Ika tersenyum gembira.Alangkah indahnya keadaan dirinya sekarang.Mendapat tandatangan dari ahli kumpulan Big bang dan sekarang Gd sedang berbaring di pahanya.Pemandangan di sekelilingnya seperti, padang.Yang ditumbuhi pelbagai jenis bunga.Tikar berkelah, sebuah bakul diperbuat dari rotan, dan pelbagai makanan dihifdangkan dihadapan mata.Dapat bayang tak?Ah !Indahnya!!
Tiba-tiba tengkuk Ika terasa lenguh.Ika memegang lehernya yang sakit.Aish mimpi rupanya, tapi mimpi tu best lah Aish!Ika terrasa ada sesuatu yang berat di pahanya.
'Takkanlah kak long bela kucing?Tak mungkin!'
Ika mebuka mata perlahan-lahan.
Terkejut
tergamam
terkesima
terkedu
rasa nak terterkam pun ada
Ter--..ya itu yang Ika rasa.Reaksi refleks.Ika terus bangun dari sofa empuk milik Hanim.
"Argh!!"Jerit Ika kerana terkejut.Please not over reaction.
'Macam mana dia boleh masuk?'
Jeritan Ika dan kelakuan Ika yang tiba-tiba bangun dan larikan 'bantal'nya membuatkan Hakim terkejut.
'Apasal pulak nak menjerit ni'Rungut Hakim dalam hati sambil menggosok matanya yang masih terasa pedih
"a..apa awak buat dekatt sini?Macam mana awak masuk?Dah ada lesen nak jadi pencuri ke?Awak ada buat apa-apa dekat saya ke?Bila awak sampai sini?"
Dush..Dush..Dush machine gun sudah mula melakukan kerjanya
"Ish..satu-satu lah sayang.Abang tak buat apa-apa punlah dekat sayang.Abang still berperikemanusiaan .Lesen mencuri apa yang sayang mengarut ni?Abang sampai dalam pukul 2 tadi tengok sayang dah terduduk tertidur kat sini abang pun join lah sekepala"Terang Hakim panjang lebar.
'Erk..sekepala?Ouh ya!Dia kan dengan hormatnya me'landing' kepala dia dekta paha aku.Berat macam batu!Still terasa lagi sengalnya.
Ika terdiam seketika.Mungkin mencerna semula dan melihat jika ada soalan yang Hakim masih belum jawab.
"Awak tak jawab lagi dekat saya.Apa awak buat dekat sini?"Tanya Ika serious
"Memanglah abang kena jawab dekat Ika takkan dengan sofa tu pula?"Usik Hakim
'Ish!Macam melampau je aku dengar loyar buruk dia ni'
"Dah pergi siap cepat.Basuh muka pakai tudung"Arah Hakim
'Aik dia ni suka suki datang rumah orang lepastu selamba singa dia je nak arah orang.Erk sibga hensem?Ada ke?'
"Siap nak pergi mana pulak?"Tanya Ika acuh tak acuh.Malas sebenarnya nak bergerak.Otak still blank.
"Hospital"Jawab Hakim sepatah.Jawapan paling simple pernah Ika dengar dari mulut si Hakim ni
'Huh hospital?Nak buat apa pulak pergi hospital ni?'
"Nak pergi hospital buat apa?"Tanya Ika
"Kita nak pergi tengok Kak long sayang lah.Dia terlebat dalam kemalangan"Jawab Hakim
Perasaan dan jiwa Ika seperti direntap.Kemalangan?Don't tell me ni kerja Nasyitah please.Tolong lah!
"Pergi lah siap cepat tunggu apa lagi?"Gesa Hakim .Lalu menolak Ika supaya cepat menaiki tangga
"Don't touch me i warn it again!Lagipun tak payah lah tolak-tolak. Hempuk kang"Kata Ika sambil menaikkan tangannya tanda dia ingin menghempuk kepala Hakim yang sesuka tahi ayam dia je nak main tolak-tolak orang.
Hakim menaikkan kedua-dua tangannya separas bahu tanda dia mengalah.Ika ni kalau guna kuasa tangan dia berbisa woo.Hakim dah pernah kena masa dia tiba-tiba mencium pipi Ika semasa dia sedang memasak sehingga Ika terkejut.Bila jadi benda ni?Ntah den pun tak ingat.
"Dah pergi cepat"Kata Hakim lagi.
Ika melajukan langkahnya ke biliknya.Ika membasuh mukanya sedikit.Menukar t-shirt lengan pendek kepada blouse labuh lengan panjang.Shawl diambilnya.Di pakai sesimple mungkin dia mengambil tas tangannya dan memasukkan purse dan telefon bimbitnya.
Tidak sampai 5 minit Ika sudah turun ke bawah.Ika melihat Hakim sedang bermain dengan telefon bimbitnya.Mesti hal kerja.Tak habis-habis dengan kerja dia tu.Sempat lagi Ika mengutuk dalam hati.
Hakim melihat jam yang dipakainya
"Catatan masa bersiap paling awal setakat ni"Seloroh Hakim sambil meraup rambutnya kebelakang.
Ika buat tidak endah dengan usikan Hakim .Makin dilayan makin menjadi dia tu.Ika lantas memakai kaca mata hitamnya.
Melihat Ika memakai kaca mata Hakim turut memakai kaca mata hitam miliknya
"Sibuk je nak ikut-ikut orang"kata Ika
"Sibuk dengan sayang je"Kata Hakim pula lalu terus keluar menuju ke kereta.
'Ish ada je modal dia lah!'
---to be continued---
Alamak!Hanim masuk hospital!kenapa,mengapa, dan bagaimana ?Hehe wait for the next chappy.Peace no war from me AND I LOVE YOU GUYS
YOU ARE READING
True Love
Teen FictionIka dan Hakim .Berlainan bangsa dan keturunan namun sama agama.Bolehkah mereka hidup bahagia dalam kehidupan rumah tangga ?