"Baba ben bişi yapmadım. O geldi çekti saçımı. Bende acıdı diyince güldü. Sinir oldum üstüne çıkıp ısırdım."
"Hahah.. Fındık kurdum sen yine ne yaptın?"
"Anlatıyorum ya Bal. Yanındaki adamdan ayrıl da beni sev. Babam kızdı bana. Hem sen kimsin ? "
Minik cadı bilmiş bir edayla sinirle daldığı odada bizi el ele kalmış şekilde bulunca soru sıralamaya başlamıştı bile.
"Ben Bora güzellik, sen kimsin bakalim?"
"Bende Rüya. Annemle babamın kızıyım. Sen Bal'ın arkadaşı mısın? Bal ?!! Hani senin tek arkadaşın bendim. "
Rüya sorgu dolu gözlerini üzerime diktiginde ciddi tavrına hayran kalarak içimdeki gülme isteğimi bastırmıstım.
"Minik cadım, senden başkası mümkün mü? Bora bey kitap bakmaya gelmiş. Bizde şimdi tanıştık. İkimiz ayni anda konusmaya başlarsak koşarak kaçar bence."
"Kaçar mısın gerçekten Bora? "
Rüya elleri belinde Bora'nin karşısına dikilmiş hesap soruyordu.
"Himm biraz düşünmeliyim aslında. İki güzel kız başımı döndürmüş olabilirsiniz."
Bora usulca gözlerini Rüya dan çekmiş bana dikmişti. Yeşil gözler sanki içine çekiyordu.
Ben kelimelerimi seçmeye çalışırken Rüya yine lafa dalmıştı."Neee? Başına nolmus? Yoksa kusacak mısın. Ayy Bal! Bora hasta mı olmuş."
"Hayır kuzum. Lafın gelişi öyle söyledi Bora bey. "
"He şimdi anladım diyeceğim ama siz büyükleri anlamak çok zor. Ben gidip babamla uğraşıcam. Hoşçakal Bora. Ben gidince yine Balın elini tutcak mısın? "
"Rüya , tatlım biz tam o sırada yeni tanışmış tokalasmistik. O yüzden sen öyle gördün."
"Evet Rüyacım Bal'ın da söylediği gibi oldu. Ama yeniden tanışmamız gerekebilir benim için sakıncası yok aslında."
Bu adam az önce Rüya ya göz kırparak bana laf mı gönderdi?
Rüya kıkırdayarak babasının yanına kostugunda ben imayı anlamamış gibi koliye gömülmüştüm.
"Bal?"
"Efendim Bora bey?"
"Sanırım bey demesen de olur. Böyle samimi bir ortama uygun olmadı gibi."
"Peki Bora. Ne söyleyeceksin?"
"Direkt konuya gel diyorsun yani."
"Yok öyle değil, bir şey söyleyeceğinizi düşündüm ondan."
"Aslında söyleyeceğim."
"Ee söyleyin o vakit."
" Bal , seninle tanıştığıma çok memnun oldum. Yani bugün kötü bir gündü ve buraya adım attığımdan beri içime huzur doldu."
"Kitap kokusunun etkisi aslinda. Bir çok kişi bunu fark edemiyor bile. Sizin adınıza sevindim doğrusu."
"Bal bunda senin de etkin var."
"Nasıl yani?"
"Bu konuşmayı şöyle düzeltelim olur mu ? Ben seni daha fazla tanimak istiyorum. Eğer sende istersen, ne dersin?"
"Yeni bir kitap arkadaşı bulduğuma sevindim o zaman."
"O zaman yarın yemeğe çıkmaya ne dersin?"
"Yarin mı?"
"Haklısın çok geç. Bu akşama ne dersin?"
"Bu akşam mı?"
"En iyisi şimdi. Hadi öğlen olmuş zaten gidip bir şeyler yiyelim."
"Bora, kendi kendine konuşup karara bağladın farkında mısın? "
"Yoksa red mi ediliyorum?"
"Hayır ama acele etmedin mi biraz?"
"Neden bekleyeyim diye düşünmüştüm."
"Hep bu kadar açık sözlü müsün?"
"Gözlerine bakarken, ben konuşurken gözlerini gözlerimden çekmeden en içine kadar işliyorken saklayamaz mışım gibi."
"Ne?"
"Sende beni etkileyen bir şey var Bal. Bu uzun zamandır hissetmediğim bir şey üstelik. Kaçırmak istemiyorum."
"Biraz daha açsak"
"Gerçekten bu kadar saf mısın? Yoksa söyletmek mi hoşuna gidiyor? "
"Neyi?"
"Bal bak ben senden çok hoşlandım ve seni tanımak istiyorum. Hepsi bu."
"Anladım"
"Evet?"
"Yani bilmiyorum. Ben pek rahat değilim bu konularda."
"İki arkadaş gibi? "
"O zaman olabilir sanırım."
"Ee gidelim mi ? "
"Bugün burayı düzenlemem lazım , Mehmet abinin de dışarıda işi var. Yani burası bana emanet. O yüzden çıkamam."
"Himm sanırım buna bir şeyler düşüne bilirim. Şimdi müsadeni istiyorum. Kesin olarak buradasın değil mi?"
"E.. Evet."
"Tamamdır, hadi ben kaçtım. Sana kolay gelsin. Görüşürüz."
Ben daha ne olduğunu anlayamadan adam gitti ya.
"Bal, biz çıkıyoruz. Sen idare edersin. Akşamüstü anca gelirim. Herhangi bir şey olursa haberdar edersin güzelim tamam mı? "
"Tamam abicim, merak etme."
"Hı birde Bal, az önce ki adam koşarak çıktı resmen bi sıkıntı yok değil mi?"
"O imalı bakışı Rüya senden kapmış abicim. Ne olabilir ki hem?"
"Bilemiyorum her şey olabilir ki olmalı da."
"Bu konuda ki tavrı mı biliyorsun abi. Henüz olmaz."
"Bal seni anlıyorum ama iyi şeyleri hak ediyorsun. Sadece kaçma. Yaşa güzelim. Ayrıca onca zaman oldu. Yeniden olmasına izin ver."
"Bilmiyorum abi. Ben yapabilir miyim bilmiyorum. "
"Dene Bal. Denemekten zarar gelmez."
***************
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Kim Bilir?
General FictionBir varsın bu hayatta, bir de yoksun. Bir bakıyorsun yanın alabildiğine kalabalık, bir bakıyorsun diğer yanın olabildiğince yalnız. Sonra umutlar filizleniyor, geceleri enejini sömürüyor. Vakit nakit işi hayat, birikerek azalıyor...