Thor- Zeu Nordic

465 7 0
                                    


Zeu al naturi, al fulgerelor şi al războiului

Familia lui Thor
Thor este fiul lui Odin şi al zeiţei Frigga, căsătorit cu Sif, una dintr-e zeiţele fertilităţi, alături de care îl are drept fiu pe Magni, deasemenea Thor mai are doi copii: Modi şi Thrud; cu giganta Jarnaxa.

Thor conducătorul
Thor se deplasa mereu cu un car tras de doi ţapi numiţi Tanngrisnir şi Tanngnjoster, astfel el străbătea ţinuturile oamenilor peste care domnea, protejând adesea cele două ţinuturi Asgard şi Midgard.

Provenienţa numelui
Numit Thor de către vikingi, Donor de către englezi, Donar de popoarele germanice şi Thunar de către saxoni, toate aceste denumiri fiind traduse tunet.

Thor şi Loki
   Zburând ca un uliu într-o zi, Loki a fost capturat de gigantul Geirrod. Acesta urându-l pe Thor, i-a cerut lui Loki să îl aducă pe inamicul său la palat. Loki  a fost de acord să îl aducă pe Thor în cursă şi a pornit cu el, folosindu-se de diferite pretexte, în drum spre castelul lui Geirrod. Cei doi s-au oprit la un moment dat la casa gigantei Grid, care i-a spus în taină zeului Thor, de planul lui Loki, şi i-a oferit mănuşile de fier, ciocanul şi centura pe care el le are acum. Folosindu-se de noile obiecte, Thor l-a ucis pe Geirrod  şi pe fiicele lui Gjalp şi Greip.  

Echipamentul şi arma lui Thor
Centura Megingiord: Îi oferă putere divină în momentul în care o poartă.
Mănuşi de fier: fără de care nu ar putea mânui arma magică.
Mjollnir: Ciocanul magic a lui Thor, care odată aruncat se întoarce înapoi în mâinile sale, simbolizând astfel fulgerele aruncate asupra inamicului, se spune că acest ciocan magic nu a ratat niciodată ţinta.

Furtul Mjollnir-ului
Thrym, zeu al poporului thurse, o rasă de giganţi reuşeşte să fure renumitul ciocan a lui Thor, în timpul în care acesta dormea. Când Thor afla de absenţa Mjollnirului cere ajutorul lui Loki pentru a afla unde se află ciocanul.
Loki îl ajută pe Thor şi află că Mjollnirul se află la zeul giganţilor, care, pentru al returna, cere în schimb ca, Freyja, zeiţa dragostei şi a frumuseţi să îi devină soţie.
Pentru că aceasta nu acceptă, la un sfat cu ceilalţi zei, Thor decide să se deghizeze în aceasta şi să meargă el însăşi la Thrym. După obţinerea ciocanului înapoi, Thor se răzbună pe Thrym, ucigând întreaga rasă de giganţi.

Călătoria în Utgard
Thor călătoreşte în Utgard, tărâm locuit de o rasă de giganţi, unde este supus de aceştia la mai multe probe.
Prima probă este de a bea băutură dintr-un corn de uriaş, cu toate că era renumit pentru faptul că bea şi mânca mult, Thor nu reuşeşte să termine băutura. A doua probă a fost să ridice de jos o pisică, probă pe care iarăşi o pierde, neavând suficientă forţă. Ultima probă a fost de a lupta cu o bătrână, care spre uimirea lui, la învins.
Umilit, Thor se retrage pentru a se reface, moment în care realizeză că toate aceste probe au fost iluzi, cornul fiind defapt conectat la mările şi oceanele pământului, care au scăzut în momentul în care acesta a băut, pisica pe care trebuia să o ridice era defapt şarpele Midgar care înconjura întreg pământul, iar bătrâna cu care a fost nevoit să lupte era defat personificarea bătrâneţi.
Furios de cele întâmplate, Thor intenţiona să-l ucidă pe Utgardhaloki, însă acesta dispăru inainte să reuşească Thor.

Ziua de Joi
  Thor era fiul lui Odin, la fel ca Balder, şi era foarte venerat. Era zeul fulgerelor şi al tunetelor. Era atât de important încât, în momentul în care anglosaxonii au adoptat calendarul roman, i-au desemnat a cincea zi a săptămânii, joi (ziua lui Jupiter), "Torsdag" (ziua lui Thor) în suedeză.  


Mitologie si creaturi supranaturale moderneUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum