Setiap langkah Seventeen diperhati oleh Hyejin dengan teliti. Perghh hebat siaa. Agak-agak boleh ke aku menari macam diorang? Ek eleh. Berangan lah kau Hyejin. Badan keras cam kayu ada hati nak menari.
" Hoi!"
" Oh mak kau!"
" Lol. Melatah?" Hoshi ketawa kuat.
" Aku tampar kang mamat ni. Kau tak boleh ke sopan sikit?!" Marah Hyejin geram.
" Annyeonghaseyo Choi Hyejin" Hoshi berkata lembut dan sesopan yang mungkin.
" Pftt. Stop! Geli pulak aku"
" Ek eleh minah ni"
" Watak good boy tak sesuai dengan kau! Bad boy barulah Kwon Soonyoung" Balas Hyejin.
" Well aku kan sexy, handsome, menggoda" Hoshi memuji diri sendiri.
" PUIHH! MENGGODA LAGI LEMBU BELAKANG RUMAH NENEK AKU! HUH!" Hyejin bangun lantas berlalu dari situ.
" Woi woi aku belum habis cakap lah!"" Hoshi..."
" Hoshi Oppa..." Lengan Hoshi diraih Hyejin. Kepalanya dilentok manja pada bahu Hoshi.
" Hoi hoi! Kau dah apahal? Kau mimpi ke? Wake up! Aku bukan Bangtan Boys yang kau nak peluk bagai ni" Balas Hoshi. Dia juga sempat memerli Hyejin. Ye lah Hyejin kan fanatik sangat dengan Bangtan Boys.
" Hoshi, teman aku pegi makan ice cream nak tak lepas practice ni?" Sah! Perlakuan manja Hyejin hanya diibaratkan ada udang di sebalik batu.
" Kiss aku dulu!" Pantas Hoshi memberi jawapan.
" Kiss tapak kasut aku nak?!"
" Taknak sudah!"
" Ye lah. Tapi kau pejam mata dulu" Hyejin menjawab.
" Okayy" Hoshi cepat-cepat memejamkan matanya. Cupp! Terasa bibir melekap dipipinya. Hoshi membuka matanya.
" OH MAK KAU!" Terkejut Hoshi apabila bukan muka Hyejin dihadapannya tapi.. S.coups.
" Nak kiss lagi? Meh sini!"
" AH TAKNAK! CHOI HYEJIN SIAPLAH KAU NANTI" Hoshi berkata seraya berlari sambil dikejar oleh S.coups. Hyejin yang dari tadi memerhati dari jauh hanya ketawa jahat. HAHAHA RASAKAN!" Aik takkan merajuk lagi?" Hyejin bertanya walaupun dia sudah tahu jawapannya. Mana taknya muka cemberut Hoshi sudah dapat menjelaskannya. Jam sudah menunjukkan jam 10.00 malam. Kini hanya tinggal mereka berdua sahaja yang sedang berjalan menuju ke Han River. Nasib baik Hoshi mahu menemaninya.
" Huh!" Balas Hoshi pendek.
" Alolololo.. jangan lah merajuk Hoshi oppa" Lengan Hoshi diraih lantas dipeluk. Sambil itu Hyejin turut membuat puppy eyes.
" Apa-apa je lah. Cepat pegi beli aiskrim" Balas Hoshi. Jantungnya bergetar apabila bersentuhan dengan Hyejin.
" Yeahhh! Jom!" Tangan Hoshi ditarik.
" Kau nak perisa apa?"
" Coklat" Pantas Hyejin menjawab.
" Hyejin? Choi Hyejin?" Tiba-tiba satu suara menegur.
" Changkyun?" Balas Hyejin terkejut.
" Just call me I.M. Btw, makin cantik Hyejin sekarang ni" Balas Changkyun or nama panggilannya I.M (HUAHUAHUAHUA MY BAEE).
" Eheeemmmmm!" Hoshi tiba-tiba mencelah. Bukan dia tak kenal I.M, kawan lama Hyejin dan juga musuhnya. I.M dan Hoshi sering bersaing untuk mendapatkan perhatian Hyejin. Tapi selepas itu, I.M telah berpindah dan langsung tidak menghubungi mereka. Kini tiba-tiba sahaja dia muncul kembali.
" Eh Hoshi?"
" Haah aku. Asal kau terkejut sangat?" Balas Hoshi.
" Hyejin, awak still kawan dengan mamat ni?" Tanpa perasaan I.M bertanya.
" Pftt. Dia yeoja chingu aku okay!" Hoshi menjawab.
" WHAT?!"
" Ehh takde lah. Hoshi ni kan kawan baik saya macam kita dulu-dulu lah" Hyejin cuba menafi.
" Fuhh glad to hear that!" Ujar I.M senang. Hoshi menjeling mendengar jawapan I.M.
" Dah lah, jom kita balik Hyejin. Nanti hyung marah pulak!" Hoshi berkata. Malas nak menatap muka I.M lama-lama. Menyampah.
" Chang.. eh tak.. I.M kitorang pegi dulu" Hyejin berkata.
" Wait! Hyejin, boleh pinjam phone tak?" I.M menyoal.
" Boleh" Iphone6 pemberian S.coups diberikan kepada I.M. Tiba-tiba kedengaran deringan telefon dari poket I.M.
" Kau bawak phone?" Hoshi berkata.
" Haah. Aku cuma nak nombor Hyejin. Thanks Hyejin, bye~" I.M berkata lantas mengorak langkah.
" Aku memang benci mamat ni" Gumam Hoshi tetapi tetap dapat didengari oleh Hyejin.
" Ek elehh. Kau ni lah macam budak kecik" Balas Hyejin. Dia cukup arif dengan hubungan I.M dan Hoshi yang saling bergaduh itu.
" Dah jom balik.."HYEE. FINALLY UPDATE. KORANG, VOTE SEVENTEEN FOR BEST NEW MALE ARTIST MAMA 2015 PLISS.
BTW VOTE AND COMMENT. SARANGHAE READERS ❤
YOU ARE READING
Living With Seventeen (SEVENTEEN's Hoshi)
RandomChoi Hyejin iaitu adik kepada Choi Seungcheol ataupun S.coups seorang leader kepada 12 orang manusia paling susah untuk dikawal. Degil dan perangai mengalahkan budak-budak. Berbalik kepada Hyejin, dia telah dipaksa oleh abangnya untuk menjadi 'maid'...