Hoofdstuk 18

215 19 0
                                    

De dagen gingen snel voorbij en we hadden ons normale leven terug. We genoten zelfs van de herfstvakantie. We gingen regelmatig zwemmen. Rond november was zwemmen voor ons een luxe. De meeste mensen vonden dat het te koud was om buiten te zwemmen. Wij wisten dat het buitenzwembad nog steeds verwarmd was. Terwijl iedereen binnnen zwom in een enorme drukte hadden wij het buitenzwembad voor ons alleen. Evy en ik deden dat elke herfstvakantie opnieuw. Op donderdag stelde zij voor om aan Mart te vragen of hij mee wou gaan zwemmen. Het leek me een goed idee en tot mijn verbazing was hij zelf ook enorm enthousiast. We spraken af dat we om twee uur aan het zwembad zouden zijn. Mart begroette me met een kus. Zijn enthousiasme verdween toen we hem vertelden dat we buiten gingen zwemmen. Eerst dacht hij dat ik een grapje maakte maar toen hij me serieus zag kijken knikte hij langzaam. Volgens mij dacht hij dat ik gestoord was. Mijn zus ging als eerste naar de kassa en wij volgden haar voorbeeld. Het was duidelijk dat ze niet kon wachten want nadat ze betaald had rende ze een kleedkamer in. Mart betaalde voor ons beiden. Op het moment dat ik de kleedkamer naast de zijne in wou lopen trok hij me terug. Hij vroeg me of ik het erg vond om een kleedkamer met hem te delen. Ik schudde mijn hoofd. Ik vond het helemaal niet erg maar ik schaamde mezelf vanwege mijn lichaam. Toen ik mijn schoenen uittrok draaide ik mijn rug naar hem toe. Hij grinnikte maar probeerde mij niet om te draaien. Dat gaf me een goed gevoel. Het betekende immers dat hij veel respect voor mij had. Ik trok mijn kleding uit en deed mijn bikini aan. Hij kwam achter me staan en streelde met zijn handen over mijn schouders. Ik ontspande meteen en vond de moed om me om te draaien. Ik keek hem aan en verdronk in de oceaan van zijn ogen. Hij zoende me en ik sloeg mijn armen rond zjn nek. Ik was klaar om weggevoerd te worden van de wereld. Spijtig genoeg dacht mijn zus daar anders over. Ze klopte op de deur en riep onze namen. Ik pakte mijn spullen en deed de deur open. Haar mond viel open van verbazing en mijn wangen kleurden rood. Ze had duidelijk niet verwacht dat we een kleedkamer zouden delen. Ik kon het haar niet kwalijk nemen want ik had het zelf ook niet verwacht. Mart deed alsof er niets gebeurd was. We staken onze spullen in het kluisje en Evy stelde voor dat zij het bandje zou dragen. Dat leek me een goed idee omdat ik het zelf al eens was kwijtgeraakt. Nadien liepen we samen richting de douches. Ik duwde op de knop en warm water spoelde alle gedachten uit mijn hoofd.

De VeranderingWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu