Part67

1.5K 45 6
                                    


Nasyitah menggenggam tangannya menjadi sebuah tumbukan.Dinding ditumbuk berkali-kali.Segala yang ada di atas meja solek diteraburkan ke bawah.

"Arghhh!!"Nasyitah menjerit.Hatinya panas sepanas-panasnya apabila mendegar laporan anak buahnya yang mengatakan Ika dan Hakim bercuti di Lake Tekapo.

"Tak guna kau!Kau tengoklah.Aku takkan lepaskan kau!Takkan sama sekali!Langkah mayat aku dulu!"Nasyitah menjerit-jerit.


Mellesya yang seperti biasa berada di hadapan televisyen terkejut menddengar jeritan dan bunyi barang pecah.

'Apahal pulak tu?Ni dah masuk dua kali minggu ni.Atau minah tu dah gila?Ya!Gila kan Hakim .Tak malu betullah perigi mencari timba.'Monolog Mellesya sendirian.


Mellesya bergegas ke bilik Nasyitah.Dia menguak pintu bilik Nasyitah.Mellesya tidak terkejut melihat bilik yang bersepah tapi apa yang Mellesya terkejut apabila melihat Nasyitah yang sedang memegang kaca dan berura-ura memotong(?) nadinya.


Mellesya lantas mencapai kaca itu lalu terus membuangnya.Lantas mellesya memeluk Nasyitah.


"Kau jangan buat benda bodoh boleh tak?!"Tengking Mellesya

"Aku nak diorang mati!Aku nak diorang mati!Kau call Faizal!Suruh dia sediakan semua benda.Seminggu lepas dia balik Malaysia,aku nak habiskan dia!"Kata Nasyitah dengan sisa nangis dan tawa.Rambutnya sudah serabai,solekannya juga sudah cair.Dah boleh dikategorikan hantu dah bila tengok.


***

Ika amat gembira pada hari ini.Hari ini dia dan Hakim ke Tekapo helicopter.Dia takut.Takut sangat!Siapa tak takut?Dah lah first time naik.Nasib baik Hakim adaa boleh lah ambil sikit semangat lelaki dia kan?


Selepas itu Ika bersnorkelling menikmatii keindahan alam bersam dengan Hakim.Cantik betul pemandangan di bawah laut tu.


Kemudian merka ke spa untuk manjakan badan.Sekarang badan Ika berasa sangat-sangat segar dan bertenaga.


Merka baru sahja makan malam romatik di Kohan Restaurant.Gambar makanan ada di media.


Sekarang Ika sedang termenung di balkoni the red hut yang berdekatan dengan helicopter tekapo.


Tiba-tiba Ika terasa ada tangan yang melilit pinggangnya.

'Memang favourite dia kut peluk pinggang orang time orang tengah syok termenung.'


"Sayang fikir apa?"Hakim memecahkan suasana sepi

"Sayang fikirkan...try guess"Tanya Ika sambil tersenyum sumbing.

"Sayang fikirkan abang yang handsome nilah kan?"Jawab Hakim lalu terus mengucup pipi isteri tercinta.

"Eww perasan mana aada sayang fikirkan abang"Dalih Ika

"Yelah..siapa abang nikan Ika nak fikir"Kata Hakim dengan nada pasrah seakan-akan merajuk

"Abang sentiasa wina fikir.Cuma tadi Wina cuma teringat ke mana kita pergi tadi"Pujuk Ika .Senyuman yang sudah mula terbit di bibir Hakim menenangkan hati Ika.

"Sayang.."Panggil Hakim meleret


'Nak apa laki aku ni?'


"Ye abang..kenapa?"Tanya Ika

"Sayang mengandungkan?"Pertanyaan Hakim hanya dibalas dengan anggukan

"Sayang kenapa tak minum susu?"Tanya Hakim


'Susu?Aku tak suka susu!!Tidakkk!!'


"Erk..perlu ke?"Tanya Ika

"Of course lah perlu"Desak Hakim

"Kalau tak nak boleh?"Ika membuat tawar menawar

"Kalau tak nak boleh..tapi abang nak paksa juga"Kata Hakim selamba


'tak ada peluang lah ni.aish terpaksa!T^T'


"Sayang sebenarnya dah berapa bulan?Abang lupa nak tanya"Tanya Hakim

"Baru tiga bulan bang.."Jawab Ika sambil mengusap perutnya

"Hah?Tiga bulan kenapa dah buncit sikit ni?Bukan tiga bulan tak tunjuk perubahan lagi ke?"Tanya Hakim

"Tulah..Wina pun pelik juga.."

"Takpelah..lepas kita balik Malaysia kita pergi check kat sana lepas tu kita beli susu ye?"Ika hanya mengangguk dengan kata-kata Hakim.


Hakim mengusap perutnya.Hakim mendekatkan muka nya dengan oerut Ika lalu berkata

"Anak papa jangan nakal-nakla ye dalam tu.Jom sayang kita masuk"Ajak Hakim.Baru sahaja Ika ingin melangkah telefon bimbitnya berbunyi

"Abang masuk dulu ya?"Kata Ika Hakim hanya mengangguk dan berlalu masuk.


Unknown

2New message 

'You made my day darling'

'I will wait you forever even you're Hakim's wife'


Ya Allah siapa ni?Siapa sebenarnya yang cakap nak tunggu bagai ni?


Perosak Rumah Tangga

New Message

'Aku akan pastikan kau mati Ika!Mati!Kalau kau tak mati pun aku akn pastikan Hakim kahwin dengan aku,then ceraikan kau dan aku akan buat hidup kau merana!'


'Apa yang manusia ni nak?Aku tak sanggup kehilangan Hakkim.Sungguh tak sanggup hilang kasih syang,perhatian dan manjanya sebagai seorang suami.Tak aku tak sanggup'Tanpa Ika sedar air matanya menitis.Dia takut.Takut kehilangan Hakim.Takut dengan seseorang yang tidak habis-habis mengatakan yang dia akan menunggunya.Dia tak sanggup sungguh tak sanggup.


Ika menyeka air matanya lalu masuk ke dalam di sebabkan malam semakin larut dan semakin sejuk.



---to be continued---

maaf bab ini agak hambar hehe maaf-maaf.Peace no war!


True LoveWhere stories live. Discover now