Part84

2.3K 53 4
                                    


"Assalamualaikum"Panggil orang dibelangku

Er,siapa pulak bagi salam dekat aku ni?


Tanpa membbuat masa?Alah kita buang masa jap.Eh,tak payah lah.Apa aku mengarut ni ya Allah.Stop it author.Huhu


"Waalaikummussalam"Jawabku sambil berpaling.Mataku tertancap pada dua susuk tubuh di hadapanku.Haa dia bukan Mellesya okay.


"Ika,Raja okay tak?"Tanya Aireena.Siapa still ingat lagi tentang Aireena angkat tangan !Huhu.

"Eh!Kak Aireena apa akak buat dekat sini?"Tanyaku tapi mataku masih tertancap pada manusia yang didukung oleh Kak Aireena.Ya,bayi.


"Akak datang nak melawat Raja,dia okay tak?"Tanya Kak Aireena sekali lagi

"Dia okay,keadaan dia dah stabil dah sekarang.Macam mana akak kenal Raja?"Pelik juga tiba-tiba Kak Aireena ni boleh kenal Raja.Kau pun kalau ada kat tempat aku mesti pelik kan?Tipu lah kalau kau kata kau tak  pelik.Meh sini aku  hempuks.


"Akak dengan dia satu universiti dekat Singapore dulu kiranya dia ni junior akak lah"Terang kak Aireena

Ouh okay i got it.

"Tapi macam mana akak tahu Raja kemalangan?"Eh,betul ke Raja kemalangan?Belum disahkan lagi aku dah pandai-pandai.


"Dah riuh batch akak pasal si Raja ni,dia kan cantik so cepatlah dapat info"Terang Kak Aireena lagi

Ouh patutlah,memang si Raja ni cantik pun siapa cakap dia ni tak cantik maksudnya,dia jeles!HAHA!Author,tolonglag jangan jahat sangat.Baik author dah tak jahat.Kalau author still jahat lagi macam mana?Boleh kecam author .Ya-ya je author ni.


Eh dah!Apa aku merepek ni dah melalut ke lautan angkasa dah aku ni.Eh,yeke?Eh sudahlah!Readers pun dah menyampah!Ada ke yang nak baca?Sudahlah tu !-,- 


"Eh,akak jomlah masuk.Boleh jumpa abang"Pelawaku lembut.Tak kisah sangatlah,sebab kak Aireena dengan Hakim ni rapat.So,apa ada hal.


Kak Aireena terus membontotiku masuk ke dalam bilik milik Raja.Sebenarnya hati masa luluuh bila tengok bayi yang digendong oleh Kak Aireena,tapi takpelah.

"Assalamualaikum abang,ni kak Aireena datang nak lawat Raja,abang sembang lah dulu ya?Wina tak solat lagi"Pamitku lalu tersuus keluar dari wad milik Raja.Tak sanggup nak tengok muka  bayi comel Aireena .Sedih,bayi tu mengingatkan aku terhadap arwah(?) bayi-bayi aku.Lebih baik aku cari ketenangan di surau.Ya,baik kita pergi mengadu kepada-Nya.


"Waalaikummussalam,Aireena duduklah.Raja tak sedar lagi tapi dia dah stabil dah"Kata Hakim.Kenalah bagitahu apa yang terjadi kan?

"Weh ice king kau dah solat ke belum?"Tanya Aireena .Yalah,jaga-jaga juga,solat jangan lupa.

Hakim hanya mengangguk lemah.Matanya kembali redup apabila melihat bayi yang didukung oleh Aireena .Tipulahkalau dia tak keccewa kalau tengok orang berbahagia dengan anak sendiri tapi dia ?


"Takziah tentang anak kau,aku pun tak sangka arwah Nasyitah sanggup buat kau macam tu.Aku minta maaf sebab tak nasihat dia dulu."Nada Aireena mula mengendur.Menyesal barangkali


Hakim hanya mengganguk lemah.Dahlah,benda dah lepas.


"Sebenarnya..pasal gambar yang kau dapat tu pun sebenarnya kerja arwah Nasyitah.Dia nak putuskan pertunangan kau dengan Azreen.Bagi dia kau dia punya.Aku minta-"Tak sempat Aireena nak menghabiskan kata-katanya Hakim sudah memotong.


"Dah lah Ai,dia dah takde pun.Benda dah lepas.Azreen pun dah mengandung.Dah bahagia pun dengan laki dia aku pun dah bahagia dengan Wina.Lupakan kisah yang silam.Buang yang keruh ambil yang jernih.Tak payah kita nak ingat benda yang dah lepas."Lancar sahaja Hakim menuturnya.Memang dia tak banyak cakap dengan rakan-rakannya,tapi bila bukak mulut..ayat deep terus dia bagi.


"Okay Kim,aku minta maaf"Sebaik sahaja menerima anggukan dari Hakim  Aireena terus menuju ke katil Raja.Mana tahu bila dengar dia cakap Raja boleh dengar?Aireena memang rapat dengan Raja.Lepas tu dah lama tak jumpa.Mana tahu kan?Boleh terjaga anak orang ni.


"Assalamualaikum Raja"Aireena mengusap kepala Raja yang dilitupi sehelai tudung bawal .

"Akak datang ni.Raja sihat?Akak ingat kalau akak datang ,Raja nak jempt akak masuk tapi Raja pulak terbaring tak nak bangun"Kata Aireena lagi.Anaknya sudah bermain ditepi katil Raja.


"Akak janji kalau Raja bangun akak belanja Raja apa-apa yang Raja nak"Pujuk Aireena lagi.Ya,dia tahu Raja pantang kalau orang sebut 'belanja' laju je dia.


Sedang asyik Hakim memerhati dua orang sahabat itu mata Hakim tertancap pada tangan Raja.


BERGERAK!


Terus Hakim menekan butang berwarna merah yang berada di kepala katil untuk memanggil doktor.Adik!Sedar dik!


***


Ika keluar dari surau dengan berhati-hati.Dia masih didalam pantang.Jadi dia kena berhati-hati.


"Ika.."Seseorang memnaggil Ika dari belakang.Apa harini memang semua orang nak panggil aku ke apa?


Ika terus berpaling ke belakang dan dia terpaku.Dia terpaku meliaht gerangan yang berada di hadapannya.


MELLESYA!


---to be continued---

Ain akan update kalau Ain dapat 3 vote sebelum pukul 10 malam.Haa,lama tukan?So..rajin-rajinkanlah jari anda untuk menekan button vote di bawah itu .Hiks!


True LoveWhere stories live. Discover now