zijn buik. 'Lisa! Dat doe je je grote broer toch niet aan?' ik knik. 'Lekker wel!' roep ik. 'We gaan trouwens eten! Hier zijn je kleren! Beetje opschieten alsjeblieft... Je gaat naar je vrienden.' Ik dacht na terwijl ik een zooi kleren op me kreeg. Vrienden wacht wat? Tuurlijk wil ik naar mijn vrienden! Ik opende mijn ogen en ik zag dat Sietse al weg was. Ik kleedde me snel aan en ging naar de keuken. Ik pakte een bolletje en besmeerde hem met jam toen Daniël er aan kwam lopen. Zijn haar zat in de war en hij had alleen een broek aan dus kon ik zijn sixpack zien. 'Goedemorgen!' zei hij. 'Moge...' riep ik. 'Lekker geslapen?' maakte ik mijn zin af. 'Heerlijk!' hij grijnsde. 'En jij?' 'Super lekker.' hij kwam naast me zitten. 'Mooi. Nog nagedacht over onze date?' hij gaf mij een knipoog. 'Tuurlijk.' hij glimlachte. 'Mooi!' nu was het mijn beurt om te glimlachen. 'Goedemorgen!' hoorde ik Eva roepen. Ze pakte een croissantje en kwam bij ons zitten. 'Hoe was het gisteravond?' Daniël begon te grijnzen. 'Leuk.' zeiden we in koor. We keken elkaar aan en begonnen te lachen. 'Mooi!' zei Eva nadat we uitgelachen waren. 'Wat hebben jullie gedaan als ik vragen mag?' ik zag nog net dat ze Daniël een knipoog gaf. Ik vraag me af waarom. 'We hebben gebowld!' riep hij. 'Leuk!' zei Eva. 'Eva mag ik wat vragen?' ze knikt. 'Waarom zijn Sietse en jij naar Spanje verhuist?' ze kijkt bedenkelijk. 'Nou... mijn ouders woonden hier en ik was onafscheidelijk met mijn ouders dus gingen we naast ze wonen.' Ze zucht. 'Maar nu zijn ze overleden. Maar ja...' Zegt ze verdrietig. 'O, sorry!' zeg ik zachtjes.
Die middag ging ik shoppen met Eva, die ik nog niet heel veel gesproken had na mijn ongeluk. Nu ik er weer aan denk word ik weer slap. We liepen door de stad toen we een heel leuk schattig winkeltje zagen. We liepen naar binnen en zagen allemaal sieraden en heel veel kleren. Het viel me op dat het heel rustig was. We liepen naar de broeken en Eva zei: 'Wow... het is hier heel goedkoop en hele goede kwaliteit.' Ik knikte. 'Ja!' We keken rond en na een tijdje hadden we allebei vier stelletjes. We liepen geslaagd de winkel uit. 'Kom we gaan op dat terrasje even wat drinken!' we liepen naar het terrasje en we praatte heel veel en even later kwam het onderwerp Daniël en Sietse. Hun waren nu aan het karten. 'Jij vind Daniël leuk hé!' vraagt ze me opeens. Ik voel me warm worden van binnen. 'Hmm... Ja eigenlijk wel ja.' Ze glimlacht. 'Iedereen ziet het meis! En Daniël vind jou ook leuk hoor.' Ik bloosde. 'Echt?' ze knikte. Het was onderhand al vier uur en nu moesten we terug naar het huis. Het was een uurtje rijden. Toen we uiteindelijk thuis waren zag ik Daniël op de bank liggen. Ik liep naar hem toe en zag toen pas dat hij sliep. Ik keek Eva aan en ze gebaarde me dat ik hem wakker moest maken. Ik bedacht een plannetje en bedacht hoe ik hem wakker zou kunnen maken. Ik liep naar hem toe en ging op mijn knieën zitten. Ik zag hem heel lief liggen. Hij had zijn pet nog steeds op die half op hem lag. Ik bukte hem naar me toe en gaf Daniël een klein kusje op zijn wang en ook ik deed hem heel dicht bij zijn mond. Toen ik terug wou trekken werd ik omringd door twee armen. Daniëls armen. Ik lachte en hij glimlachte ook. 'En nu blijf je bij mij.' Hoorde ik zijn sexy stem en werd warm van binnen en ik dacht weer aan wat Eva vanmiddag zei. Hij had mij nog steeds vast. 'Mag ik er nog een?' vraagt hij met een pruillipje. 'Die moet je verdienen.' plaagde ik hem. Hij keek me zielig aan. Ik zag Eva een hartje maken van haar handen. Ik stak mijn tong uit en zij zei snel: 'Eten!' we knikten en ik wou opstaan maar Daniël had me nog steeds vast. 'Kusje!' ik knikte en gaf hem een kusje maar nu gewoon midden op zijn wang. 'Dankje.' zei hij en nu liepen we naar de keuken. We zagen dat er patat op tafel stond en we vlogen op de tafel af. Eva kwam ook zitten en toen begonnen we te eten. 'Waar zijn Sietse en Lisa haar ma?' vroeg Daniël. 'Die zijn samen uit eten om nog even te vieren dat ze samen in Spanje zijn.' 'O, oke.' zei ik.
Na het eten was ik heel moe maar Daniël wou perse onze kleren nog zien dus liet ik ze nog even zien. Toen ik het eerste setje aanhad liet ik het zien aan Daniël die eerst nog bezig was met zijn mobiel maar toen hij opkeek keek hij heel verrast. 'Woow!' hoorde ik hem fluisteren. Ik moest lachen. Ik showde de rest van mijn kleren en Eva ook.
JE LEEST
Love me Back
RomanceLisa gaat naar Spanje met haar moeder om haar broer op te zoeken. Ze heeft hem al 3 jaar niet gezien, hij is ondertussen al getrouwd en zijn zwager Daniël woont bij hun. Als Lisa in Spanje is wordt ze verliefd op Daniël EN volgens haar broer krijgt...