Originea şi familia lui Cronos
Cronos este fiul lui Uranus şi al Gaiei fiind cel mai mic dintre cei 12 titani. El este căsătorit cu Rhea, cu acesta având 6 copii: Zeus, Hades, Poseidon, Demetra, Hera şi Hestia. Un alt fiu al lui este centaurul Chiron pe care îl are alături de Philyra.
Cel mai important simbol al lui este secerea reprezentând principalul instrument pentru recoltă din acea perioadă şi tot odată şi arma cu care îl detronează pe tatăl lui.
Zeu al recoltei şi al timpului
În Atena, în a 12-a zi a lunii Hekatombaion, se ţinea un festival în cinstea lui Cronos, care se numea "Kronia". Acesta fiind o sărbătoare a recoltei.
Numele lui însăşi însemnând "timp".
Detronarea lui Uranus
Uranus işi arunca toţi copii nou născuţi în Tartar, în una din versiunile cunoscute pentru ca se îngrozea de prezenţa lor, iar în cealaltă deoarece îi era frică de marea lor putere. Soţia lui Gaia pentru al scuti de toate problemele cu noi născuţi pune la cale un plan pentru al face pe Uranus să nu mai poată procrea noi copii, astfel ea ceru ajutorul tuturor copiilor lui Uranus, dar doar Cronos avuse curajul să o ajute.
Într-o seară când Uranus venise să se culce cu Gaia, Cronos îndeplini planul creat înainte. Din sângele care a ţâşnit atunci au luat naştere Erinye-ile, giganţi şi Meliae-le. Într-o altă versiune din sângele aruncat în mare s-a creat o spumă din care a luat naştere Afrodita.
După ce planul a fost executat pe tron a urcat Cronos şi soţia acestuia Rhea. Sub conducerea lor omenirea a cunoscut o perioadă de armonie şi prosperitate cunoscută şi ca "Perioada de Aur" , se spune că în această perioadă oameni trăiau fără violenţă, lăcomie şi fără a avea nevoie de legi.
Teama lui Cronos
Un oracol îi prevesteşte lui Cronos că unul din fii lui îl va detrona, pentru ca acest lucru să nu se întâmple Cronos începe să îşi înghită copii nou născuţi, păstrândui totuşi în viaţă în interiorul lui de unde nu îi puteau face niciun rau.
Detronarea lui Cronos
Rheia nu era deacord să îşi piardă astfel toţi fii, astfel alături de Ghea fac un plan salvîndul pe Zeus de la această soartă. Când creşte Zeus se întoarce pe teritoriul tatălui său unde cu ajutorul Gheei îl face să îi dea afară pe fraţi lui, cu ajutorul acestora îl detronează pe Cronos exilândul.
După o altă legendă, Cronos s-ar fi împăcat cu Zeus, şi ar fi domnit pe pământ printre oameni, ca un rege bun şi înţelept. Târziu, în epoca de fier, când se spunea că oamenii ar fi devenit răi, el i-a părăsit pentru a se urca din nou la ceruri.
CITEȘTI
Mitologie si creaturi supranaturale moderne
De TodoMitologia este un ansamblu coerent de întâmplări care descriu o religie sau un sistem de valori.