Part70

1.7K 47 4
                                    


Tanganku direntap dari belakang.Apa main rentap-rentap ni?Adab mana adap?Nasib baik berlapik kalau tak dah kena smackdown dah dengan aku.Macam berani je


"Syaz kenapa lari dari abang?"Ahah!Abang tengkorak kau.Abang konon .Kau tinggalkan aku untuk perempuan lain pastu nak berabang-abang dengan aku?Hey tak payah nak menggatal sangat.Aku dah ada husband yang perfect kau ni ibarat patung dah bagi aku.


"Saya tak lari dari awak,Encik Haris.Saya cuma menjarakkan diri saya untuk menjaga maruah awak sebagai seorang lelaki muslim dan untuk menjaga maruah saya sebagai seorang isteri"Perkataan isteri tu aku tekankan.Biar dia sedar sikit yang dia takkan mampu nak dapatkan aku semula.


"Kenapa Syaz  tak pernah balas mesej abang?Walau satu pun?Ayat abang tak cukup sweet ke untuk Syaz?"Ouh,so dia ni lah unknown sweet talker tu?Pilihan yang bagus Ika sebab tak balas mesej dia ni.


"So,awaklah yang bagi mesej dekat saya tu?Maaflah sebab tak balas saya tak suka balas mesej orang yang saya tak kenal."Aku sertakan senyuman sinis.Bagi aku dia ni dah mati lama dah.Jantan tak guna macam dia tak sepatutnya hidup pun dalam dunia ni.h!Jap,aku tak sepatutnya jadi jahat sangat tapi lantaklah.


"Abang,bukan sengaja nak tinggalkan Syaz sebab Inani,Abang terpaksa ikut kehendak keluarga.Sekarang abang dah cerai talak 1 pun dengan Inani sekarang kita boleh get back balik kan?"What?Cerai?!Get back?!Lagi tak masuk akal.Kesian dekat Inani yang tak buat salah apa-apa jadi mangsa.Yang paling tak boleh blah nak get back?Tak faham bahasa lagi ke aku ni dah kahwin huh?Tapi persoalan paling penting.Apa dia  buat dekat rumah Syikin?


"Wahai Encik Haris,saya minta jasa baik Encik Haris supaya jangan kacau hidup saya lagi , jangan nak sebut-sebut pasal get backlah bagai lagi.My advice,rujuk balik dengan Inani,for sure saya takkan get back dengan awak,walau apa pun yang terjadi"Yap!Kalau Hakim dengan aku bercerai pun aku takkan get back dengan mamat sewel ni sebab tak ada yang boleh gantikan tempat Hakim di hati aku.Auch!Tersengaja sweet pulak hahaha!


Ika melangkah laju kepada Hakim yang sedang rancak berborak dengan siapa pun aku tak tahu.


"Abang,let's go"Sebaik sahaja meminta pamit dari seorang pak cik yang bersembang dengan Hakim tadi , kami terus masuk ke dalam kereta.Enjin dihidupkan,air-cond dipasang.Kaca mata hitam dipakai oleh Hakim.Tak boleh tinggal ke cermin mata tu?Aku nak tengok mata dia pun punyalah payah!


"So,kita nak pergi mana?Oh,tak payah cakap kita pergi klinik dulu.Lepastu kita pergi mall,beli susu then baru sayang boleh pilih nak pergi mana"Katanya sambil mencuit hidungku.Aish!Nak cakap tu cakap jelah tak payah nak cuit-cuit.


"Siapa yang bercakap dengan sayang tadi tu?Sayang macam marah je dekat dia,dia buat apa dekat sayang?"Aish!Ni yang makin sayang ni dok caring-caring pasal orang.


"Dia tuHaris-"Aku mengeluh perlahan"-Bekas kekasih sayang"Susah untuk mengaku tapi dia cinta pertama aku!But,it's okay Hakim will be my kast love.In shaa Allah.


"Dia nak apa?"Tanya Hakim tanpa nada.Mata masih tertumpu di jalan raya.

