5

113 10 0
                                    

^^^^

Veckan gick snabbare än vanligt för Michael. Efter han hade slagit ashton har han inte pratat med någon av dom två nördarna, som han av någon anledning kände var både skönt och lite tråkigt.

Sista timmen för veckan var matte, och han hade planerat att skippa den. Men precis när lektionen skulle börja hade hans mor hittat honom och tvingat han att komma in till lektionen.

Han såg Luke komma in i klassrummet och sätta sig där han alltid sätter sig, bänken framför Michael.

Dom hade inte bestämda platser i klassrummet, men Michael satte sig alltid längst bak till höger och Luke satte sig alltid framför honom på matte lektionerna.

"Okej, vi ska börja med att ni ska få läxan över helgen och sen ska ni få fortsätta i kapitlet ni fick börja med igår." Mrs Clifford tog fram en bunt med papper och delade ut till dom längst fram som sedan som vanligt skickade bakåt till dom andra.

När Luke fick dom två sista papperna så la han det ena på Michael's bänk -eftersom han visste att Michael aldrig tog emot papperna- och den andra på hans bänk.

När alla hade fått papperna så sa mrs Clifford enkelt att alla skulle ta fram sina matte böcker och fortsätta jobba på sidan hon visade dom igår.

"Mrs Clifford?" Luke räckte försiktigt upp handen och kvinnan höjde blicken mot den blonda pojken innan hon lämnade hennes skrivbord längst fram och gick till honom på en gång. "Jag gjorde klart hela kapitlet förra gången, så, um, vad ska jag göra nu?"

"Perfekt, ja hade tänkt att prata med dig efter lektionen men då kan jag göra det nu, kom så går vi in till grupprummet här intill." Luke svalade lätt samtidigt som hon pekade på en dörr andra sidan klassrummet.

"Se man på, nörden ska få lite skäll, tro vad han kan ha gjort nu då?" Luke vände på blicken och såg Michael sitta och flina mot honom.

"Mr Clifford, du ska vara tyst och arbeta." Michael suckade och tittade sedan ner i boken igen och Luke gjorde allt han kunde för att svalka hans kinder. "Kom med mig här mr Hemmings."

Luke följde efter mrs Clifford samtidigt som Michael följde dom med blicken ända tills dom stängde dörren till grupprummet.

Han tog upp mobilen och började skriva ett sms till Calum, som hade skippat hans sista lektion.

M:Hej, läraren gick ut för att prata med nörden om något, har han gjort något ingen har berättat för mej?

C:yoo, ja vet inget, och varför bryr du dig ens?

M:det gör jag inte, jag bara tänkte om han kanske hade försökt spela badboy

C:hah, är du rädd att han ska ta din plats?

M:men vad tror du idiot, såklart inte, ja vill bara ha koll okej, ja måste dra dom är snart tillbaka, ses på festen på lördag

Michael la sedan ner mobilen igen och fortsatte rita små bilder av allt möjligt i matte boken för att inte behöva jobba.

••••
förlåt, de händer inget i kapitlet
ja ska försöka skriva lite bättre men ja är typ sjuk så, förlåt igen för så dåligt
xx nadz

~Good meets bad~Muke Clemmings~Where stories live. Discover now