Ce sunt ciclopi ?
Ciclopii au fost în fiinţe fabuloase, reprezentate ca nişte uriaşi cu un singur ochi în frunte. Ciclopii se aseamănă cu oamenii dar diferă prin mărime, fiind gigantici.
În Odisea lui Homer ei sunt prezentaîi drept canibali.
De cele mai multe ori ei sunt abandonaţi de creatori lor şi ajung să trăiască în oraşe, dar cum nimeni nu îi vrea devin sălbatici atancând tot ce le iese în cale.
De obicei ciclopi erau creaturi pe care toată lumea îi evita deoarece şi când erau încă mici puterea lor era enorm de mare.
Lupta cu Cronos
Cronos ia aruncat pe ciclopi in Tartar, deacolo au fost eliberaţi de însăşi Zeus şi au luptat împreună cu acesta împotriva lui Cronos. După înfrângerea lui Cronos ciclopi i-au oferit lui Zeus tunetul şi fulgerul.
Abilităţile ciclopilor
-rezistenţi la foc şi la temperaturi ridicate
-aptitudini excelente ca inventatori
-viaţă extrem de îndelungată
-Auz supraomenesc
-Abilitatea de a copia vocea unui om
-Puteri supraomeneşti
Vulnerabilitatea ciclopilor
-bronz celestial
-aur imperial
-fier stygian
-forţă sau presiune extremă
Ocupaţia ciclopilor
O parte din ciclopi rămân alături de Zeus muncind pe muntele Olimp, o altă parte învaţă să lucreze cu fierul astfel devenind primi fierari, o alta parte sunt păstori, despre o altă parte se crede ca au construit zidurile a numeroase oraşe importante din Grecia. Se crede că cea mai importantă creaţie a lor a fost vulcanul.
Cei mai importanti ciclopi
-Polimef fiul lui Poseidoneste cel mai cunoscut dintre ciclopi, el îl capturează pe Ulise şi echipajul acestuia, iar ca metodă pentru a scapa Ulise îl orbeşte înfigândui un par în ochi.
-Ciclopi uranieni(fii lui Uranus) Arges-lumina, Brontes-tunetul şi Steropes-fulgerul. Cei trei au creat fulgerul lui Zeus, tridentul lui Poseidon, Coiful lui Hades, Arcul şi săgeţile luni pentru Artemis şi nu în ultimul rând arcul şi săgeţile soarelui pentru Apollo.
-Ciclopi făurari erau cei care lucrau pe muntele Aetna alături de Hephaistos pentru a crea arme pentru muritori şi zei.
-Ciclopi păstori erau cei care populau coastele Greciei.
Moartea ciclopilor
Se spune că cel care ia ucis pe ciclopi este zeul Apollo, care încerca să îşi răzbune fiul Aescupius ucis de Zeus cu fulgerul primit de la ciclopi.
CITEȘTI
Mitologie si creaturi supranaturale moderne
RandomMitologia este un ansamblu coerent de întâmplări care descriu o religie sau un sistem de valori.