9

96 7 1
                                    

^^^^

"Ashton?" Luke log mot hans kompis som hade ett lika stort leende på läpparna.

"Vad ska du göra då?" Luke hjälpte honom med paraplyet samtidigt som ashton fortfarande log mot den längre pojken.

"Jag ska till Michael och hjälpa han med matten." Luke's läppar vinkades snabbt uppåt när han hörde Michael's namn lämna hans läppar.

"Jaha." Ashton log snett mot han och blinkade med ena ögat vilket fick Luke's kinder att lätt få en rosa färg. "Men vi ska väl fortfarande sova hos mig ikväll?"

Dom hade bestämt att dom skulle ha en kväll tillsammans för att komma varandra närmare. Och nej, inte ett pyjamas party, bara ett grabb party, typ.

"Såklart, ja ska bara vara där en liten stund. Han ska säkert på någon fest ändå liksom." Ashton nickade glatt och tackade Luke för att han hade hjälpt honom med paraplyet innan han lämnade busshållplatsen för att han såg Luke's buss komma.

^^^^

Michael hörde ringklockan ringa och han skyndade sig snabbt ner mot ytterdörren. Han rättade till hans blåa skjorta innan han öppnade dörren.

Bakom dörren stod en blond, lång kille med ett par svarta vanliga jeans med en jacka. Han hade sin blåa ryggsäck som var fylld med förmodligen böcker, Luke.

"Hej." Michael log mot den yngre pojken som nervöst stod med fötterna inåt. "Ska vi gå in?"

Michael log när han nickade och dom gick in i det vita huset. Michael väntade medan Luke tog av sig skorna och Luke blev lite stressad.

"Så ja tänkte att vi kunde jobba med matten en stund och sen kanske titta på en film eller spela fifa typ?" Michael fick ett lätt leende på läpparna när Luke nickade lätt tillbaka.

Dom gick till köket där matbordet dom satt vid förra gången stod. Luke satte sig ner och Michael sprang upp på sitt rum lite snabbt för att hämta sin matte läxa.

Av någon anledning var Michael lite nervös, inte som en fjant, utan bara lite. Han var inte i skolan där Luke var en bit ifrån han, utan han var hemma med Luke i samma hus, samma rum, nästan på samma stol.

Han tog sina papper som låg på sängen innan han tog ett djupt andetag på väg ner. Varje trappsteg gjorde han lite mer nervös men när han kom in till köket och såg den långa pojken sitta vid bordet så försvann all oro och han kände sig bekväm med Luke vid sig.

"Ska vi börja där vi slutade förra gången?" Luke log mot Michael som suckade högt åt den komplicerade uppgiften han hade gett upp på förra gången.

"Men ja kommer bara ha fel." Michael suckade och Luke tittade upp mot honom, på vilket sett kunde Michael inte läsa av.

"Du hade rätt på den, men ja hann inte säga de innan du kastade ut mig. Du är mycket smartare än du tror." Michael log när Luke sa dom fina orden till honom, och Luke log tillbaka.

"Tack för att du gör det här." Michael tittade lätt ner i matteboken och små ritade lite så han kunde inte se hur Luke tittade på honom.

"Tack själv."

••••
hola
ja vet att de har tagit jätte lång tid, men ja har haft ganska många prov nu på slutet i skolan och min inspiration har inte varit på topp
hoppas ni gillade kapitlet lite iaf
xx nadz

~Good meets bad~Muke Clemmings~Opowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz