De volgende ochtend word ik wakker door geklop op mijn deur. 'Ja!?' gil ik. 'Eten!' zegt een bekende stem, waarschijnlijk van Daniël. 'Ik kom er aan!' gil ik weer terug. 'Mag ik even binnen komen?' Ik denk na maar schreeuw toch maar dat hij mag komen. Hij doet de deur open en ik trek gauw even een broek aan. 'Heb je zin om straks mee te gaan naar het strand?' vraagt hij. 'Hmm... Tuurlijk, als mijn ma maar geen plannen heeft!' antwoord ik. 'Ik hoop het niet, mijn vrienden zijn ook op het strand dus het word wel gezellig!' Ik knik. 'Hoelaat gaan we dan?' 'Na het eten.' ' Gezellig!' 'Ik wacht buiten op je.' Zegt hij terwijl hij de deur uit loopt. 'Is goed.' Ik pak snel een korte broek een blous en mijn bikini en doe ze aan. Ik knoop mijn blous vast, en doe mijn korte broek aan. Ik loop de badkamer in en was mijn gezicht en doe mijn mascara en doe mijn haar in een knot. Ik loop naar buiten en zie Daniël staan. Als ik helemaal buiten ben zie ik hem staren met zijn mond open. 'Hoe kom jij zo knap?' hoor ik hem fluisteren. Ik lach. 'Gast, jij bent ook niet de lelijkste hoor!' Ik zag dat hij rood werd maar hij herstelde zich snel. 'Kom je, ik heb trek!' zegt hij. 'Ik kom al ik kom al!' We lopen naar de keuken en ik pak een croisantje en een bolletje, en pak nog 2 boterhammen. 'Wat?! Eet jij 2 boterhammen een croisantje en een bolletje? En je bent geneens dik?' vraagt hij. 'Yep!' zeg ik met een bike smile. 'Cool.' Hij lacht en ik zie dat hij kuiltjes in zijn wangen krijgt. Leuk! Ik zie mijn moeder dus ren ik snel naar haar toe. 'Mam mag ik met Daniël mee naar het strand?' 'Na wat je gisteren heb gedaan zeker?' ik keek haar smekend aan. 'Ja?' zei ik met puppie ogen. 'Vooruit dan.' Ik vloog mijn moeder om de hals 'Mam bedankt echt geweldig!' Ze glimlacht als bedankje. Ik loop snel terug naar Daniël die me aankeek met een vragende blik. 'Ja zeker.' ik knik. 'Wordt echt gezellig hoor!' 'Ik hoop het.'
Die middag lopen Daniël en ik naar het strand. 'Hé hoe oud ben je eigenlijk?' vraagt hij oppeens. 'Raad!' zeg ik met een geheimzinnig lachje. Hij glimlacht en doet alsof hij heel diep moet nadenken maar besluit al snel iets te zeggen: 'vijftien?' Ik lach. 'Perfect.' Hij kijkt me heel trots aan. 'En jij dan?' 'Ik ben nog altijd zestien.' 'Ja dat had ik al kunnen raden!' We lopen naar het strand en daar aangekomen staan er een paar super knappe jongens. Daniël geeft ze een hand box dinges gedoetjes wat jongens altijd doen en ze stellen zich voor. 'Ik ben Tim.' zegt de grootste en waarschijnlijk ook de oudste. Maar hij is niet zo knap eerlijk gezegd. 'Ik ben Sven' zegt de molligste, met stekeltjes. 'Ik ben Jozua! Aangenaam' zegt de kleinste met JB haar. 'En ik ben Kevin.' zegt een jongen met blauwe ogen. 'Hey ik ben Lisa, ik ga jullie proberen te onthouden' zeg ik met een glimlach. 'We hebben al veel van je gehoord, Lisa!' zegt Tim. Ik zie dat Daniël hem in zijn buik port en de andere lachen. 'Veel goeds?' vraag ik voorzichtig. 'Heel veel goeds!' antwoord hij. Ik voel dat ik rood wordt dus kijk ik snel naar de zee. 'Kleren uit en zwemmen!' schreeuwt Jozua. 'Deal!' hoor ik de jongens roepen. 'Koud!' zeg ik. 'Nee hoor het is echt heerlijk!' schreeuwt Sven 'Vast..' antwoord ik. Ik trek mijn blous uit en mijn korte broek en zie dat de jongens ook hun shirt uit doen en wat komt er onder die shirtjes vandaan? Een sixpack! Nee dat meen je niet ze hebben bijna allemaal een super vette sixpack! Ik kijk naar die van Daniël, wat lijkt het me heerlijk om op zijn sixpack te liggen! Wat?! Wat denk ik nou! Ben ik verliefd op Daniël? Dat kan niet! Ik woon in Nederland en hij in Spanje! Ik voel dat mijn mond open staat dus doe hem snel dicht. De jongens rennen zo snel mogelijk de zee in maar ik loop er maar rustig achter aan. Als ik dicht bij de zee sta hoor ik de jongens naar me roepen: 'Kom op Lisa!' 'Nee het is veel te koud!' roep ik terug. Opeens voel ik iemand mijn heupen vast pakken en me optillen. 'Nee! Niet doen!' gil ik. 'Te laat dan had je er zelf in moeten gaan!' Aan zijn stem hoor ik dat het Daniël is. 'Laat me lo..!' maar ik was te laat ik lag al in de zee. Het was best wel lekker. Ik stond op en zwom naar de rest toe. 'En?! Lekker toch?' vroeg Kevin. 'Heerlijk.' Zei ik vol sarcasme. De jongens moesten lachen en ik dook nog een keertje onder water.
Even later toen ik op mijn handdoek lag en de jongens een potje volleybal spelen kijk ik even op mijn mobiel. Alweer bijna 1 uur. Ik heb behoorlijk trek. Hé ik heb 2 gemiste oproepen. 'Shit!' tuurlijk ik moest Maaike bellen! Nouja doe ik vanavond wel even. Ik open nog snel 1 smsje van Lars:
Hey ik mis je echt heel erg maar noodgevalletjeee.. Met Amy
Shit Amy! Dat is de bitch van de school! Ik lees gauw verder.
Ze doet heel flirterig... HELP ME! xx L.
Oei! Das niet echt handig. Ik sms gauw even terug. Ik weet dat Maaike hier niet veel van weet dus kan zij Lars ook niet helpen.
Hey... kmis jou ook! zorg dat Amy denkt dat je met iemand hebt! vraag Maaike maar of ze dat wil doen! Ik zit hier nu op een strand met vrienden van Daniël de jongen waar ik ook logeer... uitleg volgt wel (L) xx L.
Ik stop gauw mijn mobiel weer in mijn broekzak en de jongens rennen ook naar de handdoeken. 'Hallootjes! Wie heeft er gewonnen?' vraag ik. 'Vijfentwintig tegen twintig voor hun.' zei Daniël. Ik glimlach. 'Weet je, ik heb best wel trek!' 'Ja ik ook eigenlijk.' Stemt Sven in. 'Waarneer jij niet, Svan?' lacht Tim. Ik zie dat hij rood wordt. 'Kom we gaan naar de snacktent.' zegt Tim. 'Lekker!' roepen ze. We lopen naar de snacktent en ik neem een kaassoufflé en patat. Als we eenmaal zitten begint Daniël te praten. 'Hoe gaat het trouwens bij jouw liefdesleven, Lisa?' Ik glimlach. 'Tja, hoe moet je het zeggen?' Doe ik om te plagen. 'Ik weet niet of het juist goed is, want het is wel lekker om single te zijn!' ik hoor de jongens joelen. 'Alle meiden die we hier hebben gehad hadden al een vriendje.' zegt Daniël 'Daarom zijn ze nu zo blij!' 'Maar je bent dus ook niet op zoek?' vraagt Tim. 'Nee niet echt. Behalve als ik nu een echt leuke jongen ontmoet.' antwoord ik. 'Hé wat jammer nou!' zegt Kevin. We lachen. 'Hoeveel vriendjes heb je gehad dan?' Dit keer spreekt Sven 'O, ga ik niet zeggen dan gaan jullie lachen.' 'Nee zeg maar!' zegt Daniël lachend. 'Oke... Geen een' zeg ik dan toch maar. 'Wat?! Geen eentje?' Ik schud mijn hoofd. 'Zou je er dan echt niet eentje nemen?' vraagt Daniël. 'Weet je? Dit gesprek wordt een beetje ongemakkelijk!' antwoord ik. lachend. De jongens lachen mee. 'Maar jij dan Daniël? Heb jij er ooit een gehad?' vraag ik om niet steeds alles op mij te laten richten. 'Ja ik heb er 3 gehad, maar dat was allemaal 2 jaar geleden. Maar we moeten gaan Lisa! Eva wilde dat we op tijd thuis waren.' Daniël staat al op, dus sta ik ook op. Ik zeg doei tegen de jongens en loop met Daniël weg.
Die avond zit ik op mijn kamer en bel Maaike. 'Hoi' hoor ik aan de andere kant. 'Heey met Lisa.' 'Ik ben heel even weg... maar be..' shit ik doe dat altijd hé! Ik luister de voicemail maar niet af. 'Shit waarom neemt ze niet op?' Ik loop de gang op om Eva te vinden. Als ik langs de deuren ben geweest zie nog een deur open staan. Ik kijk naar binnen en zie Eva en Daniël zitten. '...het is gewoon nogsteeds moeilijk, en ik kan er niks aan doen...' Ik doe een stap naar achteren zodat ze mij niet kunen zien. '...ik mis ze gewoon, mam was altijd zo lief en ik ging steeds met ze bekvechten.' 'Ik snap het broertje, ik mis mama ook heel erg, maar we kunnen er niks aan doen, Daniël!' Eva aait met haar hand over zijn rug. Ik loop weer terug naar mijn kamer want meer mag ik niet horen eigenlijk. Als ik eenmaal in bed lig zit ik te denken, wat zou er met de ouders van Daniël en Eva zijn gebeurd? Zijn ze overleden ofzo? Ik zal er morgen wel naar vragen.
JE LEEST
Love me Back
RomanceLisa gaat naar Spanje met haar moeder om haar broer op te zoeken. Ze heeft hem al 3 jaar niet gezien, hij is ondertussen al getrouwd en zijn zwager Daniël woont bij hun. Als Lisa in Spanje is wordt ze verliefd op Daniël EN volgens haar broer krijgt...