Zeven.

135 3 0
                                    

Het is zo ver, naar huis, ik baalde maar werd getroost door het feit dat Sietse, Eva en Daniël ook kwamen na een week. Ik pakte m'n koffers terwijl er op m'n deur wordt geklopt. 'Binnen!' Riep ik. Daniël loopt naar binnen met z'n vinger tegen z'n oor, 'Jeetje, wil je nooit meer zo gillen?' Ik stak m'n duim op als een 'ja'. 'Ik heb wat voor je!' Zei hij. Ik keek op terwijl ik op m'n bed ging zitten. Hij gaf me een pakje achter z'n rug vandaan. Ik zag dat het een plat pakje was, ik pakte het aan en maakte het voorzichtig open. 'Wat leuk!' Ik zette het cadeautje op m'n nachtkastje en keek ernaar. Ik gaf Daniël snel een knuffel. 'Dankjewel!!!' Riep ik. En weer hield hij z'n vinger tegen z'n oor. 'Ja het is goed, maar alsjeblieft gil nooit meer zo...!' Ik sloeg m'n hand voor m'n mond en hij liep lachend weg en riep nog snel naar mij dat ik over een uurtje ging en dat Eva nog samen wou lunchen. Ik haaste me en ging naar beneden.

We bespraken onder het eten wat er allemaal was gebeurd in de vakantie, terwijl het lachen, gieren, brullen was betrapte ik mezelf erop dat ik steeds naar Daniël staarde. Toen stond m'n gedachte vast; IK BEN IN LOVE WITH DANIËL!

Het was een week later. Ik ben weer naar school geweest en Daniël komt morgen! Ik heb er zo veel zinin! 'Lisa! Zit je nou alweer te dromen?' Hoor ik vaag. Iemand stoot me aan en ik kijk op. Meneer Johnsenn heeft waarschijnlijk een vraag gesteld maar ik zat tegenwoordig alleen maar met m'n gedachte bij Daniël. Voordat ik antwoord kon geven ging de bel. Ik liep naar buiten want ik was uit. Maaike vroeg of ze mee mocht naar m'n huis en ik gaf haar toestemming dus fietste we samen naar huis. Toen ik thuis aankwam gingen we meteen naar boven. Ze liep naar binnen en ik keek voor de duizendste keer naar het cadeautje van Daniël. Ik glimlachte en Maaike keek me met een big smile aan. 'Hierbij stel ik vast dat Lisa op Daniël is!' Ik had het haar nog niet echt verteld. Ik voel dat ik warm wordt en weet 100% zeker dat ik bloos, ik knik voorzichtig en zij trekt me in een knuffel. 'Ik ben blij dat ik verliefd ben!' Zeg ik zachtjes in haar oor. Ze moeten lachen en we zijn daardoor de hele middag melig.

Mijn wekker ging. Ik kreunde en deed m'n haar uit m'n gezicht. Ik zuchtte en werd stiekem een beetje boos op m'n moeder die altijd wilde dat ik op zaterdag om 10 uur wakker werd gelukkig hoefde ik dat niet in Spanje. Ik gromde en stapte uit m'n bed. Ik pakte m'n kleren en liep naar de douche en deed mijn pyjama uit en stapte onder de douche. Ik voelde de warme stralen over m'n lichaam. Opeens kwam het in me op dat mijn broer, mijn schoonzus en MIJN CRUSH (!!!) vandaag zouden komen! Ik slaak een gilletje en stap zo snel mogelijk de douche uit. Ik droog me af, doe mijn kleren aan en doe mijn make-up en probeer mijn haar leuk te krijgen. Ik kijk nog een keer in de spiegel en zie dat m'n mond een glimlach vormt. 'En hij gaat vandaag ook niet meer weg!' Fluister ik zachtjes tegen mijn spiegelbeeld. Ik loop weg om te gaan eten. Ik was voor de eerste keer blij dat m'n moeder me vroeg wakker had gemaakt want Daniël komt over 2 uur.

Ik hoorde een auto langs rijden, ik hoopte dat het Sietse en de rest was maar dit was al de 21ste auto die voorbij kwam en dat ze daar niet in zaten. Mijn moeder was ze gaan ophalen van Schiphol maar ik mocht niet mee... Dan paste de bagage niet in de auto. Ik stuurde een smsje naar Daniël: 'HOELAAT KOMEN JULLIE? X' ik zuchtte en wachtte op een smsje van Daniel. Toen m'n mobiel begon te trillen zag ik dat het een smsje was van Daniël. 'KIJK EENS NAAR BUITEN!' Ik keek naar buiten en schrok me wezenloos. Daniël stond daar voor het raam. Ik sprintte naar Daniël en we gaven elkaar een knuffel. 'Dus... Heb je me een beetje gemist deze week?' Vroeg hij nadat ik de rest ook een knuffel had gegeven. Ik knikte en vroeg meteen hetzelfde. Hij knikte en we liepen naar binnen. M'n moeder bood hun wat koffie aan en hun knikte gretig. Ik moest lachen maar ik hield het maar een beetje binnen.

Het was maandag, ik zat in de aula met Maaike, Lars, Daniël en nog een paar vrienden. Daniël was in z'n nieuwe huis gaan wonen met Sietse en Eva. Alles was goed gegaan en mam en ik hebben geholpen met behangen en inrichten gisteren. Het is allemaal nog niet helemaal af maar we zijn wel ver met de grote dingen. Ze hebben de eerste nacht nog wel bij ons geslapen anders hadden ze geen bedden want we moesten eerst behangen voordat we alle meubels neer konden zetten. Dus hadden ze niks om op te slapen. De bel ging dus liep ik naar het Nederlands lokaal en nam afscheid van Daniël die Natuurkunde had en ging dus ook naar een ander lokaal. We gaven elkaar een knuffel en hij liep verder. Ik hoorde Maaike zachtjes in m'n oor fluiten toen Daniël weg was. Ik rolde m'n ogen naar haar en ging op m'n vaste plek zitten. Lars kwam zoals gewoonlijk naast me zitten en Jesse ging naast Maaike zitten. Dat waren de nieuwe plekken sinds de zomervakantie omdat ik 2 weken er niet was heb ik deze plek gekregen (Lars mocht hem uitkiezen dus dan weet je wel waar je te zitten komt). Ik praatte veel met m'n vrienden die les want we krijgen toch nooit wat te horen van onze Nederlands docent.

Love me BackWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu