Ardından bırakılan iz'de bir ipucu vardır her bulmacanın çözümü için mutlaka bir kanıt olmalıdır
Çözüm aramak gerekirse ortada bir olayın olması gerekir...
"Katil nasıl olurda yaşlı bir kadını öldürür?"
Bobby yüzünü ekşiterek dosyayı inceliyordu"James bu tür cinayetlere alıştığını zannediyordum"
Bobby'nin söylediklerine aldırış etmeden konuyu değiştirdim
"Kahve alırmısın?"
"Bende James ne zaman soracak diye bekliyordum"Ayağıya kalkıp kahve makinası'nı çalıştırdım
"James bu dosyayı nereden buldun"
"Dün Adli Tıp'a gittim Thomas dosyayı inceliyordu bende merak edip baktım"
"Senin Adli Tıp'da ne işin vardı?"
"Esther'ın kan örneklerine bakmaya gittim"
"Peki bu cinayet davasına kim bakıyor?"
"Bilmiyorum bakmadım"
"Anlamadığım katil neden bıçağı kadının yanına koymuş "
"Polisler yaşlı kadının intihar ettiğini düşünsünler diye"
"Katil Adli Tıp'da herşeyin ortaya çıkacağını elbette biliyordur"
Duran kahve makinası'nın düğmesini kapatıp kahveleri doldurdum
"Artık kendi davamıza baksak iyi olur"
Sandalyeme oturup dün not aldığım defterimi açtım"James sen not mu tutuyorsun?"
Bobby'nin alay eden sorusuna ciddi bir şekilde cevap verdim"Evet önemli bulduğum ayrıntıları not alıyorum"
Kahvemden bir yudum alarak konuya girdim"Dün Bay Jackson ile konuştum bana Esther'ın intihara kalkıştığını söyledi"
"Nasıl yani Esther neden kendisini öldürsün ki?"
Bobby aniden telaşa kapılmış gibiydi sık olan vakalarda biriydi fakat Bobby'nin bu kadar şaşırması oldukça garipti
"Esther'ın akli dengesi yerinde değilmiş psikolojik tedavi alıyorumuş"
Bobby alaycı bir ses ile konuşurken ciddi bir yüz ifadesine büründü
"James biz boş yere katil arıyoruz Esther kendisini öldürmüş olabilir "
"Ben böyle olduğunu düşünmüyorum Esther psikopat biri olsada kendisine zarar verecek biri değil "
"James nasıl olurda bu kadar emin konuşuyorsun? "
"Sence bir insan nasıl olurda kendisini öldürüp ceset parçalarını saklar?"
"Peki fikrin nedir?"
"Benim fikrim Esther yapmaması gerek şeyler yaptı ve buda onun sonu oldu"
Bobby söylediklerimi anlamamış bir şekilde bana bakıyordu
"Nasıl yani?
"Bay Jackson'ın anlattıkları ve bazı yerlerden duyduğuma göre Esther okulunda sürekli huzursuzluk çıkartan tehlikeli biri belkide kavga ettiği kişilerden biri ondan intikam almak istemiştir "
"Ve bu intikam Esther'ın hayatına mââl olmuştur"
Nihayet Bobby soyledilerimi anlamış ve gerçekleri sindirmişti
"Evet aynen öyle"
"Peki Esther arkadaşları tarafından tehdit edilmiş olabilir mi?"
"Bay Jackson'ın evinin duvarında kesik başlı bir heykel tablosu gördüm Bay Jackson'a tabloyu nerden aldığını sorunca bana Esther'ın bir arkadaşının hediye ettiğini söyledi belkide katil o tabloyu Esther'a bilerek verdi"
"Peki Bay Jackson tanıyor mu o kişiyi?"
Başımı olumsuz anlamda salladım"Hayır bilmiyor o kişinin kendisini sakladığını düşünüyor"
"Peki Bay Jackson'ın şüphelendiği biri varmı?""Hayır yani Bay Jackson Esther'ı çok fazla tanımıyor "
"Bir Baba nasıl kızını tanımaz?"
