KRECĂN-Monstru Nordic

204 7 8
                                    

Ce este Krecăn-ul ?
Krecan-ul reprezintă denumirea dată în mitologia Scandinavă unor monştri legendari care trăiau în largul coastelor Norvegiei şi Groenlandei.
Legenda a fost creată dealungul anilor după observarea calmarilor uriaşi, deşi multe dintre poveşti îl aseamănă cu o balenă sau crap uriaş.

Pericolul cauzat de Krecăn
Kracan-ul este un monstru de dimensiuni uriaşe care poate scufunda cu uşurinţă corăbiile marinarilor.
Însă de alţi Krecan-ul este considerat o insulă plutitoare, iar realul pericol nu este dat de monstru în sine, ci de vârtejul creat în urma mişcări lui, vârtej trage în adâncuri corăbiile.

Pescari şi Krecăn-ul
În mitologia Scandinavă se credea că o captură mare din partea pescarilor era datorată pescuitului deasupra Kracan-ului, care alunga peşti spre plasele pescarilor.

Acţiuni ale Krecăn-ului
Pe seama Krekanului sunt puse evenimente ca activitatea vulcanicilor subacvatici din jurul Islandei sau apariţia unor noi mici insule.

Înfăţişarea Krecăn-ului
Aspectul lui se aseamănă cu cel al unei caracatiţe gigantice cu multe tentacule ajungand până la 40-50 chiar, cu ochii roşi, tot odată are două tentacule cu limbi ascuţite pe care le foloseşte pentru a ataca.

Puterea Krecăn-ului
Pe lângă dimensiunea uriaşă a Krecănului care îi permite să scufunde cu uşurintă orice navă, Krecănul are puterea de a controla mintea celorlalte creaturi subacvatice sau chiar a celor de pe uscat, inclusiv a omului.
O altă putere a Krecănului este de a împrosca cu cerneală inamicul, pentru al face incapabil să riposteze sau la nevoie să aibă oportunitatea de a scăpa.

Krecă-ul în 1752
Un episcop norvegian sustinea că a văzut cu propri ochii uriaşa creatură. În acel an culoarea mări fiind neagră se crede că acest fapt se datorează "mecanismului" de apărare al Krecănului.

Krecăn-ul în mitologia greacă
Krecăn-ul îşi face puţin simţită prezenţa şi în mitologia greacă, el fiind folosit de Hades pentru a se răzbuna pe oameni care se răsculau împotriva zeilor.


Mitologie si creaturi supranaturale moderneUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum