Part59

1.6K 43 4
                                    


"W..What are you doing here?"Tanya Ika tergagap

Sungguh dia tergagap .Sejujurnya dia masih tidak sedia untuk berhadapan dengan suaminya.Menatap susuk tubuhnya yang.. erk sasa?Tak !Sado sikit .Sikit je tak banyak.Namun,Dia masih tidak dapat menahan rindu yang bertamu di hati hari demi hari.Dia perlu menahan diri!Dia tak boleh lemah!Untuknya , Hakim dan anak di dalam kandungannya.Semua berada di dalam risiko.


Malah keluarganya juga mungkin menjadi sasaran Nasyitah.Semua nyawa orang di sekelilingnya terancam.Hanya disebabkan seorang wanita bernama Nasyitah.Haih apa nak jadi dengan perkahwinannya?Apakah Nasyitah akan menjadi madunya?Atau dia akan menjadi janda muda? Oh! Tidak!!!Janda berumur 23 tahun!!


"Seriously?Wina tanya abang apa abang buat kat sini?"


'Erk..Abang??Permainan apa yang kau tengah main ni Hakim?Kejap abang.Kejab aku kejap kau kejap Wina eyy pening.Pening!Anak mama jangan ikut perangai papa okay?Erk..Papa?Sempat ke nak jadi papa anak aku?'


"Yap!I'm asking what are actually you doing here?"


Sebenarnya Ika tak tahu nak cakap aku kau ke saya awak ke wina abang dengan manusia di hadapannya ini.Suka sangat main ubah-ubah perwatakan.


"Abang nak jumpa Wina lah.Takkan nak jumpa Hanim pula?Ni kenapa pipi makin cengkung badan makin kurus?Anak papa sihat tak kat dalam tu?"Percubaan Hakim untuk memegang perut Ika ditepis kasar oleh Ika


Entah kenapa dia berasa tawar hati dengan Hakim.Cuba cerita siapa yang tak tawar hati bila kena jerkah kena tengking depan khalayak ramai?


"Don't touch me!Control you self.Jaga maruah awak sebagai seorang lelaki muslim,seorang suami dan juga seorang bakal ayah.Saya sendiri akan menjaga maruah awak.Dekat sini perumahan muslim.Tak elok mata  memandang.Diorang tak tahu yang awak ialah suami saya"Terang Ika panjang lebar.Dah lama tak membebel.Lepas giat Haha!


"Maruah abang je ke?Maruah Wina macam mana pula?Lagipun sebagai seorang suami, abang ada hak nak sentuh Wina"


"Maruah awak je yang tinggal sekarang ni.Maruah saya dah hilang sejak awak tengking dan jerkah saya depan khalayak ramai haritu.Mungkin ada orang melayu dekat situ.Yang faham bahasa kita.Kita tak tahu.Awak bukan peduli pun .Apa yang awak tahu awak nak semua kemarahan awak, kegeraman awak,kekecewaan awak, cemburu buta yang tak bertempat awak tu keluar dulu baru awak nak dengar penjelasan saya kan?"Kata Ika mendatar.Dia seperti bukan Ika yang sebelum ini.Ika yang happy go luck , Ika yang mudah memaafkan kesalahan seseorang.Tak !Mungkin sebab dia terlalu bermurah hatilah Hakim sesuka hati memarahinya dan menuduhnya tak tentu fasal.So, sekarang kita kena  ajar sedikit .


Hakim terdiam dengan kata-kata yang baru diucapkan oleh Ika .Otaknya cuba mencerna semula maklumat-maklumat yang diberikan oleh Ika sebentar tadi.


Hakim cuba mencapai tangan Ika namun direntap.Percubaan kali kedua juga gagal.Percubaan kali ketiga Hakim memegang kedua-dua pipi Ika.


Mata Ika ditenung.Diotenung sedalam-dalamnya.Cuba untuk memahami kesakitan yang dialami seorang isteri.


"Wina, abang minta maaf.Abang tak berniat nak marah Ika . Abang tengok gelagat mesra Ika dengan Zahir seperti ada sesuatu.Terlalu mesra di mata abang"


'Maaf?Tak begitu mudah.Tak berniat?Lagilah!Dah sembur segala macam baru nak cakap tak berniat?Gelagat mesra lah sangat!Huh!'


Ika menarik jari-jemari Hakim yang memegang erat pipinya.


"Like I said.Control your self"Kata Ika lalu terus menuju masuk ke rumah tanpa meminta diri dan memandang ke belakang.Pintu dihempas.Tangan Ika memegang dadanya.Dadanya terasa sesak.Sesak akan perbuatannya sendiri.Air mata berharga Ika turun lagi.Turun disebabkan perbuatan dirinya sendiri.


'Maafkan Ika.Mungkin sampai disini sahaja jodoh kita.'


Deringan telefon bimbit memecahkan suasana .Ika mengangkat panggilan itu tanpa berfikir akibatnya.


"Hello.."



---to be continued---

Rasa sedih + geram masa buat part ni,Haih apa nak jadi daaa.Peace No War!


True LoveWhere stories live. Discover now