Het was ochtend en ik lag in een van de tuinstoelen toen Daniël naar me toe kwam. 'Hai!' Zei ik. 'Hoi!' Was zijn antwoord. 'Hoe is het?' Vroeg hij. 'Goed hoor.' 'Heb je zin om weer naar m'n vrienden te gaan?' vroeg hij. 'Ja! Leuk! Hun wil ik ook wel weer zien.'. We liepen naar het strand waar Daniël had afgesproken met zijn vrienden. 'Hey Lisa!' Gilde de vrienden van Daniël terwijl ze op me afstormden. Ze pakte me allemaal vast en tilde me op waardoor het mijn beurt was om te gillen. Ik lachte en na een poosje lieten ze me los en zeiden hoeveel ze me gemist hadden. Nadat al dat gedoe sprongen we het water in en deed ik het zelf voordat Daniël mij erin kon gooien. 'Oh.. Echt lekker en ik heb het gemist!' gilde ik. De jongens lachte en ik gooide het balletje waar ze mee gooide. 'Maar hoe kwam het eigenlijk dat die scooter over je heen reed?' vroeg Tim. Ik keek naar Daniël. Ik zag hem op een vreemde manier kijken. 'Hmm... de man op de scooter was dronken en Daniël probeerde me nog weg te trekken maar dat lukte niet.' Loog ik. Ze keken me allemaal verbaasd aan. Waarvan Daniël nog het meest. Ik glimlach en hoor Tim zeggen: 'Wat erg!' Ik moest lachen. 'Nee hoor valt mee.' Toch voel ik dat ik nu lieg. Ik vond het wel erg maar ik ben blij dat Daniël het niet was. Ik gooide de bal naar Daniël die nog steeds verbaasd stond te kijken en kreeg de bal in zijn gezicht waardoor hij weer oplet. Iedereen moest hard lachen en Daniël nog het hardst van allemaal.
Na een poosje lig ik op mijn handdoek en de andere jongens ook toen Jozua zei: 'Oja, Tiara komt zo nog.' De jongens barste in janken uit, heel nep. 'Waarom janken de jongens heel nep?' vraag ik nieuwsgierig aan Jozua. 'Ze haten Tiara, maar ik vind haar leuk.' Zegt hij terwijl hij rood word. Ik grinnik. 'Aaah...! Zielige Jozua!' hij grinnikt. 'Hey boys! Hoe gaat het, schatjes?' Hoor ik een meisjes stem zeggen. De jongens mompelen wat en ik kijk omhoog en zie een opmaak pop met te veel make-up. Ik sta op en stel me netjes voor en zij keek me afschuwelijk aan. 'Bij wie hoor jij?' Vraagt ze. Ik voel dat de jongens gelijk hadden, ZE IS EEN BITCH. 'Ik hoor bij niemand.' Zei ik. 'Pff... watje!' En daarmee sloot ze ons gesprek en ik bukte en zei snel tegen Daniël is zijn oor: 'Wat een bitch.' Hij knikte. En vroeg aan mij. 'Kom we gaan even zwemmen dan hoeven we niet aan haar te ergeren.' Ik knikte en liep met hem mee het water in. 'Waarom nam je het net voor me op?' vroeg hij. Ik dacht na. Waarom deed ik dat? 'Omdat ik het anders een beetje zielig vond, want je geeft jezelf de schuld terwijl ik nog leef en zo dus dan is alles oke!' Lachte ik. Hij lachte. 'Je bent echt lief!' zei hij. Ik bloosde dus bedacht ik snel een ander onderwerp. 'Vind je het leuk dat je naast me komt wonen?' Hij begint heel hard te knikken. 'Ja heel erg!' zegt hij. 'Mooi! Wacht jij komt dan ook bij mij op school!' Bedenk ik me opeens. 'Ja! Is het een beetje een leuke school? Heb je veel vrienden?' Vraagt hij. 'Ja echt een hele leuke school! Ja eigenlijk wel ja!' Zeg ik. 