Ik bedacht me opeens dat ik ruzie heb gemaakt om een jongen, nou ja eigenlijk heeft Amy dat gedaan. Ze is echt een trut zeg. En als ze ruzie wil maken met mij, dan doet ze dat maar lekker! Ik trok een paar gekke bekken wat trouwens wel pijn deed totdat er een 2de klasser de wc in kwam dus liep ik maar snel de wc's uit met mijn hoofd naar beneden. Ik ging op een bankje zitten in de gang ik pakte mijn water en mijn boek en begon te lezen, ook al lukte dat niet steeds want mijn hoofd deed pijn. Ik gaf het op en legde mijn boek weg en begon een spel te spelen op mijn mobiel. Ik keek hoe laat het was en ruimde snel al spullen op. Toen ik alles in mijn tas had ging de bel. Ik wachtte op Maaike die ik even had ge-sms't dat ik bij de wc zat. Na een minuutje of 2 komt ze aanlopen met Lars en Jesse achter zich aan die discussiëren over wie de wiskunde toets beter had gemaakt. 'Hee Lies! Hoe gaat het nou?' Vraagt Maaike. 'Achja, gaat wel!' 'Ik zie het!' 'Bedankt!' Antwoorde ik sarcastisch. We liepen naar onze volgende les en ik zat dit keer naast Jesse. De les ging heel langzaam voorbij maar ik was wel blij met de gedachte dat ik hierna naar huis kon.
Ik zette mijn fiets op de standaard. Mijn moeder was niet thuis en daar was ik echt blij mee... Dan kon ik nog gauw even mezelf opknappen. Ik pakte mijn huissleutel en wilde hem in de deur steken toen hij afbrak. 'Shit!' Fluisterde ik. Niet nu! Nu moest ik naar Sietse toe en een sleutel gaan halen! Ik wilde echt niet Daniël nu zien en ik wist dat hij ook heel vroeg uit was dus er was kans dat hij nu ook thuis was. En ik wilde eigenlijk ook niet dat Sietse me zo zag! Maar anders zou ik 3 uur moeten wachten op mijn moeder. Ik strompelde naar de buren en drukte op de bel. Eva deed de deur open en schrok toen ze zag dat ik bloed op mijn gezicht had. 'Lisa? Wat heb jij nou gedaan?' 'Gevochten... Mag ik even binnenkomen? Mijn sleutel is afgebroken dus ik kon niet naar binnen en mama is weg!' De tranen stonden in mijn ogen van ellende. 'Ach, meisje toch...! Kom verder, ik zal een doekje voor je pakken en wil je wat chocolademelk?' 'Doe maar gewoon wat water alsjeblieft!' Net op dat moment ging de achterdeur open, het was Daniël. Ik keek omlaag, ik schaamde me dood. Ook al was het niet echt mij schuld. 'Daan, Lisa heeft gevochten, wil jij even ijs halen?' Hij knikte en pakte ijs. Hij vouwde het in een theedoek, het verbaasde me dat hij wist hoe dat moest. Hij gaf het me met een teleurgestelde blik. Bedankt Daniël, nu voel ik me nog schuldiger! Na een poosje over koetjes en kalfjes gepraat te hebben met Eva, terwijl Daniël luisterde melde Eva dat ze even naar de winkel moest en stelde vast dat Daniël en ik het wel even alleen redde. We knikte beiden braaf maar ik wist dat dit niet leuk zou worden. 'Ik heb haar verteld dat ik haar niet leuk vind...' Zei Daniël random nadat Eva weg was gegaan. Ik keek verbaasd op. 'Wat?' 'Ik heb haar de waarheid verteld!' 'Waarom?' 'Omdat ik een ander meisje leuk vind!' Shit! Nee, nee...! Dit is niet leuk! Dit helpt letterlijk niks! 'Oh?! Vertel?' Ik drukte mijn verdriet weg. 'Ik ken haar nou een paar maanden en ze is echt het leukste meisje ooit!' Nou fijn dacht ik. 'Maar nu weer even terug naar jou.' Vervolgde hij snel. 'Waarom vocht je met Amy? Ze zei dat jij had gezegd dat je haar zou vermoorden als ze nog een keer aan me zat.' Ik lachte sarcastisch. 'Wat een fake persoon!' Ik werd beetje bij beetje kwader op haar. Ik vertelde precies wat er gebeurde en eindigde met: 'Ben je erg boos op me?' 'Natuurlijk niet!! Dacht jij van wel dan?' Ik lachte een beetje schuldig en hij lachte mee. Ik hoorde een auto aan komen en keek naar het raam. 'Jup, daar is mams weer!' Ik zucht 'Gaan we vanavond film kijken samen?' Probeer ik zo random mogelijk te zeggen. 'Hierzo dan?' 'Is goed! Tot vanavond dan!' Ik geef hem een snelle knuffel -het zou waarschijnlijk iets te veel op vallen als ik hem lang zou vast houden- en leg het ijs terug in de diepvries. 'Hai mam, mijn sleutel is afgebroken.' Al hoofdbrekend over wie Daan dan leuk zou kunnen vinden ben ik naar buiten gelopen. Oh god, als ze nu maar mijn gezicht niet ziet! Ik kan het zo wel opknappen, dat het tenminste er niet zo erg uit ziet!
