To be honest Ain minta maaf sebab tak tepati janji.Ada emergency yang membuatkan Ain terpaksa balik ke kampung.Okay stop bahasa baku.Awkward.So,this is the last part.Tak ada True Love 2 .Dah tak ada sambungan .Ain dah penat dihantui oleh idea untuk novel true love niLagipun nanti Ain boleh jadi gila sebab cerita ni hahah.Okay, Ain taknak buang masa readers Ain.So..mari kita serbu bab terakhir True Love !!!
X Amaran!! X
Part ini agak sweet for me plus jangan baca masa makan.Sila sediakan baldi untuk muntah.Sekian.Hahahah!
5 MONTHS LATER
Hakim dan Ika memandang ke arah langit nan membiru.Ah,cantik sungguh awan yang berkepul-kepul.Seakan sama seperti awan di luar negara.You guys perasan tak awan kita sekarang makin cantik?Tak percaya?Pergi tengok kat luar.Kalau hujan tu tak payah tengoklah haahha!
"Abang.."Ika memanggil Hakim.Suara Ika tak pernah tak mendayu kalau dengan Cik Abang dia i.Hik hok."Iye sayang?Nak apa ni?Panggil meleret-leret"Tanya Hakim lembut.Kau fikir kau suami edisi terhad ke weh nak cakap lembut mcam tu?Ergh menyampah mak.
"Wina rasa nak makan spagethii bolognise belut lah abang"Pertanyaa Ika seperti masuk telinga kanan keluar telinga kiri sahaja untuk Hakim."Ouh Spagethii nanti abang belikan"Kata Hakim
Satu saat
Dua saat
Tiga saat
Terbuntang mata Hakim apabila otaknya mula menganalisis pertanyaan Ika."Bwo?!Jinha?Wina,this is Malaysia not Vietnam!Its hard to fine ell!"Kata Hakim.Nada suaranya seakan ditahan."And this is Malaysia not America or Korea.So,stop speaking English and Korean.Juseyo?"Kata Ika sambil tersenyum sinis
"You're speaking both of them to"Kata Hakim dia mencuit sedikit hidung Ika sambil tergelak kecil.You make me fall in love again sayang.
"So,boleh tak?"Tanya Ika menginginkan kepastian.Entah kenapa dia rasa nak makan spagethii bolognise belut.Padahal dia tak pernah pun makan belut.Haa kepelikan di situ."Boleh tak apa?"Tanya Hakim blur.Mungkin terlupa tentang spagethii tadi.Ish,ish,ish muda - muda dah pelupa.Saya mengasihani anda hahahahah!
"Ish abang ni!Pasal Spagethii bolognise belut tulah!"Marah Ika sambil memukul perlahan bahu Hakim.Marah-marah manja gitu.Auch!Hahahaha!"Ouh,abang ada kawan .. i means kawan appa dia ada kedai belut but.."Hakim sengaja menggantung ayatnya seakan sengaja membuat Ika suspender hahahah .Okay stop your crazy freaking mood author.Chill breath in breath out!Okay I'm back to normal haha!
"Tapi apa?Abang ni sengaja kan !Ish abang dah tak sayang Wina ke?Abang tahu tak Wina ni tengah-"Tidak sempat Ika menghabiskan ada sesuatu yang menghinggap bibirnya.Euww!
"Wina ni bising lah abang tak sempat nak sambung ayat lagi Wina dah potong.Abang berhenti sebab nak tarik nafas"Terang Hakim.Eleh poyo je lebih!Nak cover konon.Menyampah!"Ouh yeke?Haa sambunglah cepat"Gesa Ika walaupun mukanya dah merah bak delima haa delima hengko!
"Tapi..dekat Terengganu.Boleh ke Ika tahan duduk dalam kereta 4 jam dengan abang?"Tanya Hakim sambil keningnya dinaikkan.Kau fikir apa Kim?"What do you mean by 'tahan' and 4 jam abang?"Tanya Ika .Mood berubah-ubah semenjak dua menjak ni haih!
"4 jam?What's wrong dengan 4 jam sayang?"Tanya Hakim pula.Haa eloklah soalan dibalas soalan.Siapa ajar?Ika!AHAH!"Bukan ke dari keyel ke terengganu memakan masa hampir 8 jam?Kalau naik airoplane its just take 45 minutes so,mana datang 4 jam?"Terang Ika.Dah macam pakar sangat je .Mari berhuhu.
"Ouh 8 jam bagi yang bawak kereta 120 k/j but 4 jam bagi yang bawak 160 hingga 180 k/j"Terang Hakim pula sambil tertawa kecil.Entah apa yang lawaknya."Ish!Abang ni!Wina tak nak mati awal tahu tak?Kalau abang nak mati awal jangan libatkan Wina boleh?"Kata Ika.Siapa yang nak mati awal?Ouh ada Hakim!
YOU ARE READING
True Love
Teen FictionIka dan Hakim .Berlainan bangsa dan keturunan namun sama agama.Bolehkah mereka hidup bahagia dalam kehidupan rumah tangga ?