"Dia nak get back dengan sayang"Kata-kata Hakim seperti menyentak sanubari Hakim.Hakim mengambil langkah selamat iaitu memberi signal untuk ke tepi jalan buat seketika.Takut berbincang masa memandu banyak risiko.So,kita ambil langkah selamat.


"Dia tahu sayang isteri abang?"Aky mengangguk dan menunduk takut ingin bertentang mata dengannya.

"You'll never get back with him right?"Aku mengangkat kepalaku.Memandang mata insan yang bernama Hakim.Dia sudah mencabut cermin matanya tadi.Hiks


"Of course"Aku tersenyum.Sekadar untuk melegakan hati Hakim.Gila ke nak get back dengan mamat tak betul tu?


Hakim memandu semula ke arah jalan raya.Klinik yang berdekatan di cari.


***

Terasa seram sejuk pula aku apabila berada di hadapan klinik Ratna ni.Apasal rasa berdebar-debar?Aish!Jauhkan fikiran negatif.Tambahkan fikiran positif.


"Jom"Hakim memimpin tanganku sehingga masuk ke dalam klinik tersebut.Selesai sahaja mendaftar di kaunter pendaftaran kami duduk di ruang menunggu.Aku bermain-main dengan jariku.Hakim seperti biasa dengan telefon bimbitnya.


"Ika Syazwina"Namaku sudah dipanggil.Dengan langkah longlai aku membontoti Hakim masuk ke bilik yang ditetapkan.


"Puan Ika?"Tanya doktor perempuan yang memakai tag nama Suzie itu mesra.Aku hanya mengangguk.

"Kami nak scan kandungan isteri saya boleh?"Tanya Hakim.Aku?Krik=krik.Takut,seram sejuk rasa nak menangis semua sudah digaul dengan sebati.


"Baiklah,sila baring dikatil yang disediakan itu ye"Aku hanya menurut arahan.Aku geli saat gel apatah yang berwarna lutsinar hinggap di perutku.Sejuk!


Doktor suzie meletakkan alat untuk men'scan' kandunganku diperut.Malu jugalah sebab si Hakim niduk tenung aku macam nak makan aku!Abang,jangan makan sayang!Nanti kalau abang makan sayang abang makan anak-anak abang juga tau!Hiks mengada!



Sebaik sahaja men'scan' perut aku ,aku,Hakim dan doktor Suzie duduk berbincang

"Saya menguapkan tahniah kepada Ouan Ika Syazwina kerana mengandung kembar empat dengan nama lain quadrant-"Aku tidak sedar doktor Suzie menggatung ayatnya.Yang pasti aku tak sangka.Tak sangka plus terkejut plus segalnyalah.Hakim yang berada di sebelah aku sudah memelukku dan mencium kepalau.Abang,malu doktor suzie tengok!


Aku menyiku perlahan  perutnya menyuruhnya berhenti.Dia terus mengatakan maaf kepada doktor Suzie.Aish!Malu!


"Tak apa,saya dah biasa tengok,tapi kandungan Puan Ika Syazwina mempunyai risiko."


Gulp!Air liur ditelan rasa pasir je yang masuk dalam mulut.


"Disebabkan puan mengandung 4orang anak dalam satu masa,risiko kematian semasa melahirkan amat tinggi,dan seperti yang Encik dan Puan nampak baru berusia tiga bulan dah nampak macam lima bulan,sebaik sahaja kandungan berusia 6 bulan Puan Ika takkan dapat berjalan lagi kerana tidak dapat menanggung berat anak-anaknya.Jadi semasa itu kami terpaksa menyuruh Puan Ika untuk tinggal di wad semasa tempoh itu hingga selamat bersalin"Terang doktor Suzie.


Aku memandang Hakim seperti itu juga Hakim memandangku.Risiko kematian sewaktu melahirkan?


---to be continued---

Adakah Hakim dan Ika akan menggugurkan anak itu?Oh tidakkk!Hahaha!Don't forget to comment and vote.Ain amat menghargai jasa anda mengevote cerita ini.Ia membuatkan Ain lebih bersemangat.Btw,nak bagitahu ni,True love dah nak habis.Ain sedih ni tengah dalam mood sedih*lap air mata*(No one care.lol)


True LoveWhere stories live. Discover now