Pfff... Ik zou er eigenlijk niet over moeten twijfelen over wat ik aan zou moeten trekken naar een film kijken bij een "random" vriend. En toch doe ik het. Moet ik nou deze comfy vest aan doen of iets netter? Ik kies voor de comfy vest na 4 andere outfits gepast te hebben en sms Daniel dat ik er aan kom. Ik geef mijn moeder een kus op haar wang ondanks dat ze super irritant was nadat ze er achter kwam dat mijn gezicht in elkaar was geslagen. Ik weet trouwens nog steeds niet wie Daniel dan leuk zou kunnen vinden! Ben ik nou zo dom dat ik dit niet zie? Ik loop via de achterdeur naar binnen en loop bijna tegen Sietse aan. Hij kijkt me strak aan en mompelt zoiets van: 'Sjonge jonge...' 'Is Daan er?' 'Ja, boven.' Hij maakt zo'n -ik zie jou- gebaar en ik loop lachend naar boven. 'Heehallo!' Ik spring boven op hem op zijn bed en hij begint te lachen. 'Ik moet iets bekennen Lisa! Ik heb een dubbele afspraak gemaakt en zou ook hier met een paar vrienden film kijken. Dus hun komen zo ook! Als je het niet erg vind!' 'Nee natuurlijk niet! Gezellig man!' Hij knikt en we zoeken vast een film uit terwijl we eigenlijk half liggen te stoeien om de cd's van elkaar af te pakken als Chris binnen komt lopen. Ik ken hem al een beetje van school dus waarschijnlijk hoeft het niet ongemakkelijk te worden.
Later zitten we met z'n vieren op Daniels bed, Daniel op de rand van het bed dan kom ik en naast mij zit Ben die weer naast Chris zit. We kijken de film: Let's be cops. Echt een super film. 'Ik heb zin in chips!' Zegt Ben asociaal. 'Lisa, ga je met me mee chips halen?' Ik knik en loop met Daniel mee naar beneden. Hij pakt de chips en ik ga op het aanrecht zitten als ik zie dat Sietse en Eva niet thuis -of in ieder geval niet in de buurt- zijn. Ik volg elke beweging die Daniel met zijn gespierde armen doet. Hij gaat voor me staan en hij komt opeens heel dicht bij mij. Wow, wacht dit verwacht ik niet! Als hij bijna op mijn lippen zit met de zijne fluisterd hij: 'Ik heb een bak uit de kast achter je nodig?' Oh gosh oh gosh! Nu schaam ik me dood en spring van het aanrecht af. Hij pakt een bak terwijl hij grinninkt. 'Zak!' Ik geef hem quasi boos een klap op zijn schouder. 'Auw! Dat doet pijn!' 'Kusje?' 'Ja!' Jammert hij. Ik geef hem een kus op zijn schouder, dan kijkt hij me weer heel strak aan. Gosh! Die chocoladebruine ogen weer! 'Waar blijven jullie?' Hoor ik Ben roepen. 'Kak!' Hoor ik hem fluisteren. Ik pak de bak chips en loop met hem op mijn hielen naar boven. We gaan weer zitten en zetten de film weer op 'play'. Maar deze keer gaat het net iets anders. Hij doet 'the move' door te gapen en dan zijn ene arm over mijn schouder te laten. Natuurlijk doet Lars dit ook wel eens en de laatste tijd Jesse ook wel voor de grap maar dit voelt echt anders. Ik probeer op de film te concentreren en dank in mijn hoofd dat Chris er om smeekte om het ligt uit te doen omdat dat een dramatisch effect gaf. Na een poosje heb ik het lef gekregen om mijn hoofd op Daniels schouder te leggen. 'Doet je schouder nog pijn?' Hij grinnikt zachtjes en geeft me een kus op mijn wang dicht bij mijn mond. 'Nee hoor.'
JE LEEST
Love me Back
RomanceLisa gaat naar Spanje met haar moeder om haar broer op te zoeken. Ze heeft hem al 3 jaar niet gezien, hij is ondertussen al getrouwd en zijn zwager Daniël woont bij hun. Als Lisa in Spanje is wordt ze verliefd op Daniël EN volgens haar broer krijgt...