Titanul rezistenţei şi al puteri
Deasemenea este numit şi generalul.
Originea lui Atlas
Atlas face parte din a doua generaţie de titani, născut din tatăl lui Iapetus un alt titan şi Clymene o oceanidă, el este frate cu Prometeu şi Ephimeteu, dar spre deosebire de aceştia este brutal şi arogant.
Mereu este lăudat pentru marea lui putere care nu putea fi egalată decat de cea a unchiului său Cronos.Prizonieri din Tartar
Crescând Atlas devine cel mai puternic dintre adepţi lui Cronos, devenind chiar general al armatei lui cronos.
Cronos era dezgustat de fraţii lui hecantonheiiri şi de mari ciclopi aşa că decide să îi arunce în Tartar, pentru a face asta el îi cheamă pe Atlas şi pe Hiperion, împreună cei mai puternici 3 titani îi înfrâng pe fraţii lor mai mici şi îi aruncă in Tartar, unde de această dată erau păziţi de Kampe, monstrul cel mai feroce şi îngrozitor din tot Tartarul.Mariajul lui Atlas
Atlas se căsătoreşte cu oceanida Pleione cu care are 5 hiperionide si cele 7 pleionide.
Are o aventură cu Tethis în urma căreia rezultă zeiţa Calipso.Zeus îsi eliberează fraţi
Lui Cronos i se naşte un fiu numit Zeus pe care nu îl înghite, păcălit fiind de soţia sa.
Zeus reuşeşte să îi dea lui Cronos o poţiune pentru al face să vomite, iar lui Atlas una care să îl adoarmă, astfel în momentul în care Cronos începe să îi dea afară pe copii înghiţiţi, Atlas doarme şi nu îi poate opri.Întâlnirea cu Perseus
Perseus se întorcea spre regatul lui Polidectes ducândui capul Medusei, în drumul lui îl văzu pe Atlas, cerândui acesta un loc de odihnă, dar Atlas îl refuză. Ştiind că nu îl poate înfrânge pe Atlas, Perseus decide să plece.
Întâlnirea cu Hercule
În timp ce Hercule încerca să îndeplinească cea dea 11-a muncă el trebuia să strângă merele din grădina Hesperidelor, acestea fiind apărate de dragonul Ladon, Hercule nu le poate strange, astfel îî propune lui Atlas sa le ia pentru el în timpul acesta el va ţine cerul. Atlas acceptă strânge merele dar apoi nu mai vrea să se reântoarcă la pedeapsa lui, printrun mic siretlic Hercule reuşeşte să îl pună pe Atlas să tină iar cerul, apoi pleacă.
Abilităţile lui Atlas
-Putere uriaşă
-Strategist
-Brav în luptă
-Energie titanică
-Formă titanică divină
-Vorbitor al limbi vechiiRăzboiul Titanilor
La scurt timp cei şase fii a lui Cronos îi declară război. Rhea face o vizită la Atlas pentru a încerca să îl convingă să rămână imparţial în acest război, dar loialitatea faţă de Cronos nu îl lasă.
Prometeu şi Ephimeteu nu intervin în luptă, Prometeu prevăzând că zei vor câştiga.Atlas era cunoscut la începutul războiului şi ca "teroarea zeilor" fiind al doilea la conducere după Cronos. Cu toate acestea zei cu ajutorul hecantonheiirilor, al ciclopilor şi al armelor primite de la ciclopi: fulgerul lui Zeus, tridentul lui Poseidon şi coiful întunecat al lui Hades reuşesc să îi învingă pe titani.
Pedeapsa lui Atlas
În urma înfrângeri lui, Atlas a fost legat de ciclopi apoi făcut de hecantonheiiri să îngenuncheze în faţa lui Zeus. Ştiind că dacă titani susţinători vor fi aruncaţi în Tartar cerul se va prăbuşi, Zeus îl pedepseşte pe Atlas să ţină pe umărul lui cerul pentru o veşnicie.
CITEȘTI
Mitologie si creaturi supranaturale moderne
RandomMitologia este un ansamblu coerent de întâmplări care descriu o religie sau un sistem de valori.