'Maar als ik bij jou op school kom en alle meiden van school gelijk op mij afstormen omdat ik zo onweerstaanbaar ben blijf jij mijn vriend oke?' ik knik. 'Tuurlijk!' 'Mooi!' lacht hij. We lachen en ik maak hem nat. Hij douwd mij koppie onder en daardoor komen de andere jongens ook en komt er een watergevecht. Maar zoals ik al had verwacht blijft Tiara op de kant staan. 'Bukken!' hoor ik Daniël schreeuwem. Ik buk en ontwijk maar net een balletje en ga koppie onder. Na die ontweken bal gaan we met z'n allen -ook Tiara- ijsje eten. 'Schatje, ik hoef niet meer wil jij de rest?' vraagt Tiara aan Sven. 'Waarom? Zeker te veel calorieën?' zegt hij heel nep. 'Ja eigenlijk wel! Ik wil niet op dat varkentje lijken!' zegt ze terwijl ze naar mij wijst. 'Wat? Jij zegt dat Lisa dik is?' Zegt Kevin de jongen die nooit wat zegt. 'Ja dat zeg ik ja!' zegt ze bitchie-achtig. Ik rol met mijn ogen. 'Laat haar maar Kev!' Zeg ik. Hij knikt en gaat weer zitten. 'Jozua, schatje, zullen we even gaan wandelen?' vraagt Tiara. Ik zie Jozua kijken en denken: nee natuurlijk niet! Dus ik zeg snel: 'Bitch oprotten nou!' ze kijkt me beledigd aan. Ik knik en zij rent heel snel weg. En boven op dat gedoe valt ze ook nog met haar hoge hakken van de trap af waardoor de jongens helemaal dubbel liggen. Ik glimlach: 'Zo die is weg en komt nooit meer terug!' Ik zie Jozua naar me kijken met bewondering. Ik geef hem een kleine knipoog. Hij lacht. Ik eet snel mijn ijsje op en ik zie in mijn ooghoeken dat Daniël wat zit te seinen naar de anderen. Ze knikken en opeens zegt Sven: 'Kom zullen we nog een potje volleyballen?' De jongens knikken en rennen weg. Daniël blijft zitten en er komt een ongemakkelijke stilte die na een minuut verbroken word door Daniël. 'Hmm... Ik durf het bijna niet te vragen, maar wil je een nieuwe date met mij? En dan zonder dat een iemand een ongeluk krijgt?' mijn buik begint raar te doen omdat er vlinders op af komen. Ik knik: 'Ja lijkt me leuk!' ik zie hem blozen. 'Gezellig!' ik knik. 'Zullen we mee gaan volleyballen?' vraagt hij ik knik en zeg: 'Wie het er als eerst is mag kiezen bij wie hij mag!' hij knikt en laat mij een voorsprong nemen maar al snel rent hij langs me heen. We komen bij het volleybal veld aan en Daniël neemt het team van Tim en ik van Sven. Er doen nog 2 andere meiden mee en ik zie dat ze naar Daniël kijken. Ze giebelen veel en wijzen naar Daniël. Na de wedstrijd waarvan ik en mijn team gewonnen hebben lopen die meiden naar mij toe en vragen: 'Hoe heet die jongen en is hij single?' 'Hij heet Chris.' ik zei het omdat ze dan niet zouden stalken 'En nee hij heeft een vriendin!' de meiden lopen met een verdrietig gezicht weg en ik loop naar de jongens.
JE LEEST
Love me Back
RomanceLisa gaat naar Spanje met haar moeder om haar broer op te zoeken. Ze heeft hem al 3 jaar niet gezien, hij is ondertussen al getrouwd en zijn zwager Daniël woont bij hun. Als Lisa in Spanje is wordt ze verliefd op Daniël EN volgens haar broer krijgt...