"Bilmiyorum Bay Jackson Esther'ın çok asabi bir kız olduğunu söyledi
Esther çok fazla sorudan ve çok konuşmaktan hoşlanmazmış..""Bay Jackson sorduğumuz sorulara ciddi cevap vermiyor sürekli bizden bir şeyler saklayıp Esther'ı tanımadığını iddia ediyor"
Bobby'nin söyledikleri gerçekten de doğruydu bizden bir şeyler saklıyor ve bunun için Esther'ın asabiyetinden bahs ediyordu
Bobby bir ara duraksayıp masanın üstündeki dava dosyasına göz gezdirdi
"Belkide Bay Jackson kızını yeterince tanıyor ve konu ona geldiği zaman kızının asabi olduğunu iddia ediyor!"
"Yani Bay Jackson Esther hakkında bir çok şey biliyor ve bunu bizden sakladığını mı söylüyorsun ?"
Bobby ciddi bir ifadeyle başını olumlu anlamda salladı
"Peki Bay Jackson'ın cinayet'le ne ilgisi var?"
"Bak James Bay Jackson'ın evinde kesik başlı bir heykel tablosu var o tabloyu arkadaşı Esther'a hediye etti ve tablo Bay Jackson'ın evinin duvarında!"
" Yani sen şimdi Bay Jackson'dan mı şüpheleniyorsun?"
Bobby hiçbir şey söylemeden beni dinliyordu
"Bu çok saçma Bay Jackson neden Esther'ı öldürsün ki?"
Bobby ellerini göğsünde birleştirerek rahat bir ifade takındı
"Belkide Esther babası hakkında önemli şeyler biliyordu "
" Ne gibi?"
"Mesela Bay Jackson'ın serveti"
Bobby'nin söyledikleri doğrumuydu bilmiyordum fakat Bobby kendinden oldukça emindi sanki Bay Jackson'ı daha önce tanıyordu ve onun hakkında bilgi sahibiydi
"Bay Jackson'ın geçmişi temiz olmayabilir geleceğinin de böyle karanlık olacağı anlamına gelmiyor!"
Bobby öfke dolu bakışlarla etrafına göz gezdirdi aniden bana bakıp içinden geçenlerle birlikte adeta öfke kusuyordu
"James geçmişinde kaçakçılık yapan bir adamın geleceği nasıl temiz olabilir?"
Bu bir soru değil konuyu açığa kavuşturmaktı
Öfkelenen kişi Bobby değil benim olmam gerekirdi"Ben senin gibi düşünmüyorum eğer Bay Jackson Esther'ı öldürmüş olsaydı neden kızının katilini bulmamızı isterdi"
"Bu da oyunun bir parçası"
Bobby hiç düşünmeden konuşuyordu sanki bu olayları önceden tahmin ediyormuş gibi
"Bak Bobby tahmin yürütmekte serbestsin fakat unutma biz bir ekibiz düşüncemiz ve atacağımız adım bir olmalı kesin olmadan kimseyi suçlayamayız"
Bobby kesin olmadan Bay Jackson'ı suçluyordu belkide düşünceleri doğruydu ama işimiz gereği kanıt olmadan kimseyi suçlayamazdık
Bobby masaya doğru eğilip yenilgiyi kabul eden insanlar gibi bir tavır sergiliyordu
"Peki şimdi ki görev ne?"
"Şimdiki görev Esther'ı en iyi tanıyan onunla arkadaşlık bağı oldukça yüksek olan biriyle tanışacaz"
Bobby meraklı gözlerle bana bakıyordu
"Kim?"
"Calvin Esther'ın en yakın arkadaşı.!"
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Sessiz Çığlıklar
HorrorYeryüzünün karanlık sabahıyla tanışan dedektifler, diğer yandan onları karanlığa gömen caniler,kuralsız bir ölüm oyunu ve onları karanlığın dibine götüren bir geçmiş Ağlarla örülmüş sağlam bir duvar , oynanan ölüm oyunu, yalnız bir hamle ve karmak...