True Loves [Last]

6.3K 124 5
                                    

"Mana diorang ni kata lepas zohor!"
"Sabarlah kejap Kim..Kawal sikit baran kau tu kejap lagi diorang sampai la tu"
"Ntah kau ni Kim betul apa yang Aqil cakap tu.Lagipun yang nak jumpa diorang tu aku bukan kau.hahahah"
"Cakap elok sikit aku pun nak jumpa Azreen nak cakap perasaan sebenar aku dekat dia"
"Ooo ade hati tak kongsi kat kitorg"
"Ntah kau ni Kim takpe ah cemni ah kawan kan Aidil"
"Eh tu diorang dah sampai"
"Haah lah..Eh makin cantik pulak diorang"
"Memanglah makin cantik dah anak dara kau ni pun"

"Apa korang nak cakap cepat" sapaan kasar dari Aireena mematikan senyuman mereka bertiga

"Sabarlah Aireen kita duduk dulu" Azreen yang sentiasa tenang menenagkan keadaan Aireen

"Okay first reen sebenarnya bukan kitorang yang letak katak dalam kasut geng korang sebenarnya geng malaun firaun sekolah yang buat Dan diorang fitnah kami sebab kami nampak apa yang diorang buat" Aidil memulakan bicara dengan mengaku dari awal apa yang berlalu

Aireen terkedu."Habis kenapa ambik masa lama sangat untuk beritahu benda tu?bukan susah pun nak mengaku"kata Aireen yang sudh mula hendak menangis

"Dah2 reen kau sendiri yang elakkan diri dari diorang kan?Dah2 jangan nangis"pujuk Azreen

" Boleh tak tinggalkan kitorang sekejap"pinta Aidil

Serentak Azreen,Hakim Dan Aqil menjawab" okay "

"Sayang dengar ni..I love  you babe..how can I do that?I know that you really hate frog even Hakim and Aqil also know it babe..Can you trust me babe?Look at my eye dear..I love freaking much..you have no idea how much I love you..I wanna ask you some question.. Nur Aireena Amanda do you love me?"

"Muhd Aidil Akmal I love you seens us standard 6.You just don't know I love you.Cuma masa aku ingat balik benda yang kau buat kat aku dlu..aku sakit hati tapi lepas aku tahu semuanya baru rasa tenang "

"Kau tak jawab lagi soalan aku do you love me Aireen?"

"Yes I do love you but.."

"But what Aireen?what else?"

"I want you to meet my parents if you are serious with me  aku tak suka kita keluar tanpa sekarang ikatan"

"Minggu depan aku hantar rombongan meminang"

"Alhamdullilah"

"Aireen .. I love you to the Pluto and don't know how to come back"

"Thank you"jawab Aireen tersipu-sipu malu

*********

" Azreen"

"Ye?Ade apa Hakim?"

"Aku cintakan kau aku nak kau jadi isteri aku jadi Ibu untuk anak2 aku"

"Same goes to me.. tapi I think kau patut jumpa parents aku dlu tak elok main lamar2 gaya orang barat macam ni"

"Maksud kau rombongan meminang?Baik kau balik je dulu Azreen"

"Kenapa pulak kau suruh aku balik?nampak sangat tak serious dengan apa yang kau kata tadi"

"Siapa kata tak serious?aku suruh kau balik sebab  parent aku da ada kat rumah kau nak meminang kau"

"Ya Allah betul ke?Terima kasih Hakim I hope our relationship will remained till jannah"

"InshaAllah"

------------tamat-------------

True LoveWhere stories live. Discover now